2020-06-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
De har åpenbart nye momenter ettersom de ønsket å pågripe TH i fengselsporten sist. Langt fra sikkert at statsadvokaten ser det på samme måte denne gangen.

Har tenkt tanken. Men tror de venter. De har ikke dårlig tid ser det ut til. Det er godt.
Citera
2020-06-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan ju också ha varit TH som snabbt rastade hunden när han ändå var på gång, på väg till jobbet. Små valpar kan inte vänta länge på morgonen med att gå ut!
Bor man tillräckligt privat, kan man ju gå ut en stund i morgonrock vid 07 - tiden.
Du har gode poeng!

Når du nevnte morgonrock, kom jeg til å tenke på at AE kan ha hatt på morgonrock da hun ble angrepet av GM. Og jeg tenker at hun kan ha hatt på morgonrock uten at det var i forbindelse med dusjing eller bading. (Det finnes ikke dusj eller badekar i det rommet som kalles bad/toalett i 1. etasje, som er det rommet som politiet tror at AE ble angrepet inne på). (Flere har spekulert i at AE kan ha vært naken da hun ble fjernet fra huset, og en morgonrock er lettere for en GM å kle av et menneske enn vanlige klær).

Ekteparet kom sent hjem fra teateret kvelden før. Og de sov kanskje lenge og hadde kanskje en sen frokost og alle rutiner ble kanskje forskjøvet i tid den dagen (TH reiste senere til arbeid enn vanligvis), og derfor tenker jeg at det kan godt hende at AE fremdeles var i morgonrock da hun ble angrepet av GM.

Minnimus lagde en fin oversikt over tidspunkt her:
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
21 anrop og oppkall fra AEHs mobil denne dagen. La oss prøve å lage en mest mulig komplett oversikt.

Her er min foreløpige oversikt. Tekst i innrykk er sentrale hendelser i tidslinjen, De andre er anrop/sms til og fra AEHs mobil som er beskrevet i media. Kom gjerne med flere innspill.

nn:nn (like før 8:45) Anrop fra lønningsansvarlig Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop til sønn TEH. Besvart
09:48 Anrop fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:48-10:06 anrop fra TEH. Ikke besvart
10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer fasttelefon, snakker med TH spør om han vet hvor AE er
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
Citera
2020-06-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9M147/tom-hagen-i-ny-melding-til-motparten-jeg-vil-betale
Seriøst, dette blir jo bare for dumt. Betalingen etter 8. juli-kontakten var jo mildt sagt mistenksom nok i seg selv, dette tar det hele til et høyere, og sprøere, nivå.

Ja det var også min tanke, det er ikke akkurat slik at noen kidnappere sitter der ute med en AEH i beste velgående ventende og ventende til TH tar kontakt etter mer enn 1.5år. 8.7.2019 var siste (krypterte epost) mld fra motparten, og etter TH overførte 1.3Mill euro i Monero har det ikke skjedd noe som helst, heller ikke livstegn. Og da skal de nå pluts skje noe. Det er sprø.

MEN, en annen ting jeg reagerer på er at artikkelen har veldig deltaljert info om bitcoin overføringene, det må være enkelt for hvem som helst å finne ut fra blockchainen til mottakeradressene til kryptoGM og TH? :

2.11.2018 TH sender btc melding
10.11.2018 kryptoGM sender melding til TH
13.11.2018 TH sender melding
13.11.2018 (??) kryptoGM sender samme melding flere ganger etter hverandre
29.5.2020 TH sender ny melding

Det er bare å finne til en og samme mottakeradressen 2.11.18, 13.11.18 og 29.5.20
Det samme motsatte vei. Og hvis man har TH sin mottaker adresse åpner det opp for misbruk. Så jeg synes VG har gått en smule langt med å frigi såpass detaljerte opplysninger. Men hva vet jeg...

Tipper at noen har allerede funnet fram til adressene?
Citera
2020-06-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det med mobilen er det i hvert fall en del usikkerhet rundt.

Det virker å være bred enighet om at det var på det lille bordet i gangen den ble funnet, men diskusjonen går nå på om dette var et vanlig, eller uvanlig sted...
Jeg mener også, frem til nå, å ha lest at "den lå på sin vanlige plass i gangen, der de pleide å legge fra seg ting som mobiltlefoner og nøkler", fritt sitert etter hukommelsen. Hvorfor det nå oppgis at den ble funnet på et uvanlig sted vet jeg ikke. Var ikke den plassen det vanlige stedet allikevel?

Det med den siste meldingen om at han vil betale trenger du bare lese deg 3-5 sider tilbake på tror jeg, for å få med det meste som det har blitt snakket om rundt det.
Takker. Da har vi lik hukommelse.

Da skal jeg ta en titt.
Citera
2020-06-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ja, bare les gårsdagens Dagbladet.

Politiet har jo et kjempeproblem.
For det første har de svekket tillit etter håndtering av sak, og ikke minst etter rettens avgjørelse.
For å likevel holde nesebor over vannet lekker politiet nå mest mulig negative ting om TH,som ikke er bevis, men for å få oppmerksomhet bort fra sin egen ekstremt tynne sak. Der andre problemet er den uunngåelige frafallelsen av siktelsene som snart vil komme, der blir den ultimate ydmykelse. Jeg forstår det slik at politiet nå bygger opp en kunstig mur av beskyldninger for å dempe sitt eget fall mest mulig.

Mitt standpunkt er at alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Og for å sitere Elden, det er ikke engang bevist at det har funnet sted et drap, og på langt nær bevist at det finnes et åsted for drap. Det fremgår ganske klart at politiet baserer sine grep på synsing.

En sak er politiets selvmotsigelser. De sier han har Alibi, men syns det er mistenkelig at de har funnet hans blod i huset, selv om han ikke hadde sår og merker..wtf..
De har to siktede, men ingen av dem blir avhørt etter løslatelse.
En annen ting er at TH har alibi. Det finnes heller ingen bevis for at han skulle fått hjelp til å ta livet av noen , dette er bare en desperat ønsketenkning som jeg tror de fleste innerst inne forstår er helt surrealistisk.
Dette er sakens faktum, og det forholder jeg meg til. Alt dette oppstyret om undertrykkelse,, psykopater, gift, osv er et bilde og et rykte som er skapt her inne, ikke i virkeligheten.
Jeg fester litt til at barna har uttalt seg samsvarende. Det vil alltid være personer som vil gjøre seg relevante og interessante i en slik sak , kanskje med litt håp om oppmerksomhet, og komme med overdrivelser og småskrøner til politiet. Enn så lenge, så har jeg inntrykk av at barnas opplevelse av foreldrene ikke samsvarer med de hysteriske rykter her inne.

Lenge leve rettsikkerheten.
Finner man bevis for at TH er skyldig i feks. Drap derimot, så håper jeg han får lovens strengeste straff.

Det var ordet «villspor» jeg var ute etter. Kan du linke til det?

Uavhengig av hvem som har gjort dette — forstår du at du nå kommer med ganske voldsomme beskyldninger mot politi og påtalemyndighet? Du skriver indirekte at de kun sikter TH fordi de ikke klarer å løse saken. At de retter fokus mot ham for å dekke over sitt eget slette arbeid. En ting er å påstå at de gjør et slett arbeid, men i tillegg vil du ha det til at de mistenker TH bare for å dekke over at de ikke har noen sak ... ?

At politiet baserer sine grep på synsing ... Har du virkelig belegg for å si det? Det er ikke det de to lagdommerne har skrevet i sin vurdering. Har du lest saksdokumentene?

Det er på ingen måte gitt at sakens faktum er at det er surrealistisk å bestille leiemord. Nesten hvem som helst kunne ha gjort det hvis de virkelig ønsket AEFH drept.

Er det mulig for deg å være litt mer nysgjerrig?

Har du i det hele tatt fått med deg at TH har signalisert at han vil betale? Nå gjør han det, liksom, akkurat NÅ. Hvorfor i alle dager gjør han det nå og ikke før han ble pågrepet, eller på nyåret i år, eller før jul, eller i høst? Det er helt absurd at han ikke ser selv hvor avslørende det er. Like avslørende som da han betalte en sum ifjor sommer.

Jeg har siden løslatelsen vært veldig opptatt av at TH er uskyldig til det motsatte er bevist, men når han nå vil betale, nok en gang, blir jeg igjen sikker på at siktelsen er berettiget, enten det er drap eller medvirkning.

Hvis det du skisserer av oppfatning om sakens stilling er det Hagen-barna tror, da skjønner jeg at de oppfører seg så rart som de gjør og nekter å la seg avhøre igjen.
Senast redigerad av svakrose 2020-06-02 kl. 23:35.
Citera
2020-06-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose

Uavhengig av hvem som har gjort dette — forstår du at du nå kommer med ganske voldsomme beskyldninger mot politi og påtalemyndighet? Du skriver indirekte at de kun sikter TH fordi de ikke klarer å løse saken. At de retter fokus mot ham for å dekke over sitt eget slette arbeid. En ting er å påstå at de gjør et slett arbeid, men i tillegg vil du ha det til at de mistenker TH bare for å dekke over at de ikke har noen sak ... ?

At politiet baserer sine grep på synsing ... Har du virkelig belegg for å si det? Det er ikke det de to lagdommerne har skrevet i sin vurdering. Har du lest saksdokumentene?

Det er på ingen måte gitt at sakens faktum er at det er surrealistisk å bestille leiemord. Nesten hvem som helst kunne ha gjort det hvis de virkelig ønsket AEFH drept.

Hvis det du skisserer av oppfatning om sakens stilling er det Hagen-barna tror, da skjønner jeg at de oppfører seg så rart som de gjør.

Statsadvokaten var imponert over politiets arbeid, synes det taler for seg selv.
Citera
2020-06-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Statsadvokaten var imponert over politiets arbeid, synes det taler for seg selv.

Enig. Det er også viktig å huske på at en tingrettsdommer og en lagdommer mener politiet har nok å gå på. Det er åpenbart at det er uenighet, men uenigheten er i seg selv talende.
Citera
2020-06-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Ja, det kan hende. Hvis AE la telefonen på det bordet så har hun kanskje vært ute. Eller som noen andre foreslo: Hun kan ha lagt fra seg telefonen på det bordet hvis hun plutselig ble uvel og måtte på toalettet.

Politiet må finne ut hvorfor TH ikke hørte at telefonen til AE ringte da han ringte fra fasttelefonen.

Det virker som om politiet har trodd at fordi TH ikke hørte telefonen ringe, så lyver han?
Hvorfor skulle han lyve om det?

Politiet må heller komme seg ut av tunellsynet sitt (hvis det er det som hemmer de i å se på andre alternativ) og gå ut i fra at TH snakker sant - og så finne ut hvorfor han ikke hørte telefonen.

Ja varför skulle TH ljuga om den saken, att han inte hörde mobiltelefonens signaler där han
försökte ringa hustrun, innan han sett var mobiltelefonen fanns.
Någon hade stängt av ljudet på den. Tydligen gick signalerna fram i TH:s hemtelefon i alla fall.
Så helt avstängd var den inte.
Har det kommit fram om ljudet var sänkt på den?

Polisen går ju efter olika modeller. Finns det en äkta man, fästman eller pojkvän så är det ju där de först tittar.
Hittas inga bindande bevis så må de gå vidare med sitt sökande, inom och utanför familjekretsen ...
Senast redigerad av Moschata 2020-06-02 kl. 23:45.
Citera
2020-06-02, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Takk for støtten. Har beklaget et innlegg, jeg gikk over streken, og slettet det. Men det var allerede sitert. Den som er mest illsint over innlegget er nå den som deler det mest, samt at vedkommende har kommet med et liknende utsagn selv. Der hun sier at barna ville fått det best i Australia, at hun hadde skjønt det hvis faren ville flytte dem dit. Jeg beklager uansett mitt utsagn. Noen må fredes.
For noe sprøyt Det begynte med at du påsto at svigersønnen hadde reist fra familien sin.
Jeg tridde ikke på deg, og derfor sa jeg at hvis min familie var i samme situasjon, så hadde jeg tatt barna med til utlandet for å skåne dem for ondsinnet sladder her og ellers i media. Hvis jeg kunne!

I motsetning til deg som mente at svigersønnen måtte ta barna bort fra deres mor, fordi morens psykiske påkjenninger ifm denne sammen kunne ødelegge deres gener. Det er jo helt vanvittig påstand. Og verst av alt du påstår at du er AEHs stemme.
Citera
2020-06-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose

Har du i det hele tatt fått med deg at TH har signalisert at han vil betale? Nå gjør han det, liksom, akkurat NÅ. Hvorfor i alle dager gjør han det nå og ikke før han ble pågrepet, eller på nyåret i år, eller før jul, eller i høst? Det er helt absurd at han ikke ser selv hvor avslørende det er. Like avslørende som da han betalte en sum ifjor sommer.

Jeg har siden løslatelsen vært veldig opptatt av at TH er uskyldig til det motsatte er bevist, men når han nå vil betale, nok en gang, blir jeg igjen sikker på at siktelsen er berettiget, enten det er drap eller medvirkning.

Hvis det du skisserer av oppfatning om sakens stilling er det Hagen-barna tror, da skjønner jeg at de oppfører seg så rart som de gjør og nekter å la seg avhøre igjen.
Kan det være motsatt? At TH vil betale igjen nå for å vise at det faktisk ikke er han og at han vil prøve å få dem til å avsløre mer om seg selv ved å gi lyd fra seg?
Kan han ha blitt rådet tidligere til å ikke utlove dusør eller betale noe mer i og med at det ble stille fra motpart, men at han nå er desperat etter å bevise sin uskyld?
Hva tenker du?

(Jeg aner ikke, bare motspill til ditt resonnement)
Citera
2020-06-02, 23:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nemlig, skjønner ikke hva folk innbiller seg her inne.
Citera
2020-06-02, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Da man har en del menneskekunnskap,og hvordan den sosiale omgangen ofte er i visse kretser -så ser jeg her 2 forskjellige typer venninner for AEH.
Den ene gruppa,er de som man må holde en bra fasade ovenfor -og så er det noen få hun var helt fortrolig med.Dermed forteller noen at hun virket lykkelig,og andre at hun slet og ønsket skillsmisse. Sånn må det henge sammen mener jeg.

Sånn henger det sammen, og sånn er det for veldig mange av oss om vi befinner oss i en slik situasjon. Det er noe med å leve seg inn i hvordan det er. Det mest naturlige er å holde det for seg selv til man er helt sikker og har fått snakket ordentlig med de det berører. Det ville vært utrolig selvsentrert å lufte dette for barna før det er reelt og valget om en skilsmisse er tatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in