En länk där LW skriver till en M*artin och berättar lite om sin uppväxt. 2009-12-08
https://wallden.wordpress.com/predikningar-efter-kyrkoaret/predikan-4e-advent-2008-herrens-moder/
Citerar från messen:
Lena Wesström, on 08 december 2009 at 10:57 said:
Hej M*artin och A*nna-S*ara! Gled ut en sväng för att se vad predikantkollegor tänkt kring Herrens Moder och hamnade på er blogg, med förra årets fjärde adventspredikan (vad lustigt det blev i skrift: den FJÄRDE adventspredikan, liksom). Jag kunde inte utläsa vem av er som står bakom den, men jag gillar tankespåret och tackar för inspirationen. Jag är bevars också vikbolänning, med rötter i Ö Stenby kan man nog säga, fast uppvuxen alldeles i kanten, i Ljunga, där mina föräldrar bor kvar. Ni är kanske yngre än jag, men jag gick ut från Vikbolandsskolan 1989, då som Lena Johansson i 9D. M*artin, har du alltid hetat W*alldén? Och A*nna-S*ara, det råkar inte vara du som varit i Goa?
Nåväl, dags att återgå till predikoförberedelser. En fortsatt god advent önskar jag er! /Lena Wesström, Örebro
MW, on 08 december 2009 at 21:39 said:
Hej! Kul med en vikbolänning i exil. Jag är också ifrån Ljunga. Dock är jag född -81 så du borde vara snäppet äldre än jag. Om jag chansar på Johansson, det borde ju vara många, men jag känner inte så många sådana i Ljunga så skulle kanske dina föräldrar kunna vara Gun och Lars? I så fall vill jag nog ändå säga att jag känt din mor lite mer än till namnet.
Det är *Anna-S*ara som mänskligt sett står bakom den eminenta predikan, jag uppskattade den också mycket!
Nu är man ju lite nyfiken, har givetvis klickat på länken till fam. Wesströms sida etc. Men var är du i predikotjänst? Såg ett foto med kommentar om Gamla Linköping, så kanske är det i Östergötland?
Frid och välsignelser! / MW
Lena, on 08 december 2009 at 23:52 said:
Nämen, just nu kommer jag inte på några flera Johanssons i Ljunga, men det måste ju finnas flera stycken, fast nu var det ju ändå så då att det är just Gun och Lasse som är mina föräldrar! Och, ja, jag är åtta år äldre än du, så vi kan knappast ha gått samtidigt på vare sig Dagsbergs skola eller Vikbolandsskolan.
Vi var med i Baptistkyrkan i Norrköping (pappa i Konungsund så länge den församlingen fanns) och det är också i baptistsamfundet jag fortsatt typ hela mitt liv. Jag gick på Teologiska högskolan, Stockholm, och bor nu i Örebro med min familj och är baptistpastor, just nu i en liten baptistkyrka som heter Betania.
Var i Ljunga bodde du? Bor dina föräldrar kvar? Trodde typ jag kände de flesta i Ljunga, men det är nog större än jag minns, och så har det dessutom gått sjutton år sedan jag flyttade från stan (hur nu det kan hänga ihop!).
Men då är i alla fall inte A*nna-S*ara Goa-A*nna-S*ara? Det får väl räcka med sammanträffanden för idag. Hälsa och tacka för goda och fräscha tankar kring Herrens moder. Allt gott i adventstid!
M*artin W*alldén, on 09 december 2009 at 12:59 said:
Ok, tack för info. Föräldrarna bor bredvid de ”nya” parhusen (alltså bredvid tomten där Saronkapellet (Helgelseförbundet?) låg). De känner nog egentligen Gun och Lasse mer än jag. Du kan kika med släkten om de känner vid varandra.
Kul uttryckt med Goa-A*nna-S*ara, klart hon är den goa A*nna-S*ara, men hon har aldrig varit i Asien.
Baptistkyrkan är den rosa med Café Vetekornet och Världsbutiken, visst? Dit ska vi vid tillfälle. Saknar Globalen ifrån Uppsalatiden, Johannelund gick vi på (men det kanske du kunde räkna ut?).
Allt gott!