2020-06-03, 18:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det jag undrar lite över är:
Vad gör LW måndagen 14/5 -18 mellan kl 10.39 och 11.55?
Jag hittar inga spår varken som chatt, sms eller samtal.

Hon befinner sej uppenbarligen i stan, ankommer Drottninggatan 46 10.28 (Google maps)
10.32 sms:ar hon AR ang ett möte som han tror att han ej hinner komma på, hon är då Fabriksgatan 18 (Data GPG)
10.39 Norgechattar hon lite.
10.39 sms till JS
10.43 får hon ett sms från PostNord
Norgechatten rullar på till 11.01 utan att LW deltar
11.46-11.54 Chatt mellan enbart trion RN, JH och LW - utan att LW deltar
11.55 möter LW PN "utanför Krämaren"
12.09 cyklar hon från stan till jobbet, dit hon kommer 12.15

Och sen är det full fart på sms, chatt, samtal etc i vanlig ordning.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jobbade hon inte den 14:e?
Ja, hon kommer till jobbet 10.07 men cyklar från jobbet 10.23 och kommer fram till Drottninggatan 46 10.28

12.09 cyklar hon från stan tillbaka till jobbet.
(Det framkastades en teori att hon är o kollar efter hantlar under den tysta perioden, men jag bedömer det som osannolikt, för jag tror att i så fall hade minst 10 personer (nåja, ett par i alla fall) fått info om detta.)

Edit: Ändrade ett klockslag när LW cyklar tillbaka till jobbet.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-06-03 kl. 18:38.
Citera
2020-06-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
/—/
Som TR resonerar ska det ju till och med vara extra stark bevisning när såväl mordvapen som bo:s telefon saknas samtidigt som MT inte kan placeras på BP.
/-/

Jisses. Det här är obehagligt om något.

Som jag förstår så har TR i allt väsentligt bedömt fallet vara ett indiciemål och då krävs det att annan GM helt skall kunna uteslutas för att de skall kunna meddela en fällande dom.
Det är ju sen inte säkert att tillgång till mordvapen och LW:s mobil hade förändrat läget. Och även med spår på BP från MGM hade det kanske inte gått att nå fällande dom: spåren måste ju också klart kunna härledas till själva brottet.

Ja, förstår din obehagskänsla: att någon benämner dig som en ”intressant person” och tycker att du skall sättas upp på ”listan” över de som man skall ha koll på.
Nu är uppenbarligen hen en fjant som har sett en mafiosofilm för mycket men ändå.
Citera
2020-06-03, 19:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, hon kommer till jobbet 10.07 men cyklar från jobbet 10.23 och kommer fram till Drottninggatan 46 10.28

12.09 cyklar hon från stan tillbaka till jobbet.
(Det framkastades en teori att hon är o kollar efter hantlar under den tysta perioden, men jag bedömer det som osannolikt, för jag tror att i så fall hade minst 10 personer (nåja, ett par i alla fall) fått info om detta.)

Edit: Ändrade ett klockslag när LW cyklar tillbaka till jobbet.

Hantlar köpte hon väl den 11 maj?
Det finns ett kvitto på dom, där kan man se datum. Idiotiskt när jag inte kan kolla i FUP nu, men hon var ju på Krämaren på både Intersport och Stadium, och det finns ju övervakningsbilder på det.

Drottningatan 46, där finns ett vandrarhem. Kan det ha något med hennes arbete att göra?
Citera
2020-06-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
På vilka grunder avskrevs HDs eventuella medverkan?

Det fanns motiv men eftersom åklagaren inte kunde få något vettigt ur Drottningen av glömska så föll det. Fysiska bevis verkar ju inte ha funnits och då återstod förhören där hon inte var hjälpsam. Tidigare i tråden har det framkommit att HD genom förhören sagt sig inte minnas eller vilja svara ett trettiotal gånger eller så.. Ska försöka leta reda på sammanställningen som gjorts där det syns tydligt hur ohjälpsam hon var.
Bara hoppas att hon inte är nära patienter i jobbet längre, det kan bli en katastrof med sånt minne.
Citera
2020-06-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Vännen Karin med familj finns garanterat kvar ( hur blåögd kan man vara) varje gång SD har kommit ut från Kurran går de över och kramar och kramar Stefan och bara fokuserar på hur HD och SD kan komma vidare. I förhöret på rättegången så säger hon att bästisen HD berättat att
LW blött på ett finger när hon hantverkat 🤥.. men i förhör visste hon mer. Man fick känslan att hon inte under rättegången VÅGADE säga vad hon visste. Dessa grannar verkar regält manipulerade.

Allt för grannsämjan. Det är märkligt så mycket L ska ha hunnit med i SDs hus. Ändå berättade en av Ls väninnor att L sällan varit där och grannarna hade inte sett henne där.
L måste ha varit ganska blodfattig med tanke på all blodsutgjutelse.
Citera
2020-06-03, 19:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De flesta vanliga människor tar inte kommentarer som att "jag har lust att döda den och den" på allvar. De tänker att det bara är sådant som sägs i students hetta.

Hade JG trott det var allvar hade han nog ringt. Så mycket rättspatos verkar han ha ändå. Med tanke på att han ringde om misstanlar mot HD efter Lenas försvinnande.
Han försökte väl bli av med henne eftersom hon konkurrerade med honom när det gällde att åtnjuta SD:s gunst och uppmärksamhet.
Citera
2020-06-03, 19:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hantlar köpte hon väl den 11 maj?
Det finns ett kvitto på dom, där kan man se datum. Idiotiskt när jag inte kan kolla i FUP nu, men hon var ju på Krämaren på både Intersport och Stadium, och det finns ju övervakningsbilder på det.

Drottningatan 46, där finns ett vandrarhem. Kan det ha något med hennes arbete att göra?
Ah, ja. Jo, du har helt rätt, det var två gånger det var atypiska tystnader - en gång 11/5 (då jag tror att hon besökte SD på hans kontor men nån framkastade att det var då hon kollade hantlar) och sen kom den här tystnaden 14/5 på fm.

Vandrarhem kanske är förklaringen. Jag tittade efter det här Nova var det ligger, men det var långt ifrån.

Om man läser förhör med hennes jobbarkompisar så verkar det vara ganska varierande uppgifter, så kanske hon var och gjorde nåt jobbrelaterat ändå.
Synd att man (jag) inte kan hitta förhör med PN som hon stöter på 11.55, hon kanske berättade för honom vad hon gjort.
Citera
2020-06-03, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Det fanns motiv men eftersom åklagaren inte kunde få något vettigt ur Drottningen av glömska så föll det. Fysiska bevis verkar ju inte ha funnits och då återstod förhören där hon inte var hjälpsam. Tidigare i tråden har det framkommit att HD genom förhören sagt sig inte minnas eller vilja svara ett trettiotal gånger eller så.. Ska försöka leta reda på sammanställningen som gjorts där det syns tydligt hur ohjälpsam hon var.
Bara hoppas att hon inte är nära patienter i jobbet längre, det kan bli en katastrof med sånt minne.
Det är helt galet att det inte sätts mer press under förhören.

Steffe är i en klass för sig.
Att han tillåts slingra sig och ställer motfrågor och ordbajsar, utan tillsägelse från
rätten.
Det behövs mer pondus, att åklagarna ryter ifrån, att nu ställer vi frågor och du svarar på den fråga vi ställer, inte någonting annat.
Han är som en orm och jag tror att han är van vid att manipulera och dupera.
Jag undrar hur länge sen han fick diagnos diskbråck och hur mycket morfin och tramadol han har.
HD har ju ett eget apotek med diverse, Steffe har ju medicinerat H när hon var så dålig, kan han vara lite glad i piller tro?
Hans fnissande och märkliga sätt får mig att fundera på om han är drogad eller blivit tappad i golvet som liten
"Hon är fin och titta på, men..."
Citera
2020-06-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han försökte väl bli av med henne eftersom hon konkurrerade med honom när det gällde att åtnjuta SD:s gunst och uppmärksamhet.

Nej, jag håller med Rosamund. Jerry är en härlig kille som bara hade extrem otur att hamna i den här härvan.
Citera
2020-06-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför skulle SD inte få umgås med sina barn? Det krävs mer än misstankar om mord, strösselförhör, gränslöshet och dylikt för att föräldrars rättigheter ska inskränkas. (Tyvärr)

Barnen är säkert hos SD varannan vecka. HD gillar som bekant sin egentid för att kunna cacha och resa.

Njae, jag är skeptisk. Polisen gjorde ju soc.anmälan om Barn i fara i höstas och det fanns orosanmälan sen tidigare.
Finns det någon i tråden som hört/sett hur det ligger till med S umgänge med barnen?
Citera
2020-06-03, 22:12
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det låter rimligt att döttrarna kunnat fixa morgnarna själva. Så stora barn har inte heller fritids.

Nej men ändå så kryper de ner hos mamma kl23 på en måndagsnatt och just den natten också. Synd att det bara är HD som kan berätta om det men så kan det bli ibland. Hon ljuger ju aldrig..... Hon var nere vid planket, sanna mina ord Blod på händerna, alla i närmsta kretsen vet. Även vissa i utkanterna, till exempel åklagaren. Fortfarande inget som talar mot....bring it on!
Citera
2020-06-03, 22:35
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
På YT Rättegången om Wesströmfallet här man Terese i kap 8 och Karin i kap 24. Jag lyckas inte fixa länk.

Tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in