2020-06-03, 16:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Idag har jag tid och började läsa FUP. På sidan 620 i FUP läser jag förhör med Malin (Wilmas bästis) och hon säger:
"På torsdagen 14 november kl 14.00 skulle Wilma till ungdomsmottagningen i Uddevalla och jag skulle följa med dit, det var bestämt sedan länge. Wilma hörde inte av sig och jag tänkte inte på det och jag vet inte om hon var där".
Gick hon till ungdomsmottagningen den dagen eller inte? De som har läst hela FUP, kanske vet om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ingångsskadan i ögat var 0,5x0,5 cm och skadan i skallgropen där "verktyget" stannar var 0,4x0,1 cm. Skruvmejsel?

ja, men den var väl 4 cm lång? Ner till skallbenet?

Måste nästan vara skruvmejsel, om det inte är något sminkredskap? Eller nagelredskap?
Citera
2020-06-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Skulle T gå fri tror jag att det blir folkstorm.
Griftefridsbrottet måste han åka dit för, men jag förstår vad du menar.

Allmänhet brukar acceptera domar, hur mycket brottet än upprör.

De personer som vållade diskoteksbranden i Gbg fick ju 8 / 7 / 7 års fängelse samt tre års ungdomsvård. Korta straff i förhållande till konsekvens och lidande. Det var säkert svårt för anhöriga att acceptera detta men förmodligen utgör skriverierna samt det faktum att många fortfarande minns händelsen (20 år senare) ett straff i sig.

I fallet Wilma vore det dock bra om det blev en fällande dom för mord. Indicierna är så tydliga, möjlighet till alternativ gärningsman så oerhört liten.
Senast redigerad av Skewie 2020-06-03 kl. 16:17.
Citera
2020-06-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är väl 2 olika skador. Vi pratar om en skada i själva ögat, vid iris.....

Jag tyckte inte det framgick att just irisskadan tillkommit efter döden, men jag kan ha fel.

Om den tillkommit efter döden...kan det vara ex kläder, textilier som täcker henne, med tryck ovanpå. paljetter, broderier (långa glaspärlor), nitar ?

Spekulation.
Denna skadan är den som uppkom före döden, det är korrekt.

"Skadornas uppkomstsätt 1 Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de uppkommit före döden.
Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden.
Utseendet på hudskadan på halsen, med avskiljning av huvudet från kroppen talar för att den orsakats av skarpt våld och att den uppkommit efter döden. "
Citera
2020-06-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Jag tror att om någon skulle försöka sätta dit honom genom att mörda hans flickvän (högst otroligt att man hinner mörda henne o städa allt utan att han märker) så skulle det vara i väldigt grovt kriminella kretsar, vilket jag absolut inte tror att han rörde sig i, och även om han gjorde det så skulle polisen definitivt veta det.

Naturligtvis är han inte omedveten utan är med på noterna, s.a.s. men endast en liten skit som "utnyttjats" i något som han inte får ha en susning om - helt! Det gör honom förvirrad - totalknäppt! (utöver hans egen personlighet, )
Senast redigerad av cactaceae 2020-06-03 kl. 16:23. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-03, 16:19
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Iran-grejen är antagligen lögn. Hans pass gick ut 9 dec 2019.

Finns en del direkta träffar på Google på "Iran ESTA 5 years", kikade på en nedan och visst verkar det vara 5 år som gäller? Oavsett så är det klantigt att missa både det och passets utgångstid. Jag tror det är riktigt jobbigt för honom att få bilden av "den smarte" i sin umgängeskrets/familj krossad av misslyckande efter misslyckande. Till slut blir diffen för stor och då kanske självhatet går ut över någon...

https://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/middle-east/iran/articles/Been-on-holiday-to-Iran-It-will-make-US-trips-more-expensive-and-stressful/

Britons hoping to visit the US will no longer be admitted under the Visa Waiver Program (VWP) if they have been to Iran, Iraq, Sudan or Syria in the last five years - nor will those who possess dual citizenship that includes one of those four countries.
Citera
2020-06-03, 16:21
Medlem
Var i FUP kan man läsa alla sms? Mellan Wilma och Tischko För jag hittar det inte!
Citera
2020-06-03, 16:23
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men som du ser på sida 410-416 i FUP, så är det bara på topplagret som det finns fingeravtryck på alla skikt. På övriga två lager där det finns fingeravtryck, bla bottenlagret, så finns det bara fingeravtryck på det yttersta skiktet.
Så jag undrar hur det kan ha blivit så?

Och det måste kunna uteslutas att någon kan ha fått honom att röra vid paketet under paketeringen, tex medan han var drogpåverkad. För det här fallet är så sjukt, tex det här att han sparade huvudet i lägenheten. Och därför finns det anledning att misstänka att någon har försökt att sätta dit honom för mord på Wilma.
Dessutom ska det inte vara så lätt att skapa "vattentäta" bevis mot någon. Det kan utnyttjas av kriminella.
Så det behöver bevisas att det kan ha blivit den här "fingeravtrycksbilden" när han slog in paketet, det räcker inte att det är hans fingeravtryck på paketeringen.

Har haft en allmän bild av att Gloriouslife i Wesströmtråden är den sjukaste postaren jag noterat på FB.
Tyvärr slår du hen med hästlängder....

Är du inblandad i mordet också? Du ger intryck av att vara en älskare till Tishko...
Citera
2020-06-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Var i FUP kan man läsa alla sms? Mellan Wilma och Tischko För jag hittar det inte!
Varsågod. Här är aktbilagan med SMS - finns inte i själva fupen.

https://docdro.id/WWfZKp6
Citera
2020-06-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Spekulationer nu, men detta är från 3 april 2019, event på Carlia i Uddevalla.
https://newsonthegotoday.com/aumkie
Detta är bara spekulation. När gjorde hon abort? Kan det ha varit det? Det var ju så mycket tjat om detta datum tidigare i tråden. Nu tycker jag att Snoken kan avslöja vad det var.
Citera
2020-06-03, 16:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Denna skadan är den som uppkom före döden, det är korrekt.

"Skadornas uppkomstsätt 1 Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de uppkommit före döden.
Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden.
Utseendet på hudskadan på halsen, med avskiljning av huvudet från kroppen talar för att den orsakats av skarpt våld och att den uppkommit efter döden. "

""Ögongloben är insjunken och strax utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses."""

Iris, är det organ som din ögonfärg finns på, det blå, bruna, gröna i ögat.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2020-06-03 kl. 16:27. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är väl 2 olika skador. Vi pratar om en skada i själva ögat, vid iris.....

Jag tyckte inte det framgick att just irisskadan tillkommit efter döden, men jag kan ha fel.

Om den tillkommit efter döden...kan det vara ex kläder, textilier som täcker henne, med tryck ovanpå. paljetter, broderier (långa glaspärlor), nitar ?

Spekulation.
Jag menar sticket i ögat. Om hon har varit vid liv när hon blev stickad i ögat, då, är Tishko körd och blir dömd till tortyr och mord på Wilma! Jag tror att rättsläkaren skrivit i sitt uttalande att det var efter att Wilma var död.
I,a,f. visar detta att han är väldigt sjuk i huvudet om han sticker en vas föremål i ögat på en död människa!
Citera
2020-06-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag menar sticket i ögat. Om hon har varit vid liv när hon blev stickad i ögat, då, är Tishko körd och blir dömd till tortyr och mord på Wilma! Jag tror att rättsläkaren skrivit i sitt uttalande att det var efter att Wilma var död.
I,a,f. visar detta att han är väldigt sjuk i huvudet om han sticker en vas föremål i ögat på en död människa!
Jag är inte säker på att det stod "i ögat". Jag vill minnas att det stod "vid ögat". Och vad det betyder kan man kanske spekulera om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in