2020-06-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är så sjuk. Jag hoppas han en dag hamnar på "I huvudet på en mördare".

Aldrig sett. Med Leif G. W. väl? Intressanta program men skrämmande antar jag. Kan man sova sen? Kan knappt det med denna första tråden jag följer. Känns så makabert....
Citera
2020-06-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Är det någon mer än jag som känner att det är något underligt med K*rdo i förhören?

Känns som att det absolut inte stämmer med vad B*ban säger.

Samma sak med allt om USA resan och att det var han som skjutsade honom osv.

Finns det något utdrag på att han ens hade biljett att flyga dit eller någon rapport om att han blev nekad på Arlanda, vad jag uppfattat va hemma igen redan samma dag typ?

Hur med ESTA-ansökam?
Citera
2020-06-02, 23:44
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Hur med ESTA-ansökam?

Någon i förhören säger att det föll på att han varit i Iran senaste 5 åren. Då är visumet rökt enligt förhör.

"USA införde i januari 2016 en ny regel som medför att alla som har besökt något av länderna Iran, Irak, Syrien, Sudan efter 1 mars 2011 inte längre kan resa på ESTA." Enligt första träff på Google, ESTA Iran.
Citera
2020-06-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Har redan läst igenom alla sms, tycker inte direkt det är något kontrollerande från hennes håll.

Har läst kommentaren av M också, men jag klandrar henne inte att må dåligt av den relationen.

Har du läst på https://jonehrsson.se/trofesamlaren/ ?

Har länkat och citerat detta innan, men kan göra det igen.

Där står det om hans kontrollerande
"Efter att läst igenom förundersökningen så får man ta del av Tishkos skrämmande läggning där han minst sagt är kontrollerande. Han ser till att ha GPS positionering på Wilma så att han kan följa henne i vartenda steg. När Wilma vid något tillfälle yppade att hennes systers tvååriga son var värdens sötaste så blev Tishko arg och menade på att hon minsann skulle tycka att han var värdens sötaste. Wilma dög aldrig som hon var. Hon tvingades ständigt bära smink – även då hon sov. Hon fick heller inte umgås med vem hon ville – helst så skulle hon inte umgås med någon alls. Inte ens med hennes släkt. Att deras förhållande även resulterade i Wilmas sexuella debut bekom föga Tishko utan han pressade henne till att tillfredsställa hans sjuka böjelse till allt ifrån gruppsex till strypsex. Vid något tillfälle så hade han övertalat Wilma till ha med sig sin femtonåriga vän varpå hon blev ombedd att stå i hallen och titta på medan han förlustade sig på henne, vilket hon givetvis inte förmådde varpå hon begav sig in i sovrummet för att där tvingas lyssna på akten."

"Tishko var extremt svartsjuk – och då menar jag måttlöst svartsjuk. Det framkommer i förundersökningen att Wilma anförtrott sin syster genom att berätta om en händelse där dom varit ute med kompisar och möts av en bil som tutat, vilket föranledde att Tishko blivit arg och inte pratat med henne. Dagen efter så hade han tagit tag i henne och förklarat att hon har skyldighet till att förklara varför en bil tutat på henne. Svinet blir upprörd över att en bil tutar medan han själv rättfärdigar sig till att ligga med Wilmas vänner samtidigt som hon tvingas höra på."
Det konstigaste med det här mordet tycker jag är hur han har kunnat förmått sig att slå in ögat på henne före döden. Tror aldrig jag har hört om någonting så grymt.
Citera
2020-06-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Någon i förhören säger att det föll på att han varit i Iran senaste 5 åren. Då är visumet rökt enligt förhör.

"USA införde i januari 2016 en ny regel som medför att alla som har besökt något av länderna Iran, Irak, Syrien, Sudan efter 1 mars 2011 inte längre kan resa på ESTA." Enligt första träff på Google, ESTA Iran.

(Förlåt! Jag läste visst bara första delen av ditt inlägg)

Klippt från https://www.usa.se/inreseregler-till-usa/irak-iran-syrien-och-sudan/

Från och med 2016 gäller nya regler för att resa till USA under Visa Waiver programmet (VWP). Enligt USA är detta för att försvåra för terrorister att kunna ta sig till USA.

De som har besökt Iran, Irak, Sudan, eller Syrien efter den 1 mars 2011 kan inte längre resa till USA under VWP. Personer med medborgarskap i något av dessa länder kan inte heller använda VWP. Det går fortfarande att ansöka om visum på den amerikansk ambassaden eller konsulatet. Ambassaden och konsulatet kan hantera brådskande ärenden för dem som kräver ett amerikanskt visum av medicinska eller humanitära skäl.

Högre kostnad och intervju
Dessa reglerna drabbar många oskyldiga som nu måste betala en ansökningskostnad på 160 dollar, istället för ESTA-ansökan som endast kostar 14 dollar. Dessutom krävs det ett besök och intervju på amerikanska ambassaden i Stockholm.”
Senast redigerad av VattenWaterAqua 2020-06-02 kl. 23:53. Anledning: Missade att läsa i inlägget jag citerade
Citera
2020-06-02, 23:52
Bannlyst
Varför finns Tishkos fingeravtryck på paketet med huvudet i, varför använde han inte handskar?

Och det extra avtycket som nämns på sida 411 i FUP, det kördes i fingeravtrycksregistret men det ledde inte till någon identifiering, så det måste väl ha varit ett fingeravtryck iallafall?
Så vem mer än Tishko rörde på paketet?

Och är fingeravtrycken placerade på ett normalt sätt, alltså så som det kan bli om man paketerar in huvudet?
Eller finns det tecken på att någon kan ha bett Tishko röra folien, enbart för att hans fingeravtryck ska hamna där?

Och varför finns det så få fingeravtryck om han nu inte använde handskar?
Det borde väl bli många fingeravtryck varje gång man tar i paketet om man är slarvig.

Det här är nog sådana frågor som advokaten borde fundera på, om hen inte redan har gjort det.
Senast redigerad av vemsa 2020-06-02 kl. 23:55.
Citera
2020-06-02, 23:52
Medlem
Tjäna!

Ny i tråden men inte ny i fallet. Har följt detta fall sen den arma lilla flickan försvann i November. Även läst FUP med tillhörande dokument. Kan inte förmå mig att få in i mitt huvud vad Tishko, den lilla amöban har gjort.

Jag har tittat noga och mycket på bilderna från Bluestar-undersökningen. Jag vet inte om någon skrivit innan.. Kan hända att jag missat det isåfall. Jag tror att han har bragt henne om livet i vardagsrummet som det indikeras om i FUP. Sen med blodbilden att döma släpat in henne i badrummet där han avlägsnat hennes huvud. Sedan lagt henne på sängen. Troligtvis i eller förmodlingen på det försvunna duschdraperiet eftersom armarna ser ut att ha legat relativt sträckta rakt ut åt sidorna. Jag tycker att avtrycket på överkastet där huvudet borde vara är ganska litet i jämförelse med resten av kroppen. Ett huvud väger ändå runt 5kg så avtrycket där borde vara tydligare om huvudet varit med där. Eller är det bara jag som reagerat på detta? 🤔

Ser så fram emot fortsättningen på rättegången på fredag, ska sitta klistrad på aftonblaskans liverapport 👍

Det här ska han inte komma undan!
Citera
2020-06-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Lite lurigt är det med det smset.

Han kan lika gärna mena att han vill dela wilma så det blir 4 st av henne och knulla alla separat och det är så jag tror han menar, inte att han ska dela henne i fyra stycken köttbitar och knulla vardera bit separat.
Jag vill STYCKA dig och knulla alla delar separat betyder väl ändå att han vill stycka henne i fyra delar. Inte ha fyra st av henne 🤦‍♀️
Citera
2020-06-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Varför finns Tishkos fingeravtryck på paketet med huvudet i, varför använde han inte handskar?

Och det extra avtycket som nämns på sida 411 i FUP, det kördes i fingeravtrycksregistret men det ledde inte till någon identifiering, så det måste väl ha varit ett fingeravtryck iallafall?
Så vem mer än Tishko rörde på paketet?

Och är fingeravtrycken placerade på ett normalt sätt, alltså så som det kan bli om man paketerar in huvudet?
Eller finns det tecken på att någon kan ha bett Tishko röra folien, enbart för att hans fingeravtryck ska hamna där?

Och varför finns det så få fingeravtryck om han nu inte använde handskar?
Det borde väl bli många fingeravtryck varje gång man tar i paketet om man är slarvig.

Det här är nog sådana frågor som advokaten borde fundera på, om hen inte redan har gjort det.
De oidentifierade avtrycken är utsmetade och går inte att avgöra om de är Ts. Troligtvis är de hans de med.
Citera
2020-06-03, 00:03
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Den lilla sperma som teknisk undersökning har hittat på överkastet kan ha tillkommit tidigare. Alltså de kan haft sex i sängen dagar/eller veckan innan etc innan W försvann/togs av daga och ingen av dem har tyckt att fläcken har varit synlig och struntat i att tvätta överkastet.

Eller hur?

Ja, precis, men på hur svagt blodspår var, känns det som de borde försvunnit med, det finns såklart saker man måste räkna in i vilken teori man än har när det fortfarande är en teori. Detta du nämner har jag såklart redan tänkt på, men det är inget som helt utesluter nån av de 2 teorier jag haft angående de fläckar.

Men självklart respekterar jag att folk inte delar tron av mina teorier.
Citera
2020-06-03, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
De oidentifierade avtrycken är utsmetade och går inte att avgöra om de är Ts. Troligtvis är de hans de med.

Om fingeravtrycken var utsmetade, hur kunde man då söka efter dem i fingeravtrycksregistret, som det står på sida 411 i FUP?

Och var står det att avtrycken var utsmetade?
Citera
2020-06-03, 00:12
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Hur med ESTA-ansökam?

Tänker mest på att dem måste ju hålla någon typ av dokumentation när någon blir nekad flyg till nått land på Arlanda.

Och allra minst kameraövervakning.

Nu är ju dock detta kanske inte helt relevant till mordet på W men det kan ju finnas nån detalj om hans bakgrund, vad han gjorde, nått kriminellt? Om K*rdo släppte av honom och talar sanning eller ljuger om det för T's skull?

Ser bara ut som att de va nått han sa för att få W tillbaka utan att säga att han ville ha henne tillbaka. Men då känns det lustigt att K*rdo håller fast vid den storyn nu i förhör.

Eller kvitton på köp av biljett.

Det kanske inte var så du menade? Hehe
Senast redigerad av CzeLious 2020-06-03 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in