2020-06-03, 21:31
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Förtroendet för detta landets poliser är försvunnet sedan länge, förtroende för Sverige och det svenska folket cementerades på botten idag.

Pinsamt Sverige pinsamt.
När ska denna sjuka filmen sluta?
Efter kvällens demonstration så har polisen/media visat att Sverige är hela världens soptipp.
Citera
2020-06-03, 21:32
Medlem
Matärgotts avatar
Hur kommer det sig att vi har stenkastning utanför Sveriges Riksdag och ingen nyhetsbyrå i hela Sverige kan vara på plats och sända live?
Citera
Medlem
jj_6s avatar
Var är kravallpolisen med sköldar? Idioten som springer på polisbiltaket förtjänar ett långt fängelsestraff. Polisens krypande för barbarerna sänder ut helt fel signaler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Hoppas de slår Stockholm sönder och samman på samma sätt som Göteborg blev under göteborgskravallerna. Inte för att jag hatar min stad, utan för att få se svetsloppan och Dr Tengele skita ner sig.

Helt obegripligt resonemang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Varför sitter polisen i sina bilar och skiter på sig när det varit kravaller/upplopp i förorterna, om vi nu har polisbrutalitet?

Våran polisbrutalitet består utav att sönderknarkade negrer blir stoppade utav polisen för kontroll så att de blir kränkta.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
SVT:s reporter vid Sergels torg hade följande att säga om demonstrationstågen:

"folk stannar för röd gubbe, håller avståndet och många har ansiktsmask"

Vilken enorm lögn! Jag ser ju livebilderna med egna ögon!

Verkligheten är att man kastar sten, hoppar på polisbilar och väldigt få har ansiktsmask, man skiter i coronan, alla som drabbats och arbetar mot detta. Vad förvånad man blir att SVT, som tvångsbetalas via skatten av oss alla, sprider falska nyheter och är vänsterextremt och kommunistiskt.
Citera
2020-06-03, 21:33
Medlem
Killgissar:
När solen går ner börjar det krossas rutor och det roffas åt saker. (Kungsgårds kravallerna på 80-talet)
Men jag hoppas jag har fel !!
Citera
Bannlyst
Såg dom inte riskerna med att det skulle spåra ur, med tusentals pk-skadade, våldsverkare och politiska aktivister som väller in till plattan?

Från statens krisinformation: https://www.krisinformation.se/detta-kan-handa/handelser-och-storningar/20192/myndigheterna-om-det-nya-coronaviruset/restriktioner-och-forbud

"Förbud mot allmänna sammankomster med fler än 50 personer
Från och med söndag den 29 mars får allmänna sammankomster och offentliga tillställningar ha max 50 deltagare.

Polisen kan ställa in eller upplösa en allmän sammankomst eller offentlig tillställning med fler än 50 deltagare. Den som anordnar en tillställning som bryter mot förbudet kan dömas till böter eller fängelse i högst sex månader.

Med allmän sammankomst avses:
sammankomster som utgör demonstrationer eller som annars hålls för överläggning, opinionsyttring eller upplysning i allmän eller enskild angelägenhet"

Och varför demonstrerar massa svenskar efter det som hände i USA? Det logiska är väl att demonstrera mot alla de våldsfall och övergrepp som svenskar drabbas av. Om det är polisen dom vill åt så finna det många fall mot svenskar också.

Jag vet ju svaret - långt gången indoktrinering, och marinering i självhat. Nästan så att jag vill skriva -stackars barn.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Blir det motdemonstration nästa gång dessa arslen är i farten, alltså i morgon eller på fredag? Var är Stockholms alla fotbollshuliganer med hjärtat till höger? Är nog många som skulle kunna tänka sig att göra debut som "grabb" nu när syftet är gott.

Det kan bli en väldigt våldsam sommar med tanke på reserestriktioner och annat. Gäller att ha is i magen.
Citera
Medlem
Mikojans avatar
Flickan som rapporterar i Aftonbladet om den olagligt stora demonstrationen, Fanny Westling(?) kan inte vara journalist. Hon är ju rakt upp och ner en aktivist bland alla andra. Ett ständigt smattrande om hur fint och rätt allt är med tåget. Kan tänka mig att hennes tittare bara hör och ser skräniga vita och bruna småflickor och unga huliganer.
Bedrövligt att skåda. Media idag ett skämt. Aftonbladetflickan passar in
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jj_6
Var kravallpolisen med sköldar? Idioten som springer på polisbiltaket förtjänar ett långt fängelsestraff. Polisens krypande för barbarerna sänder ut helt fel signaler.

Kravallpolisen slåss med demonstranter vid slottet.
Citera
Medlem
Lego-Larss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hon stod väl inte direkt upp? Pinsamt värre att ha en sådan fjollig poliskår.
De där bilderna kan man tycka ger fel signaler, men jag tycker ändå polis-tjejen är tuff som vågar, och det känns skönt att hon antagligen inte svävar i livsfara när hon gör det. Sverige är inte USA...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in