Citat:
Ursprungligen postat av
CzeLious
I smset stod det "Jag har gjort så du kan se vart jag är, du behöver inte ha din karta på men känns bra om du vet vart ja är om något skulle hända"
Så tolkar det som att han har nån app med karta så han kan se vart hon är. Men man vet ju inte.
Det står på s. 37 (markerat som sida 35) av Diverse SMS länken i första inlägget i tråden.
SMS #350
Jag utgår från att det är snapchat i.om att det framgått att de primärt kommunicerade via den appen.
Där finns det en karta så man kan se vart ens vänner befinner sig om de tillåter detta.
Skulle inte direkt kalla det "övervakning" i.om att ordet är ganska värdeladdat. En majoritet av dagens ungdomar har (enligt min uppfattning) kartan på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enial
Om det vore ett självmord, borde då inte RÄMSÄLL ha framställt detta i rättegången? Lagt fram bevis för det?
Hennes jobb just nu är att se till att T kommer undan så lindrigt som möjligt. Hon vet likväl som vi att han är skyldig.
OM han vore oskyldig, förklara då varför han inte vill "hjälpa polisen"?
Hade jag suttit häktat för ett mord men visste att jag var oskyldig, hade det inte då varit mer normalt att göra allt i sin makt för att bevisa sin oskuld? Vad har han gjort annat än PÅSTÅ sig vara oskyldig?
Borde det inte också vara i hans intresse att rätt gärningsman åker fast, om han nu själv är oskyldig?
Så brukar närstående agera, vid såna här brott.
Dvs, assistera polisen i ALLT de behöver veta. In i detalj.
Dessutom var det ju lite väl dumt att gömma huvudet i garderoben, i sitt eget sovrum om man nu ska leka oskyldig.
Överraskas ständigt över hur dålig koll gemene man tycks ha på det svenska rättssystemet. Menar inte att rikta kritik mot dig personligen utan vill mest uttrycka att det svenska rättssystemet inte fungerar som en amerikansk film. Vet inte hur många gånger jag behövt förklara att vi inte tillämpar jury i Sverige (undantaget tryckfrihetsmål).
Till saken. Advokatens jobb är
inte att se till att TT
kommer undan så lindrigt som möjligt utan att föra TT:s talan samt se till att processen fungerar korrekt. Det är en avsevärd skillnad. Har även mött advokater som börjat tillämpa att det första dom säger när de möter en TT är "STOPP! Först ska jag förklara vad jag gör här!" för att en sjuhelvetes massa människor erkänner för sina försvarare i någon felriktad tro att de ska hjälpa dom komma undan. Det fungerar inte så.