2020-06-02, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Sludder og vås! Hvem har bidratt med flest opplysninger på forumet her som har vist seg å stemme i ettertid? LENGE før media omtalte det? Havhest? Poirot? Sosialisten? Gina33?

Nope.
Jeg er ikke her først og fremst for å spre mest mulig informasjon. Dette er et forum hvor informasjon blir behandlet. Hvis noen vil gjøre det til en slags konkurranse, så gjerne for meg, men jeg kommer til å stille spørsmål underveis.
Tatt i betraktning mengden med rykter, som denne brukeren har spredd, så er det en veldig liten andel som er bekreftet hittil. Det er en stor overdrivelse å si noe annet! Det er en laaang detaljrik liste med påstander som først må i boks.
Et snev av sannhet, er langt fra sannheten, så la oss vente til tåken har lagt seg, før vi bestemmer hva som er sant.

Det som har fremkommet i media er at ekteparet hadde "en urimelig ektepakt", "et turbulent ekteskap" og "at AEH ønsket å skille seg".
Samtidig er det også noen som har bestridt denne nevnte informasjonen eller forklarer det på en litt annen måte.
Det er viktig å være klar over at TH er siktet for "drap, eller medvirkning til drap". Han er ikke siktet for "å være en slem mann", så det er ikke nødvendigvis slik at bygdesnakket har relevans for saken, selv om det kanskje viser seg at noe stemmer.

Det kan sammenlignes litt med slik vi leser et horoskop, opplysningene er nokså generelle, og derfor virker det som alt stemmer. Vi mennesker lar oss bli bedratt, helt til vi får erfare at det bare er juks og fanteri.
Du går litt lenger enn de fleste når du stiller diagnoser, og peker ut drapsmenn ved hjelp av horoskop.
Du får gjøre som du vil, så lenge du er såpass ærlig at du forteller om hvordan du har kommet frem til dine resultater. Det setter jeg pris på!

Narsissisten bruker " et snev av sannhet" som maktmiddel - husk på det!
Jeg refererer ikke til noen spesifik person, vi har alle den evnen, men noen bruker den dessverre mer enn andre.
Det er vel ikke annet å vente, enn at "bygdedyret" våkner, når en sak får så mye oppmerksomhet som denne har fått. Nordmenn er svak i forhold til misunnelse (kanskje Skandinavia generelt?), Janteloven står sterkt, og det er mange utlendinger som legger merke til fenomenet. Kanskje blir det slik fordi vi lever i så små samfunn, sammenlignet med resten av verden. Det er ikke intressant å sladre om naboen til noen som ikke kjenner denne.
Citera
2020-06-02, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tonen din tyder på at det tærer på kreftene at TH skal inn til avhør i morgen. Som Gassa sa, "nå er han ferdig marinert". I morgen blir det rett i grillovnen, på 300 graders over og undervarme. Håper at han ryker inn i varetekt igjen.
Det som tærer på er at jeg ikke tror at saken blir løst.

Hvis TH er GM, så har ikke det noen personlig betydning for meg det ville vært en stor overdrivelse.

Derimot så er det veldig trist for familien om det er tilfellet, som allerede er rammet av tragedie. Såpass må man få lov å bry seg.

Slik saken står, så tror jeg ikke TH er GM, og da er det veldig synd at politiet har hatt feil fokus så lenge.
Citera
2020-06-02, 14:07
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
AE har förmodligen varit ute och rastat hundvalpen på morgonen och kan ha lagt ifrån sig telefonen sen?

AEH
: KL 08:56 avslutter tlf samtale med lønnskjører på Futurum
: KL 09:06 TH kjører til jobb ca. tid siden han var reg.på kamera 9:15 på Futurum
: KL 09:10 sender en sms (kanskje rydder vekk frokost?)
: KL 09:14 ringer AE til et familiemedlem (sønnen?) samtale 2 min

Ser ut som det ville ha vært en meget rask lufting av hunden?
Virker mer naturlig at hun går i dusjen rett etter siste tlf. samtale,eller hun var ferdig med dusj før frokost? Men hun var sikkert trøtt etter lang kveld ute,dagen før/innan
Dette er kunnskap hennes kontakter på morningen sikkert visste noe om,noe som er normal sjargong i en morgen samtale for hennes generasjon. f.eks. "nå må jeg lufte hunden her!"
Citera
2020-06-02, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Hei,du misforstod helt! Selvfølgelig mente jeg ikke at den nærmeste venninna måtte komme her på forum el. en annen rykteplattform på nett!!
Ikke sikkert venninna er så veldig digital en gang om hun er rundt samme alder.
Fatter ikke at du trodde jeg mente det? Politiet trenger mer opplysninger nå! Så saken kanskje blir løst.Thats it.
Ok, det er bra, da er vi enig
Det var andre som brukte vel sterke skildringer om henne. Jeg ville bare poengtere at vi ikke har grunn til å tro, at hun ikke har sagt ifra til der det hører hjemme.
Citera
2020-06-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Har tänkt länge att det faktum att telefonen faktiskt var kvar i huset är lite märkligt. Om en helt äkta kidnappare tagit henne, borde telefonen tagits och förstörts. Vad skulle vitsen vara med att lämna den kvar? Om kidnappningen är fejk är telefonloggen en del av upplägget.

Helt enig. Og denne artikkelen fikk meg til å tenke nytt:

https://www.nrk.no/norge/undersoker-om-gjerningsmennene-flyttet-pa-mobilen-til-anne-elisabeth-hagen-for-de-forlot-huset-1.150 34014

Sett i sammenheng med det som har kommet fram om lydundersøkelsene tyder det på at telefonen ble plassert i huset etter 14.00
Citera
2020-06-02, 14:24
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det som tærer på er at jeg ikke tror at saken blir løst.

Hvis TH er GM, så har ikke det noen personlig betydning for meg det ville vært en stor overdrivelse.

Derimot så er det veldig trist for familien om det er tilfellet, som allerede er rammet av tragedie. Såpass må man få lov å bry seg.

Slik saken står, så tror jeg ikke TH er GM, og da er det veldig synd at politiet har hatt feil fokus så lenge.

Jeg tenker det samme,og det er bra at noen bryr seg om urett og andres tragedier.
Har selv falt ned på at TH er uskyldig,og at det har gått prestisje i saken hos politiet dessverre.Tror de har undervurdert informasjon fra både TH og barna hans.

Tenker også at AE sin egen bistandsadvokat kunne ha satt inn hardere lut for henne.
Citera
2020-06-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg undres litt på hvorfor alle tenkelige hypoteser nødvendigvis absolutt må ha TH involvert og at hvis noen annen kan ha gjort det så må det være som støttespiller for TH? Det er generelt ikke utenkelig at ...

I det øyeblikket du som dommer i en strafferettssaken tenker slik du skriver i din siste setning, skal du svare «ikke skyldig».

Jeg mener ikke at vi skal holde på sånn her i dette forumet.

Jeg minner bare om at TH kommer til å bli frikjent, med mindre de, som kanskje ikke er de skarpeste knivene i skuffen, kommer opp med noe bedre enn det de har vist til nå.

For at TH skal bli dømt, kreves det at det er bevist utover enhver rimelig og fornuftig tvil at grunnlaget for tiltalen har funnet sted.

Det kreves dermed at man er veldig sikker på faktum før man dømmer TH.
Citera
2020-06-02, 14:29
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Det er også venn(inn)er som har sagt det motsatte.

Kan vi få et sitat på det med «villspor»?

Saken er på ingen måte opplagt, og det kan godt tenkes at den aldri blir løst.

Da man har en del menneskekunnskap,og hvordan den sosiale omgangen ofte er i visse kretser -så ser jeg her 2 forskjellige typer venninner for AEH.
Den ene gruppa,er de som man må holde en bra fasade ovenfor -og så er det noen få hun var helt fortrolig med.Dermed forteller noen at hun virket lykkelig,og andre at hun slet og ønsket skillsmisse. Sånn må det henge sammen mener jeg.
Citera
2020-06-02, 14:31
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
I det øyeblikket du som dommer i en strafferettssaken tenker slik du skriver i din siste setning, skal du svare «ikke skyldig».

Jeg mener ikke at vi skal holde på sånn her i dette forumet.

Jeg minner bare om at TH kommer til å bli frikjent, med mindre de, som kanskje ikke er de skarpeste knivene i skuffen, kommer opp med noe bedre enn det de har vist til nå.

For at TH skal bli dømt, kreves det at det er bevist utover enhver rimelig og fornuftig tvil at grunnlaget for tiltalen har funnet sted.

Det kreves dermed at man er veldig sikker på faktum før man dømmer TH.

takk for en god refleksjon,og jeg støtter alt dette.
Citera
2020-06-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Da man har en del menneskekunnskap,og hvordan den sosiale omgangen ofte er i visse kretser -så ser jeg her 2 forskjellige typer venninner for AEH.
Den ene gruppa,er de som man må holde en bra fasade ovenfor -og så er det noen få hun var helt fortrolig med.Dermed forteller noen at hun virket lykkelig,og andre at hun slet og ønsket skillsmisse. Sånn må det henge sammen mener jeg.

Helt riktig. Har hørt at familien prøver å diskreditere venninnene som kommer med utsagn om skilsmisseplaner og turbulens. De mener de aldri har hørt om disse venninnene, hinter om at de nok bare er opptatt av rampelyset.
Citera
2020-06-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Det er også venn(inn)er som har sagt det motsatte.

Kan vi få et sitat på det med «villspor»?

Saken er på ingen måte opplagt, og det kan godt tenkes at den aldri blir løst.

Ja, bare les gårsdagens Dagbladet.

Politiet har jo et kjempeproblem.
For det første har de svekket tillit etter håndtering av sak, og ikke minst etter rettens avgjørelse.
For å likevel holde nesebor over vannet lekker politiet nå mest mulig negative ting om TH,som ikke er bevis, men for å få oppmerksomhet bort fra sin egen ekstremt tynne sak. Der andre problemet er den uunngåelige frafallelsen av siktelsene som snart vil komme, der blir den ultimate ydmykelse. Jeg forstår det slik at politiet nå bygger opp en kunstig mur av beskyldninger for å dempe sitt eget fall mest mulig.

Mitt standpunkt er at alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Og for å sitere Elden, det er ikke engang bevist at det har funnet sted et drap, og på langt nær bevist at det finnes et åsted for drap. Det fremgår ganske klart at politiet baserer sine grep på synsing.

En sak er politiets selvmotsigelser. De sier han har Alibi, men syns det er mistenkelig at de har funnet hans blod i huset, selv om han ikke hadde sår og merker..wtf..
De har to siktede, men ingen av dem blir avhørt etter løslatelse.
En annen ting er at TH har alibi. Det finnes heller ingen bevis for at han skulle fått hjelp til å ta livet av noen , dette er bare en desperat ønsketenkning som jeg tror de fleste innerst inne forstår er helt surrealistisk.
Dette er sakens faktum, og det forholder jeg meg til. Alt dette oppstyret om undertrykkelse,, psykopater, gift, osv er et bilde og et rykte som er skapt her inne, ikke i virkeligheten.
Jeg fester litt til at barna har uttalt seg samsvarende. Det vil alltid være personer som vil gjøre seg relevante og interessante i en slik sak , kanskje med litt håp om oppmerksomhet, og komme med overdrivelser og småskrøner til politiet. Enn så lenge, så har jeg inntrykk av at barnas opplevelse av foreldrene ikke samsvarer med de hysteriske rykter her inne.

Lenge leve rettsikkerheten.
Finner man bevis for at TH er skyldig i feks. Drap derimot, så håper jeg han får lovens strengeste straff.
Citera
2020-06-02, 14:44
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er absolutt sant det du skriver.

Hvis det for eksempel er en av dem som har gjort det, er det jo naturlig at de motsetter seg forhør.

I hvert fall hvis de har på følelsen at politiet er på sporet.

Kanskje har også politiet i all hemmelighet fått tillatelse til romavlytting hos dem.

Men det er jo også en annen og plausibel forklaring på hvorfor de motsetter seg forhør.

Hagen var lenge redd for at politiet bygget en sak mot ham og fikk det samme, beroligende svaret hver gang. «Du har status som fornærmet.»

Politiet har med andre ord lurt dem.

Følgelig har politiet brutt all tillit.

Og når politiet så kaller familien inn til nye intervjuer ...

Hvis det var meg, som ikke trodde et sekund på at faren min var skyldig, hadde jeg sagt og tenkt: «Ikke faen om jeg gidder å snakke med de idiotene der igjen. De er bare ute etter å finne enda et indisium, som kan hjelpe dem med å få faren min dømt.»

Støttes! normal menneskelig reaksjon kalles det,om det er sånn.Det er jo helt sant at TH ble servert løgn fra politiet,det er fakta. Hvorfor skulle barna da stole på den statusen de ble gitt liksom.
Om de i tillegg f.eks. broren har gitt noen illevarslende signaler (ubevisst) om medvirkning,så velger de å beskytte lillebroren sin.
Håper avhør i morra vil gi mer klarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in