2020-06-03, 00:14
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Varför finns Tishkos fingeravtryck på paketet med huvudet i, varför använde han inte handskar?

Och det extra avtycket som nämns på sida 411 i FUP, det kördes i fingeravtrycksregistret men det ledde inte till någon identifiering, så det måste väl ha varit ett fingeravtryck iallafall?
Så vem mer än Tishko rörde på paketet?

Och är fingeravtrycken placerade på ett normalt sätt, alltså så som det kan bli om man paketerar in huvudet?
Eller finns det tecken på att någon kan ha bett Tishko röra folien, enbart för att hans fingeravtryck ska hamna där?

Och varför finns det så få fingeravtryck om han nu inte använde handskar?
Det borde väl bli många fingeravtryck varje gång man tar i paketet om man är slarvig.

Det här är nog sådana frågor som advokaten borde fundera på, om hen inte redan har gjort det.

Har du gått vidare från självmord till att nån planterat huvudet nu?
Citera
2020-06-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Jag vill STYCKA dig och knulla alla delar separat betyder väl ändå att han vill stycka henne i fyra delar. Inte ha fyra st av henne 🤦‍♀️

Språk krockar?
Som tex.

T säger att w är satan.

Menade han då kanske att -
- du är/uppför dig för jävligt..
-eller du är ond/elak

När han sa det.
Läser och hör att svenska är inte på topp när det gäller T när han försöker uttrycka sig.
Kan ordval inte missuppfattatas ?
Orimligt??
Citera
2020-06-03, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Han var sannolikt hög när han paketerade och då blev det som det blev. Det är orimligt att någon annan lurar T att röra folien, inte bara utvändigt utan även mellan skikten. Han har definitivt slagit in det där tror jag. Det är lika klantigt som att t.ex. stycka i duschen så att kniven går rätt ner i plasten. Eller att lämna huvudet i resväskan. Knark ställer till med det logiska ibland.

Men borde det inte ha blivit fler fingeravtryck på de olika skikten, om han nu var så slarvig att han inte hade handskar?
Det här med paketet börjar på sida 410 i FUP, där man kan se de olika lagren.
Citera
2020-06-03, 00:34
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Men borde det inte ha blivit fler fingeravtryck på de olika skikten, om han nu var så slarvig att han inte hade handskar?

Skulle ju kunna bero på många saker, någon har säkert nån bra vetenskaplig förklaring.

Men en ganska enkel jag skulle kunna komma på nu direkt är väl att någon stört honom, till exempel som när W's mamma var där för att hämta kläder, eller ringt eller skrivit meddelande så han tog av handskarna och glömde ta på sig igen.

Eller så finns avtryck på de flesta lager men på sättet de delade folien när de packade upp paketet hamnar de flesta på bara en viss del av folien. De skar den ju i flera delar.
Citera
2020-06-03, 00:39
Medlem
tojos avatar
Citat:

Utöver CzeLious svar tror jag att han hanterat yttersta lagren oförsiktigt och tagit i huvudet flera gånger utan handskar, därav alla fingeravtryck på yttersta lagret. Kan vara olika tillfällen mellan att paketera och hålla i huvudet. Han hade diskhandskar eller städhandskar på vid något tillfälle, vill jag minnas att någon i FUP vittnat om. Han kan inte tänka på allt. Desuutom, hög lite då och då. Whoops, tog på huvudpaketet igen. Klantigt.
Citera
2020-06-03, 00:40
Medlem
Citat:
Förstår det och det ordagranna kan vara svårt att detaljera när du har en känsla. Håller med till stor del om vad du skriver, faktiskt . Jag reagerade främst på att B*ban verkade tala helt fritt om sina tankar om T, medan K*rdo verkade hålla tillbaka. Det kan vara så enkelt som att han inte vill att T ska vara sur på honom när han kommer ut för att ha sagt precis vad han tänker om T. Behöver inte betyda att han är inblandad. Bara en lojal släkting. Frågan är väl hur långt släktens eller kompisarnas lojalitet sträckt sig i detta fall. Jag tror inte B*ban vet ett smack exempelvis.

W var tillsammans med t.
E tillsammans med t kusin b.
Kusin K var kär i w strax innan w&t blev ett par.

Tror att K vet mycket mer om vad vad som faktiskt hände den helgen..
Lojalitet eller inte.
Citera
2020-06-03, 00:48
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
W var tillsammans med t.
E tillsammans med t kusin b.
Kusin K var kär i w strax innan w&t blev ett par.

Tror att K vet mycket mer om vad vad som faktiskt hände den helgen..
Lojalitet eller inte.

Har sett förr att folk sagt att E var tillsammans med B men i förhör med E låter det som att de träffades typ en gång och inte kände varandra nått speciellt, de snackade lite på snap under en period men inte mer.

Såg dock att jag tror i Ks förhör(kan ha fel) säger han att B och E hade en relation.
Citera
2020-06-03, 00:49
Medlem
Citat:

Han överlämnade smutsiga kläder till w's mamma med handskar på sig,enligt w's mamma.

Så handskar fanns ju tillgänglig i t's hem.
Så det finns faktiskt saker att fundera på..
Tror inte man plötsligt glömmer att ta på eller av handskar. Allvarlig situation..
Senast redigerad av Snoken19 2020-06-03 kl. 01:01.
Citera
2020-06-03, 00:56
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
En ökenkurd som vill rentvå sin broder. Spekulationerna visar syftet men att T dödade W är givet bortom rimligt tvivel. Ligger i kulturen, eller rättare sagt avsaknaden av kultur.

Zzzzz. Rasismen kan du väl skutta tillbaka till IoI med. Den hör inte hemma här. Finns många exempel på mördare i vårt land tvärs över kulturer, raser, religioner. Scram.
Citera
2020-06-03, 01:02
Medlem
Citat:
Zzzzz. Rasismen kan du väl skutta tillbaka till IoI med. Den hör inte hemma här. Finns många exempel på mördare i vårt land tvärs över kulturer, raser, religioner. Scram.
Absolut finns det rötägg inom alla folkslag men just kurder har väl stuckit ut hakan när det kommer till hedersbrott a la döda försvarslösa kvinnor. Kanske beror det på vilken del av alla kurdistan man är ifrån, han är väl iransk kurd? Något du har statistik över?
Citera
2020-06-03, 01:03
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Han överlämnade smutsiga kläder till w's mamma med handskar på sig,enligt w's mamma.

Så handskar fanns ju tillgänglig i t's hem.
Så det finns faktiskt saker att fundera på..
Tror inte man plötsligt glömmer att ta på eller av handskar. Allvarlig situation..

Vad hände den 3 april?
Citera
2020-06-03, 01:10
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Absolut finns det rötägg inom alla folkslag men just kurder har väl stuckit ut hakan när det kommer till hedersbrott a la döda försvarslösa kvinnor. Kanske beror det på vilken del av alla kurdistan man är ifrån, han är väl iransk kurd? Något du har statistik över?

Med tanke på hur du raljerar om kurder och deras kultur tror jag bara du intresserar dig för statistik som stöttar dina antaganden. Varsågod att leta upp så kan du få säga "vad var det jag sa!". Och hittar du inget kommer du förstås inte säga ett jota.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in