2020-05-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Om "Jelly Grey" och SD finns här på tråden, tror ni inte att många här har lyckats avslöja dem? De måste väl förstå att det är riskabelt för dem att yttra sig här med tanke på att folk kan få sina misstankar vilka dom är? "En lagom olaglig hämnd" på de som skriver här??? Har han fått storhetsvansinne och tror att han kan skrämma alla här i tråden som vill avslöja honom? De använder i så fall en väldigt dålig taktig, som gör att han är ännu lättare att avslöja.

Mycket talar för att det ryms ett vansinne av flera slag i den misstänkte S och att skriva här kan nog vara som en slags underhållning för en som gillar att driva gäck med sin omgivning. Bara han vet. Vi andra får gissa.

Dock, sitter man och fnissar som misstänkt i en mordrättegång och från början har sagt att "Det här kommer inte lösas", tror jag knappast man egentligen bryr sig om vad eller vem som skriver i en fb-tråd.
Citera
2020-05-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Finns det inta andra älskarinnor till Stefan?
Ingen som kan bekräfta hans mörka sida?
Inte som kommit fram. Han lär ska ha stött på barnens kompisars mammor och försökt m ngn fling i dykklubben ( som han skrev Döda, döda meddelanden till), men inte mer.
Citera
2020-05-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
@anetor: En befogad motfråga är om du överhuvudtaget läser och förstår övriga trådpostares inlägg? Och i så fall vari din skönjbara rädsla för diskuterandet av möjliga mordteorier grundar sig i? Om du läst FUP och TR-domen kanske du förstår att detta mordfall uppenbarligen inte är lika klappat och klart som du verkar önska.

Jaha? Men du vill inte svara på mina frågor. Försök inte med att "om du över huvud taget läser och förstår övriga postläggares inlägg" och "tädsla för diskuterandet av möjliga mordteorier". Precis som din analys är bättre än min. Varr är min skönjbara rädsla att diskutera möjliga mordteorier? Presentera dom så kan du och jag diskutera dom, eftersom du inte är rädd för att diskutera möjliga mordteorier. Jag är idel öra, Grissom.
Citera
2020-05-23, 19:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det jag undrar lite över är:
Vad gör LW måndagen 14/5 -18 mellan kl 10.39 och 11.55?
Jag hittar inga spår varken som chatt, sms eller samtal.

Hon befinner sej uppenbarligen i stan, ankommer Drottninggatan 46 10.28 (Google maps)
10.32 sms:ar hon AR ang ett möte som han tror att han ej hinner komma på, hon är då Fabriksgatan 18 (Data GPG)
10.39 Norgechattar hon lite.
10.39 sms till JS
10.43 får hon ett sms från PostNord
Norgechatten rullar på till 11.01 utan att LW deltar
11.46-11.54 Chatt mellan enbart trion RN, JH och LW - utan att LW deltar
11.55 möter LW PN "utanför Krämaren"
12.09 cyklar hon från stan till jobbet, dit hon kommer 12.15

Och sen är det full fart på sms, chatt, samtal etc i vanlig ordning.
Citera
2020-05-23, 19:49
Medlem
Smhfs avatar
En länk där LW skriver till en M*artin och berättar lite om sin uppväxt. 2009-12-08

https://wallden.wordpress.com/predikningar-efter-kyrkoaret/predikan-4e-advent-2008-herrens-moder/

Citerar från messen:

Lena Wesström, on 08 december 2009 at 10:57 said:
Hej M*artin och A*nna-S*ara! Gled ut en sväng för att se vad predikantkollegor tänkt kring Herrens Moder och hamnade på er blogg, med förra årets fjärde adventspredikan (vad lustigt det blev i skrift: den FJÄRDE adventspredikan, liksom). Jag kunde inte utläsa vem av er som står bakom den, men jag gillar tankespåret och tackar för inspirationen. Jag är bevars också vikbolänning, med rötter i Ö Stenby kan man nog säga, fast uppvuxen alldeles i kanten, i Ljunga, där mina föräldrar bor kvar. Ni är kanske yngre än jag, men jag gick ut från Vikbolandsskolan 1989, då som Lena Johansson i 9D. M*artin, har du alltid hetat W*alldén? Och A*nna-S*ara, det råkar inte vara du som varit i Goa?

Nåväl, dags att återgå till predikoförberedelser. En fortsatt god advent önskar jag er! /Lena Wesström, Örebro

MW, on 08 december 2009 at 21:39 said:
Hej! Kul med en vikbolänning i exil. Jag är också ifrån Ljunga. Dock är jag född -81 så du borde vara snäppet äldre än jag. Om jag chansar på Johansson, det borde ju vara många, men jag känner inte så många sådana i Ljunga så skulle kanske dina föräldrar kunna vara Gun och Lars? I så fall vill jag nog ändå säga att jag känt din mor lite mer än till namnet.

Det är *Anna-S*ara som mänskligt sett står bakom den eminenta predikan, jag uppskattade den också mycket!

Nu är man ju lite nyfiken, har givetvis klickat på länken till fam. Wesströms sida etc. Men var är du i predikotjänst? Såg ett foto med kommentar om Gamla Linköping, så kanske är det i Östergötland?

Frid och välsignelser! / MW

Lena, on 08 december 2009 at 23:52 said:
Nämen, just nu kommer jag inte på några flera Johanssons i Ljunga, men det måste ju finnas flera stycken, fast nu var det ju ändå så då att det är just Gun och Lasse som är mina föräldrar! Och, ja, jag är åtta år äldre än du, så vi kan knappast ha gått samtidigt på vare sig Dagsbergs skola eller Vikbolandsskolan.

Vi var med i Baptistkyrkan i Norrköping (pappa i Konungsund så länge den församlingen fanns) och det är också i baptistsamfundet jag fortsatt typ hela mitt liv. Jag gick på Teologiska högskolan, Stockholm, och bor nu i Örebro med min familj och är baptistpastor, just nu i en liten baptistkyrka som heter Betania.

Var i Ljunga bodde du? Bor dina föräldrar kvar? Trodde typ jag kände de flesta i Ljunga, men det är nog större än jag minns, och så har det dessutom gått sjutton år sedan jag flyttade från stan (hur nu det kan hänga ihop!).

Men då är i alla fall inte A*nna-S*ara Goa-A*nna-S*ara? Det får väl räcka med sammanträffanden för idag. Hälsa och tacka för goda och fräscha tankar kring Herrens moder. Allt gott i adventstid!

M*artin W*alldén, on 09 december 2009 at 12:59 said:
Ok, tack för info. Föräldrarna bor bredvid de ”nya” parhusen (alltså bredvid tomten där Saronkapellet (Helgelseförbundet?) låg). De känner nog egentligen Gun och Lasse mer än jag. Du kan kika med släkten om de känner vid varandra.

Kul uttryckt med Goa-A*nna-S*ara, klart hon är den goa A*nna-S*ara, men hon har aldrig varit i Asien.

Baptistkyrkan är den rosa med Café Vetekornet och Världsbutiken, visst? Dit ska vi vid tillfälle. Saknar Globalen ifrån Uppsalatiden, Johannelund gick vi på (men det kanske du kunde räkna ut?).

Allt gott!
Citera
2020-05-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
En länk där LW skriver till en M*artin och berättar lite om sin uppväxt. 2009-12-08

https://wallden.wordpress.com/predikningar-efter-kyrkoaret/predikan-4e-advent-2008-herrens-moder/

Citerar från messen:

Lena Wesström, on 08 december 2009 at 10:57 said:
Hej M*artin och A*nna-S*ara! Gled ut en sväng för att se vad predikantkollegor tänkt kring Herrens Moder och hamnade på er blogg, med förra årets fjärde adventspredikan (vad lustigt det blev i skrift: den FJÄRDE adventspredikan, liksom). Jag kunde inte utläsa vem av er som står bakom den, men jag gillar tankespåret och tackar för inspirationen. Jag är bevars också vikbolänning, med rötter i Ö Stenby kan man nog säga, fast uppvuxen alldeles i kanten, i Ljunga, där mina föräldrar bor kvar. Ni är kanske yngre än jag, men jag gick ut från Vikbolandsskolan 1989, då som Lena Johansson i 9D. M*artin, har du alltid hetat W*alldén? Och A*nna-S*ara, det råkar inte vara du som varit i Goa?

Nåväl, dags att återgå till predikoförberedelser. En fortsatt god advent önskar jag er! /Lena Wesström, Örebro

MW, on 08 december 2009 at 21:39 said:
Hej! Kul med en vikbolänning i exil. Jag är också ifrån Ljunga. Dock är jag född -81 så du borde vara snäppet äldre än jag. Om jag chansar på Johansson, det borde ju vara många, men jag känner inte så många sådana i Ljunga så skulle kanske dina föräldrar kunna vara Gun och Lars? I så fall vill jag nog ändå säga att jag känt din mor lite mer än till namnet.

Det är *Anna-S*ara som mänskligt sett står bakom den eminenta predikan, jag uppskattade den också mycket!

Nu är man ju lite nyfiken, har givetvis klickat på länken till fam. Wesströms sida etc. Men var är du i predikotjänst? Såg ett foto med kommentar om Gamla Linköping, så kanske är det i Östergötland?

Frid och välsignelser! / MW

Lena, on 08 december 2009 at 23:52 said:
Nämen, just nu kommer jag inte på några flera Johanssons i Ljunga, men det måste ju finnas flera stycken, fast nu var det ju ändå så då att det är just Gun och Lasse som är mina föräldrar! Och, ja, jag är åtta år äldre än du, så vi kan knappast ha gått samtidigt på vare sig Dagsbergs skola eller Vikbolandsskolan.

Vi var med i Baptistkyrkan i Norrköping (pappa i Konungsund så länge den församlingen fanns) och det är också i baptistsamfundet jag fortsatt typ hela mitt liv. Jag gick på Teologiska högskolan, Stockholm, och bor nu i Örebro med min familj och är baptistpastor, just nu i en liten baptistkyrka som heter Betania.

Var i Ljunga bodde du? Bor dina föräldrar kvar? Trodde typ jag kände de flesta i Ljunga, men det är nog större än jag minns, och så har det dessutom gått sjutton år sedan jag flyttade från stan (hur nu det kan hänga ihop!).

Men då är i alla fall inte A*nna-S*ara Goa-A*nna-S*ara? Det får väl räcka med sammanträffanden för idag. Hälsa och tacka för goda och fräscha tankar kring Herrens moder. Allt gott i adventstid!

M*artin W*alldén, on 09 december 2009 at 12:59 said:
Ok, tack för info. Föräldrarna bor bredvid de ”nya” parhusen (alltså bredvid tomten där Saronkapellet (Helgelseförbundet?) låg). De känner nog egentligen Gun och Lasse mer än jag. Du kan kika med släkten om de känner vid varandra.

Kul uttryckt med Goa-A*nna-S*ara, klart hon är den goa A*nna-S*ara, men hon har aldrig varit i Asien.

Baptistkyrkan är den rosa med Café Vetekornet och Världsbutiken, visst? Dit ska vi vid tillfälle. Saknar Globalen ifrån Uppsalatiden, Johannelund gick vi på (men det kanske du kunde räkna ut?).

Allt gott!

De som varit med sen start i tråden känner igen konversationen och det är trevligt att bli påmind om att L varit sprudlande och levande, men vad är din tanke med att lägga in den gamla texten från -09 nu ikväll?
Citera
2020-05-23, 20:36
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De som varit med sen start i tråden känner igen konversationen och det är trevligt att bli påmind om att L varit sprudlande och levande, men vad är din tanke med att lägga in den gamla texten från -09 nu ikväll?

Jag har också varit med i tråden från start (vad det nu har med saken att göra ) men aldrig sett ngn länk om detta detta , det intressanta är att LW berättar om sin uppväxt. har du ngn länk där man kan läsa mer om hennes uppväxt från start?

Kom gärna med en länk du som varit med från start! Spelar det ngn roll när man lägger ut en länk, om det är i kväll eller i morgon?

Oavsett om det är en gammal text, så tycker jag det är intressant det LW berättar om sin uppväxt.
Senast redigerad av Smhf 2020-05-23 kl. 20:42.
Citera
2020-05-23, 20:57
Medlem
Citat:
Jag har också varit med i tråden från start (vad det nu har med saken att göra ) men aldrig sett ngn länk om detta detta , det intressanta är att LW berättar om sin uppväxt. har du ngn länk där man kan läsa mer om hennes uppväxt från start?

Kom gärna med en länk du som varit med från start! Spelar det ngn roll när man lägger ut en länk, om det är i kväll eller i morgon?

Oavsett om det är en gammal text, så tycker jag det är intressant det LW berättar om sin uppväxt.

Jag uppfattar ditt svar som att du uppfattat min fråga fel eftersom du verkar ta illa upp. Isåfall ber jag om ursäkt. Det har länkats till texten tidigt i tråden, så jag undrade helt enkelt om du hade en särskild tanke med att lägga in texten ikväll.

( du efterfrågade länk, här från GilGrissom82 23 maj -18 www.flashback.org/sp64134435 )
Senast redigerad av Ulanna 2020-05-23 kl. 21:11.
Citera
2020-05-23, 21:02
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Mycket talar för att det ryms ett vansinne av flera slag i den misstänkte S och att skriva här kan nog vara som en slags underhållning för en som gillar att driva gäck med sin omgivning. Bara han vet. Vi andra får gissa.

Dock, sitter man och fnissar som misstänkt i en mordrättegång och från början har sagt att "Det här kommer inte lösas", tror jag knappast man egentligen bryr sig om vad eller vem som skriver i en fb-tråd.

Stefan bryr sig absolut om vilka som skriver och vad som skrivs.
Hans behov av total kontroll gör det omöjligt för honom att inte, allra minst, följa tråden.

Jag är lika övertygad om att alla de andra ynkryggarna som finns inblandade i denna sörja på ett eller annat sätt, läser tråden smått maniskt.
Då hovrätten faktiskt väntar, kan ingen av dom slappna av det minsta.

Allt annat känns orealistiskt i min värld.
Citera
2020-05-23, 21:08
Medlem
Citat:

Märkligt. Ditt första inlägg i denna tråd var den 22 febr 2020. Hur kommer det sig tro? Sen är åtminstone inte jag säker på vad LWs liv 2009 har för koppling till mordet på henne - är det inte det vi diskuterar härinne?
Citera
2020-05-23, 21:12
Medlem
Citat:

Absolut fint om det var en minnessida för LW, men nu är iallafall jag här för funderingar kring vem som tog hennes liv. Det tänker jag att vi inte ser ngn nyckel till i texten, eller? Vad ser du?
Edit: menar inte att klanka på dig utan undrar ärligt.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-05-23 kl. 21:14.
Citera
2020-05-23, 21:16
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Jag uppfattar ditt svar som att du uppfattat min fråga fel eftersom du verkar ta illa upp. Isåfall ber jag om ursäkt. Det har länkats till texten tidigt i tråden, så jag undrade helt enkelt om du hade en särskild tanke med att lägga in texten ikväll.

Hur skulle jag uppfatta din fråga fel? Jag tar inte illa upp.

Jag frågade om du kunde länka till den tidigare texten i tråden, men fick ingen länk till det.

Vad skulle tanken vara att jag lägger ut länken/texten i kväll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in