Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Helvete vilka skottsalvor media laddar mot regeringen nu, man kan inte tro det är sant!
https://www.expressen.se/nyheter/qs/sveriges-pisa-framgang-bygger-pa-falska-siffror/
Sveriges PISA-framgång bygger på falska siffror
https://www.aftonbladet.se/a/kJ75LQ
Dokument avslöjar: så försöker regeringen rädda Sverigebilden
Blir mycket förvånad om S inte börjar rasa snart.
Det kommer helt klart att vända nedåt för regeringen i OU nu, men tyvärr kommer PISA-storyn att drunkna lika mycket i corona som allting om kriminaliteten gör för närvarande. På så sätt är det lite slöseri med ett tungt scoop.
Därmed inte sagt att SD nödvändigtvis skulle tjäna i mätningar på PISA eftersom de inte har någon utbildningscred att tala om. Den gamla striden om skolan stod mellan V/MP:s "flumskola" och major Björklund. Nu är alla "skolpartier" del av samma rödgrönljusblå block.
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Jag kan ju inte låta dig gaslighta SD:are i tråden att deras parti behöver M för att inte gå under. Det enda du shillat hårdare för än M är ju Novus-Sjöström.
Klistra inte på andra det skeva perspektiv du har på grund av din grandiosa självbild. För mig är detta en anspråkslös snackstuga för ett gäng likasinnade, och kunde lika gärna varit ett fikabord eller en bastu, eller en tråd om custombyggda Volvo 740. Det är endast du som av nån obegriplig anledning tror att den här tråden för siffernördar är en JETE VICKTIG plattform för opinionsbildning där det "shillas", "gaslightas" och annat dramatiskt i vad du uppenbarligen tror är nån jävla filmintrig. I din fantasi är en tråd med typ 10 återkommande deltagare alltså nån sorts gladiatorarena där slaget om SD:s framtid står. I samma fantasi är du Spartacus som trycker tillbaka "M-shillar" och "äckliga individsvenskar" i en episk och ödesmättad tvekamp.
Reality check, Michael Bay: M och SD skulle stå exakt lika nära eller långt ifrån varandra som de gör nu, även om denna eller andra SD-trådar aldrig existerat. Vad du skriver, vad jag skriver, spelar ingen som helst jävla roll för annat än Flashbacks hårddiskar. Vi trycker på tangenter och sen en dag är vi rymddamm. SD:s framtid avgörs sannolikt runt Jimmies gasolgrill, hur många engelska signalord du än kursiverar som en rikstönt.
Citat:
Sedan har du ju fel om tråden. De som var med minns Rejdar och Powergirl som visste om att taket för SD var 6,7,8,9,10% och hur jag pedagogiskt förklarade för dem att så inte alls var fallet och VARFÖR. Att SD skulle stiga förbi 10-15-20% var ett normalscenario, beroende på svensk historia och europeisk samtid.
Javisst o stora profet och världens mittpunkt, du var den enda som sa till Rejdar och Powergirl att SD kommer att växa långt förbi deras 0,3-gissningar. Ja, alltså, du och 250 andra konton som kom och gick under de där åren.
Citat:
Förutåg du resan till 25%? Nä, just det.
Du menar resan till 17,5 som du, det gudabenådade oraklet, förkunnade skulle bli 24,8? SD har nämligen aldrig ägt några 25%, de är ett 17,5%-parti som haft två 25%-blippar i opinionsmätningar när flyktingkrisen respektive sprängningar+skjutningar nådde kritisk massa, och har nu sjunkit tillbaka till 19% och tredje plats. Återkom när de har 25% av riksdagsmandaten efter ett val.
Citat:
Du ser på SD som ett enfrågeparti och bihang till M som ska veta sin plats.
Nej, nej och nej. Hur många försök ska det behövas för att du ska fatta att jag har en nyttocentrisk utgångspunkt, inte en particentrisk?
1. Vad vill jag? Sätta punkt för asylaktivistiska V-, MP-, C- och L-politikers mångåriga, destruktiva inflytande över svensk invandringspolitik.
2. Hur uppnås det? Genom att nå en riksdagsmajoritet där SD har betydande tyngd plus samarbetspartier som är öppna för att kohandla med SD som man alltid tidigare kohandlat med MP/C/V/L och då fått idiotisk invandringspolitik a la gymnasielagen på köpet.
Att detta är en fungerande modell vet vi redan eftersom den betatestats under många år av DF+Venstre i Danmark, där man lyckats göra hård invandringspolitik till norm och mjuk dito till nånting sjukt och utskrattat. Det är en välbeprövad modell och därför ska SD satsa på den, inte på obeprövade experiment som kan sluta med att MP/V/C/L återfår kontrollen över invandringen i 30 år till.
Absolut ingenting av ovanstående handlar om vem som ska vara "bihang" till vem, din såpopera intresserar mig inte. Jag ser hela konstellationen SD/M/KD som ett enda stort verktyg utan annan inbördes rangordning än antal riksdagsmandat. Funktionen är det överordnade. SD utan M är som en domkraft utan reservdäck. M utan SD är som ett reservdäck utan domkraft. Utan båda blir man stående i diket medan MP/C/V åker förbi och vinkar på väg mot riksdagen för att klubba nästa afghanamnesti.
Funktionen är det överordnade. Funktionen är det överordnade. Funktionen är det överordnade. Fatta.
Citat:
Jag har i realtid kritiserat SD för utspel och icke-utspel och motiverat varför dubblad kvotflyktingmottagning, folkhemsbashing, nolltolerans, M-flirt, öppensvensk kulturentitet med mera var problematisk. Jag har föreslagit återvandring och omsorg om etniska svenska ungdomar som bra grejer och hur enkelt det är att hantera frågor om svenskhet.
Ja, jag sa ju att du diskuterar OU ojämförligt minst av alla i tråden. Det behövde inte illustreras med en uppräkning av exempel på värdelös OT.
Citat:
Du ser t o m Sölvesborg som ett högriskprojekt, för att Louise Erixon är en kvinna. Du har ju alltid fel helt enkelt.
Högriskprojekt var DITT ordval i en halmgubbeutläggning om saken. JAG har aldrig kallat Sölvesborg "högriskprojekt", än mindre "för att Louise Erixon är kvinna". Vad jag sa var att SD inte ska luta sig på lättflyktiga saker (som kärleksförhållanden) utan satsa på det bestående (som erbjudandet om hård invandringspolitik). "Jimouise" var uppenbarligen lika bestående som "Ebbaniklas" och "Fredrilippa", dvs inte alls, och nu står SD där med skägget i brevlådan och en propagandafilm upphängd på ett par som några månader efter publiceringen inte var ett par längre. Om du vill hävda att jag "alltid har fel" är det kanske dumt att använda exempel där min bedömning var helt korrekt...?