Citat:
Ursprungligen postat av
Bunsofsteel
...och dödsolyckor i trafiken orsakas inte av själva krocken utan av att bilen försöker få föraren att utgöra en tredjedels volym mot normalt.
Potäjto, potaato...
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Du får tro vad du vill. Viruset i sig kan inte orsaka de där skadorna som påstods.
NurseRatched jag tycker du uttalar dig väldigt säkert om detta? I princip varenda artikel jag läser så är läkarna väldigt osäkra på exakta samband och betonar hela tiden starkt att vi måste forska mer för att förstå alla exakta samband. Eller har du själv forskat på covid och känner dig säker? I så fall, lägg gärna upp din forskning här...
Att covid kan orsaka kvarvarande skador på kroppen/organen har jag sett otaliga läkare och forskare uttala sig om i medier och att de oroar sig för detta, utifrån vad de sett.
Ett exempel här, också osäkert men neurologiprofessor som talar:
Koralnik points to the possibility that a primary infection could take place in the brain stem — particularly the part that houses the respiratory centers and controls breathing. An infection in this part of the nervous system “could further worsen the respiratory failure of the patient, if it was the case,” Koralnik says.
"So it's not clear if it's a direct infection by the virus or if it's secondary to the systemic inflammation that [a patient may have] due to dysregulated immune response to the virus,” he adds.
Även om du skulle vara tvärsäker att det aldrig är covid
i sig som orsakar följdskadorna, utan cytokinstorm osv. Så spelar ju det mindre roll i sig, för alla drabbade patienter. Indirekt har ju skadorna ändå orsakats av covid. Hade patienten inte fått covid, så hade den ju klarat sig... Så det är lite av hårklyverier i praktiken. Det kan man ju hålla på med om man vill, tror inte det är så intressant för covid-offren. Covid är fortfarande skurken, anstiftaren bakom lönnmördaren, s.a.s.
https://www.aarp.org/health/conditions-treatments/info-2020/covid-19-brain-symptoms.html