2020-06-03, 23:13
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Ja jag vet. Det finns en till från New York. Så tre stycken omfattande studier som pekar på samma sak. Blodgrupp 0 är den nya adeln
Då är man adlig numera då.

Hade varit intressant med en liknande svensk undersökning. Är det flest med a som drabbats hårdast i de utanför riskgruppen med iva besök?
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Stämmer 2200 smittade?

Förhoppningsvis över 2 miljoner smittade
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det är ju naturligtvis sant. Men min undran är varför endast 8000 dör i ett tätbefolkat land som Iran?

De kanske bär ansiktsmask?

https://egyptindependent.com/iran-risks-second-coronavirus-wave-if-people-ignore-restrictions-minister/screen-shot-2020-06-01-at-12-23-10-pm/
Citera
2020-06-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Javisst är den inte det, klustersmitta är områden med smittade som man kan eventuellt isolera. Den resan gick för länge sedan för S-holm men inte för övriga landet så därför är det viktigt att fortfarande att vara på sin spets om nya smittade och isolera dessa.

Det är inte svårare än så.
Jo, det kan jag hålla med om. Ställen som Gotland lär ju definitivt ha smitta i kluster. Men det håller nog Folkhälsomyndigheten också med om.
Citera
2020-06-03, 23:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Förhoppningsvis över 2 miljoner smittade

Dream on....
Citera
2020-06-03, 23:15
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Säger du samma sak när Anders Tegnell yttrar sig om någonting som ligger utanför det rent medicinska området?
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Som vad, menar du?

Som att börja prata om jämlikhetsaspekter när han får frågan huruvida det är bra att människor arbetar hemifrån?

Ur ren smittskyddssynvinkel så borde det vara bra att så många som möjligt håller sig hemma, så att smittspridningen minskar i samhället. Ifall smittspridningen minskar i samhället, så gynnar det dom yrkesgrupper som inte har valet att arbeta hemifrån.
Citera
2020-06-03, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Finns det svenskar som vallfärdar till Ullared i dessa tider? Är det dessutom så illa att det uppstår trängsel i nämnda inrättning?

Dubbelmoral är det ifall samma individ som invänder mot protesten, även försvarar att köpcentra håller öppet.

Vid påsk var det hur fullt som helst. Fanns även artiklar om det på Expressen och Aftonbladet.
Business as usual, och ingen helgdag är helig för de.

https://www.gekas.se/besoksinformation/varuhusets-oppettider/
Citera
2020-06-03, 23:18
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jo, det kan jag hålla med om. Ställen som Gotland lär ju definitivt ha smitta i kluster. Men det håller nog Folkhälsomyndigheten också med om.

Vet du att detta var det bästa du har skrivit sen jag lärde känna dig, kudos.
Citera
2020-06-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Absolut, men klarar man inte det så blir man inte en Professor heller, sedan kan väl tiden göra saker och alla är inte likadan efter typ 10år, man växer även som Professor och de bästa är de som lämnat alla regler och Björn är i mina ögon en person som talar om vad han tycker och jag håller med han.
Det är dock en väldigt fin linje mellan ”att gå sin egen väg” och att bara vara en kuf, när det kommer till akademisk forskning.

Nu menar jag inte att man ska tänka fritt, men när man vet allt om allt så är det definitivt kuf-varning.
Citera
2020-06-03, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vilka är ”ni” och vad har jag med Gekås att göra???
Väldigt snurrigt inlägg.

Vad är det som är svårt att förstå? Du skriker att det är obegripligt att den sån här demonstration tillåts, men du skriker inte om att man ska stänga stora varuhus där det samlas fler människor dagligen än denna demonstration.

Vi normala kallar detta för dubbelmoral.
Citera
2020-06-03, 23:22
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Vid påsk var det hur fullt som helst. Fanns även artiklar om det på Expressen och Aftonbladet.
Business as usual, och ingen helgdag är helig för de.

https://www.gekas.se/besoksinformation/varuhusets-oppettider/

Ja, och folk har säkerligen klagat på det och andra varuhus otaliga gånger i tråden redan. Många ville ha total lockdown, det innefattar både demonstrationer och gekås. En totalt onödig demonstration dessutom då den väldigt snälla polisen i Sverige enbart skjuter ihjäl vita tonåringar med downs syndrom. Vart vill du komma?
Citera
2020-06-03, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Ja, och folk har säkerligen klagat på det och andra varuhus otaliga gånger i tråden redan. Många ville ha total lockdown, det innefattar både demonstrationer och gekås. En totalt onödig demonstration drssutom då polisen i Sverige enbart skjuter ihjäl vita tonåringar med downs syndrom. Vart vill du komma?

Bajsa inte ut kritik mot en demostration, när det finns varuhus som har 5x den massan dagligen. Har du också svårt att förstå dubbelmoralen i det hela? Tydligen eftersom du var tvungen att ta dig tid med ett helt meningslöst inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in