Citat:
Ursprungligen postat av
SuperTeflon
Sid 36 Clarke´s arbeten.
Vet vi när CAs mamma dog då detta har relevans för detta avsnitt?
Edit: CA är en "typ II" när jag galoppläser och bara reflekterar intuitivt. Eller?
Det har skrivits i GRK att "fler uppgifter som passade in på CA kom fram i förhören". Har det att göra med att CA hade en auktoritär pappa och att deras relation urartade? (Som jag gissade när jag läste det.)
Typ II begår brott som antingen är ett direkt självmord eller leder till ett självmord som attentatsmannen kan rationalisera om jag fattar det hela rätt. Detta kan ju passa in på CA.
Hon dog 2000, då sålde Christer stugan i Tungelsta och flyttade till en lght. i Huddinge(eller om det var Trångsund), där han senare tog livet av sig 2008.
Pappan dog 1994.
Vi vet inget konkret om familjesituationen, men ifall Christer nu bodde ensam med modern mellan 87-00 och pappan dog 94 så måste då pappan ha lämnat modern åtminstone innan 1987, så ja, det verkar som att det existerade någon typ av konflikt där, men kan inte spekulera i vad.
Läser man GMP så skriver man att GM troligtvis haft en dålig relation till fadern, så detta kan ju stämma.
CA är Typ II enligt GMP, ensam GM som dock inte är psykiskt sjuk, även om han kan lida av psykopati/narcissism. Alltså han behöver inte uppsöka läkarvård.
Det finns ju många psykopater som lever ett helt normalt liv med.