Citat:
Ursprungligen postat av
Mulholland007
Ja, bare les gårsdagens Dagbladet.
Politiet har jo et kjempeproblem.
For det første har de svekket tillit etter håndtering av sak, og ikke minst etter rettens avgjørelse.
For å likevel holde nesebor over vannet lekker politiet nå mest mulig negative ting om TH,som ikke er bevis, men for å få oppmerksomhet bort fra sin egen ekstremt tynne sak. Der andre problemet er den uunngåelige frafallelsen av siktelsene som snart vil komme, der blir den ultimate ydmykelse. Jeg forstår det slik at politiet nå bygger opp en kunstig mur av beskyldninger for å dempe sitt eget fall mest mulig.
Mitt standpunkt er at alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Og for å sitere Elden, det er ikke engang bevist at det har funnet sted et drap, og på langt nær bevist at det finnes et åsted for drap. Det fremgår ganske klart at politiet baserer sine grep på synsing.
En sak er politiets selvmotsigelser. De sier han har Alibi, men syns det er mistenkelig at de har funnet hans blod i huset, selv om han ikke hadde sår og merker..wtf..
De har to siktede, men ingen av dem blir avhørt etter løslatelse.
En annen ting er at TH har alibi. Det finnes heller ingen bevis for at han skulle fått hjelp til å ta livet av noen , dette er bare en desperat ønsketenkning som jeg tror de fleste innerst inne forstår er helt surrealistisk.
Dette er sakens faktum, og det forholder jeg meg til. Alt dette oppstyret om undertrykkelse,, psykopater, gift, osv er et bilde og et rykte som er skapt her inne, ikke i virkeligheten.
Jeg fester litt til at barna har uttalt seg samsvarende. Det vil alltid være personer som vil gjøre seg relevante og interessante i en slik sak , kanskje med litt håp om oppmerksomhet, og komme med overdrivelser og småskrøner til politiet. Enn så lenge, så har jeg inntrykk av at barnas opplevelse av foreldrene ikke samsvarer med de hysteriske rykter her inne.
Lenge leve rettsikkerheten.
Finner man bevis for at TH er skyldig i feks. Drap derimot, så håper jeg han får lovens strengeste straff.
Det var ordet «villspor» jeg var ute etter. Kan du linke til det?
Uavhengig av hvem som har gjort dette — forstår du at du nå kommer med ganske voldsomme beskyldninger mot politi og påtalemyndighet? Du skriver indirekte at de kun sikter TH fordi de ikke klarer å løse saken. At de retter fokus mot ham for å dekke over sitt eget slette arbeid. En ting er å påstå at de gjør et slett arbeid, men i tillegg vil du ha det til at de mistenker TH bare for å dekke over at de ikke har noen sak ... ?
At politiet baserer sine grep på synsing ... Har du virkelig belegg for å si det? Det er ikke det de to lagdommerne har skrevet i sin vurdering. Har du lest saksdokumentene?
Det er på ingen måte gitt at sakens faktum er at det er surrealistisk å bestille leiemord. Nesten hvem som helst kunne ha gjort det hvis de virkelig ønsket AEFH drept.
Er det mulig for deg å være litt mer nysgjerrig?
Har du i det hele tatt fått med deg at TH har signalisert at han vil betale? Nå gjør han det, liksom, akkurat NÅ. Hvorfor i alle dager gjør han det nå og ikke før han ble pågrepet, eller på nyåret i år, eller før jul, eller i høst? Det er helt absurd at han ikke ser selv hvor avslørende det er. Like avslørende som da han betalte en sum ifjor sommer.
Jeg har siden løslatelsen vært veldig opptatt av at TH er uskyldig til det motsatte er bevist, men når han nå vil betale, nok en gang, blir jeg igjen sikker på at siktelsen er berettiget, enten det er drap eller medvirkning.
Hvis det du skisserer av oppfatning om sakens stilling er det Hagen-barna tror, da skjønner jeg at de oppfører seg så rart som de gjør og nekter å la seg avhøre igjen.