2020-06-01, 23:03
Medlem
Fattar inte riktigt hur han själv skulle kunna göra sig av med kroppen utan bil.
Om han nu har delat henne i en eller flera delar så bör han ju oavsett det tagit en del i taget och gjort sig av med isåfall.

Han måste fått hjälp med detta.
Citera
2020-06-01, 23:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Nä, så då har ju medlet reagerat på annan biologiskt ämne, nu vet inte jag om likvätska har någon färg men den borde ju rimligen vara biologiskt ämne..🤔

Ett av många exempel kan vara enligt länk då jag googlat "vad kan besudling vara från människa för en forensiker" och det går att läsa:

https://nfc.polisen.se/kriminalteknik/dna-och-biologi/dna-analyser/

Självklart kan man googla fram på liknande sätt med en fråga.
Citera
2020-06-01, 23:07
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Att vittnen gjort iakttagelser har du helt rätt i. Polisen har dock inte hittat något, åtminstone inte i de bilar eller mobiltelefoner de faktiskt undersökt. Små mängder av Wilmas blod i Tishkos föräldrars Kuga, men man släppte/tvingades släppa teorin att de var inblandade. Medhjälpare skulle kunna misstänkas, men har i vart fall inte kunnat bevisas.

Stegen hördes några timmar efter hans hemkomst vid 22.15, så lite tid hade han.

Sen är följande min spekulation, men generellt känns kropp med armar och ben svåra att slå in på det sättet. Om han börjat med huvudet känns det ju inte långsökt att han skulle fortsatt.

Nej precis, det går inte att bevisa. Det är dock fortfarande en teori jag har.
Vet inte heller om en okunnig person grejjar att stycka en kropp med endast kökskniv och sen slå in den i folie på bara ett par timmar. Däremot vet jag att man hinner köra från exempelvis Alingsås till Uddevalla på den tiden (med råge).
Att det gick ett par timmar mellan hemkomsten och de påstådda stegen styrker bara min tes om att det finns en medhjälpare som man inte fått tag på.
Citera
2020-06-01, 23:08
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Ni som hunnit läsa FUP och följt detta den senaste tiden.
Kan de haft sex precis innan han bragt henne om livet? Därav spermier på överkast och andra ställen.
Han kanske ville ha sex en sista gång innan han skulle ta livet av henne?

Kan han råkat kväva henne under eller i anslutning till sexakten?

Som sagt.
Ha lite överseende med att jag inte är så påläst för tillfället. 😃

Vad jag läst ska största delen av mordet mest troligt begåtts i vardagsrummet och sedan har hon tagit sig till sängen eller fått hjälp dit, där hon dött. Det är en teori i FUP om jag inte missminner mig.

Mina egna tankar omkring det har varit om han misshandlat henne grovt i vardagsrummet och sedan tagit henne till sängen och haft sex med henne och att hon sedan dött där under akten eller efter.

Man vet antagligen inte förrän kroppen hittas om de inte skulle ha hittat rester av sperma i hennes mun eller liknande.

Men jag hoppas mina egna tankar inte var verklighet för henne.
Citera
2020-06-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Att vittnen gjort iakttagelser har du helt rätt i. Polisen har dock inte hittat något, åtminstone inte i de bilar eller mobiltelefoner de faktiskt undersökt. Små mängder av Wilmas blod i Tishkos föräldrars Kuga, men man släppte/tvingades släppa teorin att de var inblandade. Medhjälpare skulle kunna misstänkas, men har i vart fall inte kunnat bevisas.

Stegen hördes några timmar efter hans hemkomst vid 22.15, så lite tid hade han.

Sen är följande min spekulation, men generellt känns kropp med armar och ben svåra att slå in på det sättet. Om han börjat med huvudet känns det ju inte långsökt att han skulle fortsatt.

Var hade man hittat de små mängderna blod i Kugan?
Var det på suffletten?
Citera
2020-06-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blygauffe
O hur tömmer de en gris, ko, älg på blod? 😂😂😂😂.

Bara för pumpen stannar så lär de säkert blöda en stund till

Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Tyngdkraften

Japp och en älg fälls med skott mot hjärta/lungor och blöder ut den vägen då det oftast tar en tid innan de kan tas om hand. Flina på du.
Citera
Medlem
Citat:
Var det på suffletten?
På solskyddet på passagerarsidan. Och enbart en liten liten fläck fick jag intrycket av.
Citera
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Man kan tro att w gjorde slut,det gör nog de flesta. Låter det vara osagt.
Än så länge har ingen vittnat i tingsrätten att det var w som gjorde slut.
Vi får se vad w kompis kan säga om det när hen ska vittna.

Varken den tilltalade eller målsäganden avlägger vittnesed eller sanningsförsäkran.

Håller med,vad ska man tro..

Nu är det nog andra gången du skriver att "Varken den tilltalade eller målsägande avlägger vittnesed eller sanningsförsäkran".

VAR kan du visa på fakta att de INTE gör det?

Kan det inte vara som så (enligt mig) att de faktiskt GÖR det men det tar inte reportrarna med i LIVE eller vart menar du att denna ska vara? I Rättegången och/eller i förhör?

Berätta VART detta ska ske OCH vart har det i så fall uteslutits? Om du jämför med andra förhör/rättegångar? Ge oss något exempel - Tack!
Citera
2020-06-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
I beg to differ

Du finder mange tokige tekster i Koranen og haditterne.

Min favorit er, og du får den på engelsk for forståelsens skyld, consider the woman as your field, and plow her as you like🤣

Derudover er der stor forskel på hvordan den muslimske mand behandler en muslima, rettroende kvinde, og en kufar som Wilma.
Koranen og haditterne giver mange eksempler på hvordan især den ikke-troende kvinde kan/skal behandles.
Han var icke muslim, han var kristen som dessutom gillade Sd och Trump.
Likt förbannat så behandlade han Wilma riktigt illa, riktigt illa
Citera
Medlem
Citat:
Var det på suffletten?
Solskyddet var det!
Citera
Medlem
Jag tror inte att Vilma har legat på sängen alls efter mordet. Alldeles för lite blod för det samt att spåren tyder på att hon i sådan fall skulle lyfts och lagts mitt på sängen utan andra spår eller besudlingar. Tror däremot att överkastet har lagts över Wilma i vardagsrummet. Kanske i någon kombination med det nu spårlöst försvunna duschdraperiet. Det som hängde i duschen är nytt och hade spår av vikningar på sig. MGM har heller inte sovit i sängen sedan mordet utan på soffan där han vilade vid tidpunkten för gripandet. Sängen var fint bäddad, resten av lägenheten är stökig och ser ut som skit om man ska vara ärlig. MGM bäddade knappast sängen så fint varje morgon.

Vore önskvärt med redogörelser vad som finns på diverse USB-stickor, även de 2 telefoner som beslagtogs i samband med gripandet, ”burnern” i resväskan samt på den Samsung telefonen som ligger i lådan på nattduksbordet. Antar att Wilmas telefon, som ej återfunnits, är en Nokia som det finns kartong till. Fup sid957

Vill även veta vem MGM ringer när Alba ser honom i lägenheten från berget mittemot under ett sök. Fup sid637
Citera
2020-06-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
På solskyddet på passagerarsidan. Och enbart en liten liten fläck fick jag intrycket av.

Menade det.
Konstigt. Om de använt den bilen borde det ju funnits nånting mer?
Hur tror du T fått ut kroppen hur lägenheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in