Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Jag tror inget av det du säger stämmer. Sverige är ju en exportekonomi så vem skall de exportera till om det inte finns någon konsumtion utomlands?
Vi får väl se vad som händer under sommaren? Arbetslösheten verkar ju inte gå ner i dagsläget.
Jag säger inte att Sveriges ekonomi inte påverkas, men det finns flera sektorer och den inhemska sektorn mår definitivt bra av att konsumenterna vågar spendera sina slantar.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Intressant spaning! Du har helt rätt i att rädslan nästan helt försvunnit i Sverige vilket givetvis är bra för ekonomin. Ska bli intressant att följa denna utveckling i våra grannländer.
Den psykologiska faktorn är avgörande. Skulle Norge sänka garden och få ett plötsligt utbrott efter att ha utrotat smittan skulle det förmodligen slå hårdare på konsumenternas benägenhet att konsumera ute i samhället än motsvarande för Sverige (vad nu "motsvarande" skulle innebära här).
Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Ja lite öppna caféer väger upp resten av våldtäkten på ekonomin

Inte helt och hållet, naturligtvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
ALotLessThanZero
Absolut är de, och ska vara, livrädda för att smittan ska blossa upp. Därmed fullständigt logiskt att de och andra länder är tveksamma, eller helt avvisande, till att släppa in svenskar.
Sverige har tyvärr valt helt fel väg, och medvetet fortsatt på den felaktiga vägen.
Du, ALotLess..., säger att de är rädda medan
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Danskarna är absolut inte livrädda för smittan! De lever på som vanligt och en hel del av dem åker ju till Sverige! Vad yrar du om?
du, Knackered..., säger att de inte är det. Då vet jag inte vad jag ska tro.