2020-06-03, 21:54
Medlem
Det framgår i expressens klipp att den kvinnliga polisen befunnit sig ensam när polisbilen blivit omringad och man ser en massa folk banka på den och peka mittenfinger. Hon gråter när hon kramas, hon är inte någon aktivist. Hon var förmodligen livrädd och gjorde det bästa hon kunde för att inte själv råka illa ut.
Citera
2020-06-03, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Du hade väldigt rätt såhär några timmar senare
Nja, jag underskattade grovt antalet. Däremot hade jag rätt om etniciteten på de som skulle dyka upp och att det skulle bli stök. Men som sagt, jag underskattade numerären totalt.
Citera
2020-06-03, 21:55
Medlem
RobertoSavianos avatar
Kravaller vid slottet nu
Citera
Medlem
8711s avatar
Hoppas kollegor som tänker göra sitt jobb och inte stödjer kommunism, svarta ligister och vänsterextremism läxar upp den där fega ynkliga polistjejen med hennes black power-tecken, jävla dåre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är oacceptabelt att uniformerad (!) polis uppträder med politiska budskap.
Budskapet "Black lives matter" är inte politiskt och det överensstämmer med den svenska polismyndighetens värdegrund.
Citera
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Spyr på exakt alla som är där.
Känner jag någon där säger jag upp bekantskapen på en gång.

Jävla as

Jag håller helt med! Vad är det här för jävla avskräden ? Jag tycker svenska polisen är helt underbar, de förtjänar kärlek inte hat. De har dessutom alldeles för låga löner.
Citera
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Nja, jag underskattade grovt antalet. Däremot hade jag rätt om etniciteten på de som skulle dyka upp och att det skulle bli stök. Men som sagt, jag underskattade numerären totalt.

Jo men å andra sidan är det lätt att det ser fler ut på torg omgärdade av trappor, men vi får se om det kommer nån rapport på det imorgon! Men oavsett det, rätt bra förutsägelse
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Problemet med folk som försvarar den här typen av terrorist-agerande (plundring, vandalisering och mordförsök på poliser) är att de helt enkelt inte har en susning om vad de talar om. Faktaresistens, med ett enklare ord.

Det dödas BETYDLIGT fler vita än svarta av poliser i USA. I år. Och förra året. Och året före det. Och året före det. Sluta för h-e med denna förbaskade ras-koppling till allting. Att man döda fler vita än svarta beror inte på att man hatar vita, det beror på att fler vita begår brott och att de beter sig som brottslingar. Ibland dödas en vit person av precis lika onödiga skäl som George FLoyd och det beror INTE på något hat mot vita; det beror på att enstaka poliser är idioter och olämpliga. DÅ OCKSÅ.

Rasister är det vidrigaste jag vet.
Citera
2020-06-03, 21:56
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Tyvärr har du nog rätt.

Varför i helvete gråter hon för? Blev hon rädd eller? Obegripligt.
Fruntimmer gråter ju av alla möjliga anledningar. Rörelse, för man ska tycka synd om dem, lingonvecka, för att de är glada osv. Men förmodligen rädsla och nervositet. Fast hon kommer säkert intala sig efteråt att hon fick extra meningsfull kontakt med de i grunden fina ungdomarna och att hon grät för att det kändes så vackert. Förmodligen kommer hon tala ut i en intervju med något kvällstidningshjon snart. Blir säkert inbjuden till någon TV-soffa där man talar om hur fint allt var och att det är så här man ska stoppa brottslighet. Man skickar helt enkelt ut gråterskor i fortsättningen.
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Blir man rädd och bryter ihop i ett sådant läge så ska man nog inte vara polis. Hon kommer nog att vara med om bra mycket mer hotfulla situationer än några arga ghettoblattar och fjortisar.

Blir man sådär rädd så finns ju risken att man gör något förhastat och skjuter någon oskyldig som i fallet Eric Thorell.

Nu får du fan släppa flaskan Hon gör helt rätt att lugna ner situationen till skillnad mot det som Chauvin gjort. Bra jobbat skulle jag säga.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
I ett normalt land kanske. Men detta är ju ändå Sverige. Hon har förmodligen en lysande karriär framför sig i svenskt polisväsende med så fin värdegrund.

Den svenska poliskåren har i många år rekryterat kvinnor och utlänningar.

Konsekvensen är en av Europas sämsta poliskårer när det gäller att utreda och lagföra brottslingar.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Kravaller vid slottet nu

Kungen är ju pk och vänsterbliven så hoppas de klottrar ner slottet. Får se vad kungen säger då, antagligen ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in