2020-06-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Barna til TH og AEH med krass kritikk av politiet.

Her kan du lese hele brevet som er skrevet 23. oktober 2019.

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Det synes åpenbart at den som skrev brevet var i psykisk ubalanse. Det blir da veldig vanskelig å vurdere, først, om brevskriveren har blitt fortalt eller forklart faktiske omstendighetene korrekt , og deretter om brevskriveren har oppfattet fakta korrekt.

Jeg skal bare nevne dette med telefonavlytting. Hele familien godtok telefonavlytting under forutsetning av at politiet kunne ta opp alle samtaler, men at politiet kun skulle gjennomgå de samtaler som måtte komme fra Motparten.

Jeg tror at jeg personlig ville ha vært meget forsiktig med hva jeg snakket med andre om under slike forutsetninger. At jeg visste at alle samtaler ble tatt opp, ville definitivt hemme min telefonbruk. Jeg ville unngå alle private og følsomme temaer som berørte andre, i hvert fall.

Og så da det viste seg at politiet gjennomgikk alle samtaler allikevel. Ville jeg blitt sjokkert. Er ikke så sikker på det.

Det er allikevel veldig vondt å lese brevet. Det er lett å forstå at brevskriveren er veldig opprørt og skuffet og sint.

Men om politiet er riktig adresse, det er jeg mer usikker på. Er det politiet som har satt barna i denne utsatte situasjonen. Eller er det han som har staget kidnapping, og etterpå gjemt seg bak barna sine.

Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Jeg husker at jeg leste det fetade i ditt innlegg ca da jeg postet dette innlegget litt etter kl 16.

Javel. Dagbladet har redigert litt i løpet av dagen da.

Jeg skjønner også godt at den helt åpenlyse manipulasjonen er plassert helt nederst i artikkelen.
Citera
2020-06-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det synes åpenbart at den som skrev brevet var i psykisk ubalanse. Det blir da veldig vanskelig å vurdere, først, om brevskriveren har blitt fortalt eller forklart faktiske omstendighetene korrekt , og deretter om brevskriveren har oppfattet fakta korrekt.

Jeg skal bare nevne dette med telefonavlytting. Hele familien godtok telefonavlytting under forutsetning av at politiet kunne ta opp alle samtaler, men at politiet kun skulle gjennomgå de samtaler som måtte komme fra Motparten.

Jeg tror at jeg personlig ville ha vært meget forsiktig med hva jeg snakket med andre om under slike forutsetninger. At jeg visste at alle samtaler ble tatt opp, ville definitivt hemme min telefonbruk. Jeg ville unngå alle private og følsomme temaer som berørte andre, i hvert fall.

Og så da det viste seg at politiet gjennomgikk alle samtaler allikevel. Ville jeg blitt sjokkert. Er ikke så sikker på det.

Det er allikevel veldig vondt å lese brevet. Det er lett å forstå at brevskriveren er veldig opprørt og skuffet og sint.

Men om politiet er riktig adresse, det er jeg mer usikker på. Er det politiet som har satt barna i denne utsatte situasjonen. Eller er det han som har staget kidnapping, og etterpå gjemt seg bak barna sine.

Javel. Dagbladet har redigert litt i løpet av dagen da.

Jeg skjønner også godt at den helt åpenlyse manipulasjonen er plassert helt nederst i artikkelen.
Jeg fant ut at det sto i den Dagbladet-artikkelen 3. JUNI 2020 KL. 15.28. Da sto det ikke noe om at artikkelen er oppdatert. (Jeg har artikkelen oppe fra tidligere i dag).
Citera
2020-06-03, 22:15
Medlem
Citat:
Jeg fant ut at det sto i den Dagbladet-artikkelen 3. JUNI 2020 KL. 15.28. Da sto det ikke noe om at artikkelen er oppdatert. (Jeg har artikkelen oppe fra tidligere i dag).

OK. Mulig du har rett i det. At Dagbladet har publisert en ny artikkel i tillegg til den jeg leste tidligere i dag. Det kommer så mye nytt nå, at det er vanskelig å følge med på alt.

Men, poenget er jo at medforsvarer peker på politi og påtalemyndighet som årsak til at TH hadde "helseproblemer", eller var "litt pjusk", da han møtte i avhør i dag.

At det var ettervirkninger etter ti dager i varetekt, i isolasjon, som hadde gjort TH "litt pjusk" i dag. Sammen med at han ikke har fått flytte tilbake til huset sitt i Sloraveien, fordi politiet ikke er ferdige med ransakingene der.

Jeg synes ikke dette er en troverdig forsvarsstrategi for en uskyldig mann.

Men heller en offer-strategi. Politiet er tydeligvis fienden.

Mens det i realiteten er slik at politiet er eneste mulighet for å oppklare saken. Milliardæren vil heller hive vekk millioner i angivelige løsepenger til usporbare krypto-kontoer, enn å utlove dusør, for eksempel.

Det virker nå som om TH motarbeider politiet, og motarbeider en oppklaring av saken. Mest sannsynlig, fordi han er skyldig selv.
Citera
2020-06-03, 22:16
Medlem
– Utga seg for å være Tom Hagen.
Taktikken, ifølge brevforfatteren, var som følger: Hvis man ikke svarte motparten på deres måte, så ville man tvinge dem til å kontakte familien på en annen og mer egnet plattform.

Men så skjedde det noe, ifølge forfatteren av brevet:

«Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut av politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta og dermed fremstått som Tom! Vi blir selvfølgelig veldig opprørt. Hva innebærer det? Hva skjer nå? Hvorfor har politiet gjort dette? Vi får da forklaringen at politiet har gjort dette ved en «feil», noe de beklager sterkt».

https://www.tv2.no/nyheter/11479575/

Var dette et beløp sendt som en av kodebeskjedene i trusselbrevet? Jeg lurer på hvilken av kodebeskjedene det i så fall var. Politiet hadde gjort dette ved en feil?
Citera
2020-06-03, 22:32
Medlem
Det gjør vondt å lese brevet.
"Min forståelse var at politiet mente dette var så godt som umulig å gjøre på mindre enn måneder. Min far landet raskt på at det beste var å ikke gjøre noe med kryptovaluta-kommunikasjon, men i det skjulte opprette kontoer og samtidig prøve å skaffe mer informasjon og beslutningsgrunnlag."
Det var TH som bestemte ja.
"Taktikken var at ved å ikke svare motparten var det beste å ikke sende svar via kryptovaluta. Dette fordi vi da ville tvinge motparten til raskt å kommunisere på annet vis. Samt at kommunisere med kryptovaluta, som vi hadde null kjennskap til, kanskje ville få motparten til å tro at vi hadde kontaktet politiet. Vi var alle i familien enige om den strategien."
Dette avsnittet får meg til å falle fullstendig av. Hva er det som skjer? Hva slags logikk er dette?
Det er absurd. Ubegripelig. Henger ikke sammen.

Jeg bare rister på hodet.
Citera
2020-06-03, 22:36
Medlem
Citat:
Det gjør vondt å lese brevet.
"Min forståelse var at politiet mente dette var så godt som umulig å gjøre på mindre enn måneder. Min far landet raskt på at det beste var å ikke gjøre noe med kryptovaluta-kommunikasjon, men i det skjulte opprette kontoer og samtidig prøve å skaffe mer informasjon og beslutningsgrunnlag."
Det var TH som bestemte ja.
"Taktikken var at ved å ikke svare motparten var det beste å ikke sende svar via kryptovaluta. Dette fordi vi da ville tvinge motparten til raskt å kommunisere på annet vis. Samt at kommunisere med kryptovaluta, som vi hadde null kjennskap til, kanskje ville få motparten til å tro at vi hadde kontaktet politiet. Vi var alle i familien enige om den strategien."
Dette avsnittet får meg til å falle fullstendig av. Hva er det som skjer? Hva slags logikk er dette?
Det er absurd. Ubegripelig. Henger ikke sammen.

Jeg bare rister på hodet.

Jeg leste det flere ganger selv, tror den som har skrevet det har vært forvirret pga alt som hadde skjedd.
Citera
2020-06-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg leste det flere ganger selv, tror den som har skrevet det har vært forvirret pga alt som hadde skjedd.

Ja. Jeg skjønner det. Men brevet er skrevet i oktober 2019, nærmere ett år ett forsvinningen.

Og at hele familien skulle ha vært enig om at det beste var å ikke følge instruksjonene i trusselbrevet og svare på bitcoin-kode-meldinger, fordi at Motparten da kunne tro at familien hadde kontaktet politiet. ??!!

Det er ingen logikk her.

TH hadde jo private kontakter som kunne ha hjulpet han med bitcoin-kontoer osv. Eventuelt kunne han ha kjøpt slike tjenester privat, om han ønsket det.

Men nei, han ville involvere politiets Krise og gisselforhandlertjeneste. For at han skulle ha de å skylde på i ettertid.
Citera
2020-06-03, 22:54
Medlem
Citat:
– Utga seg for å være Tom Hagen.
Taktikken, ifølge brevforfatteren, var som følger: Hvis man ikke svarte motparten på deres måte, så ville man tvinge dem til å kontakte familien på en annen og mer egnet plattform.

Men så skjedde det noe, ifølge forfatteren av brevet:

«Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut av politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta og dermed fremstått som Tom! Vi blir selvfølgelig veldig opprørt. Hva innebærer det? Hva skjer nå? Hvorfor har politiet gjort dette? Vi får da forklaringen at politiet har gjort dette ved en «feil», noe de beklager sterkt».

Var dette et beløp sendt som en av kodebeskjedene i trusselbrevet? Jeg lurer på hvilken av kodebeskjedene det i så fall var. Politiet hadde gjort dette ved en feil?
"Videre skriver forfatteren brevet:

«Hva skal taktikken være nå? Nå har man sagt A til motparten og da må man vel si B. De har lovet penger, at prosessen er i gang? Jeg følte min far var presset av politiet. De presset, slik jeg ser det, med alle midler for at han skulle betale hele beløpet»"

Citat:
Ja. Jeg skjønner det. Men brevet er skrevet i oktober 2019, nærmere ett år ett forsvinningen.

Og at hele familien skulle ha vært enig om at det beste var å ikke følge instruksjonene i trusselbrevet og svare på bitcoin-kode-meldinger, fordi at Motparten da kunne tro at familien hadde kontaktet politiet. ??!!

Det er ingen logikk her.

TH hadde jo private kontakter som kunne ha hjulpet han med bitcoin-kontoer osv. Eventuelt kunne han ha kjøpt slike tjenester privat, om han ønsket det.

Men nei, han ville involvere politiets Krise og gisselforhandlertjeneste. For at han skulle ha de å skylde på i ettertid.
Jeg forstår det slik at dette var tidlig i saken. Se denne tv2-artikkelen og sitater over
Citera
2020-06-03, 22:56
Medlem
Citat:

Det er ingen logikk her.

Ja det er et merkelig argument, det må være TH som har påvirket barna.
Citera
2020-06-03, 22:59
Medlem
Er alle fortsatt sikre på at det er TH? (Evt. sønnen pga bildene og "hintene")

Jo mer som kommer frem, jo mer usikker blir jeg? Jeg syns mye av det som kommer frem i media nå setter politiet i dårlig lys?
Citera
2020-06-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Er alle fortsatt sikre på at det er TH? (Evt. sønnen pga bildene og "hintene")

Jo mer som kommer frem, jo mer usikker blir jeg? Jeg syns mye av det som kommer frem i media nå setter politiet i dårlig lys?

Kan hende det endrer seg etterhvert.
Citera
2020-06-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kan hende det endrer seg etterhvert.
Ja, jeg syns de må pågripe noen snart? Eller frafalle siktelsen?
Det bør vel skje noe?

Mediakrigen begynner å bli litt drøyd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in