2020-06-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Vad patetiska ni är som ojar er över att en polis ställer sig bakom budskapet att svartas liv räknas.

Det har inte att göra med vad man ställer sig bakom. Det är att de ställer sig bakom ett politiskt budskap I TJÄNST.

Vad de gör civilt skiter jag i. Men i tjänst ska man hålla sig till sitt jobb. Tänk om det nu eskalerar och blir våldsamheter. Kan man då lita på att hon hjälper sina kollegor om de hamnar i nöd efter att ha tagit ställning med demonstranterna eller att hon agerar helt opartiskt om hon tvingas göra ingripanden?
Citera
2020-06-03, 21:34
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Verkligheten är att man kastar sten, hoppar på polisbilar och väldigt få har ansiktsmask, man skiter i coronan, alla som drabbats och arbetar mot detta.

Du ljuger ditt troll. Ingen har gett sig på vare sig polisbilar eller annat materiellt. Din agenda ruttnar inifrån och ut jävla rasisttroll.
Citera
2020-06-03, 21:35
Medlem
8711s avatar
Här kan man se vilka typer som kommer börja slå sönder saker och brännan är mörkret kommer, både i stan och förorterna. Man kan nog vänta sig en hel del bilbränder sent ikväll och inatt i förorterna.

Edit: Bilden går inte att länka, men det är invandrarkillar som springer från polisen på bilden som finns nu i aftonbaldets liverapportering.
Senast redigerad av 8711 2020-06-03 kl. 21:37.
Citera
Avslutad
På aftonbladets sista bild är det uppenbart kriminella pojkar av utländsk upprinnelse som jagas iväg av polisen.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jag förstår nu varför Trump ville sätta in militären och jag förstår varför ca 60% av amerikanare också vill det.
Jävla idioter.

Tusentals demonstranter utan respekt för samhället och sjukvården.
Ivrigt påhejade av svenska journalister som bevisligen är första klassens hycklare.
Kvällstidningar har matat ut skrämselpropaganda i fyra månader.
Men när det ska demonstreras mot rasism så var corona-viruset inte så farligt längre.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nere på knä tillsammans med "demonstranterna" https://d.cdn-expressen.se/images/d2/df/d2dfb410ecbf419399f507296e822096/annan/640@60.jpg

Tillsammans med en banderoll som det står "white silence is violence". Den polisen ska anmälas för tjänstefel och avskedas, så jävla oseriöst.
Citera
2020-06-03, 21:36
Avslutad
”Sammandrabbningar mellan polis och demonstranter har skett nu i närheten av Stockholms slott.
Flera demonstranter har blivit pepparsprejade.
Enligt uppgifter har polisen fått stenar och flaskor kastade mot sig.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WbEwEL/polisen-upploser-demonstration-mot-polisbrutalitet

Undrar hur den knäböjande krampolisen kommer att stå sig bland kollegerna om någon polis blir allvarligt skadad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Härligt att se att polisen håller linjen!

https://twitter.com/ickemuzungu/status/1268234339340496903

Tack. Nu kan jag lägga mig ikväll i vetskapen om att de finns åtminstoner nåra Poliser kvar i Sverige som inte tar skit och som tar sitt jobb på allvar.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Du ljuger ditt troll. Ingen har gett sig på vare sig polisbilar eller annat materiellt. Din agenda ruttnar inifrån och ut jävla rasisttroll.

Jag har med egna ögon sett invandrarkillar hoppa på polisbilar på aftonbladets sändning, din lilla horunge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lego-Lars
De där bilderna kan man tycka ger fel signaler, men jag tycker ändå polis-tjejen är tuff som vågar, och det känns skönt att hon antagligen inte svävar i livsfara när hon gör det. Sverige är inte USA...
Är det tufft att våga gå ner på knä och be?

Sverige är verkligen landet uppochned.

Det är fegt att vika ner sig. Det är modigt att stå upp mot våld och galenskap.
Citera
Medlem
CyberIngmars avatar
Man kan se det positiva i att det är centrala Stockholm som drabbas. Det lär göra välbärgade stockholmare och högavlönade politiker innanför tullarna frustrerade. Det är helt ok så länge covid19spridare kaosar i förorten. Blir det bilbränder i Stockholms innerstad.
Citera
Medlem
Zoologens avatar
Klockan är ca 21.30 och de håller fortfarande på med sin olagliga demonstration.

"Black Lives Matter" - men vita då? Hur många får Corona för att de här idioterna håller på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in