2020-06-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Vanskelig å si om, tror ikke politiet gjør samme tabben igjen.

De kan kanskje overraske med en pågripelse av en medvirker. Se reaksjonen. Men tror det blir lite nytt. Kun gjennomlesning. Ingen konfrontasjoner. Stillingskrig.
Citera
2020-06-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
De kan kanskje overraske med en pågripelse av en medvirker. Se reaksjonen. Men tror det blir lite nytt. Kun gjennomlesning. Ingen konfrontasjoner. Stillingskrig.

Ja de må ha nye beviser for å pågripe TH på nytt.
Citera
2020-06-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan ju också ha varit TH som snabbt rastade hunden när han ändå var på gång, på väg till jobbet.
Ja, det kan hende. Hvis AE la telefonen på det bordet så har hun kanskje vært ute. Eller som noen andre foreslo: Hun kan ha lagt fra seg telefonen på det bordet hvis hun plutselig ble uvel og måtte på toalettet.

Politiet må finne ut hvorfor TH ikke hørte at telefonen til AE ringte da han ringte fra fasttelefonen.

Det virker som om politiet har trodd at fordi TH ikke hørte telefonen ringe, så lyver han?
Hvorfor skulle han lyve om det?

Politiet må heller komme seg ut av tunellsynet sitt (hvis det er det som hemmer de i å se på andre alternativ) og gå ut i fra at TH snakker sant - og så finne ut hvorfor han ikke hørte telefonen.
Citera
2020-06-02, 23:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH har allerede betalt millioner, uten at det har bidratt til noe i forhold til nye svar eller oppklaring.
Hvorfor gjenta noe som ikke fungerer når dusør kan øke mulighetene for svar eller en oppklaring.

En som utlover dusør vil kunne utvide antall kontaktpunkter og få tips som kan lede til et gjennombrudd.
Med løsepenger har man kun en ukjent bakmann eller gruppe å forholde seg til.

En som utlover dusør sitter med kontrollen. Pengene utbetales kun ved bevis eller avgjørende svar.
Med løsepenger gir man fra seg kontrollen og spiller bort kortene, uten å få noen bevis eller svar.

Hvorfor prøve det samme en gang til så lenge etterpå, når dusør kan gi et bedre resultat?

Nå vet vi ikke hvor stor vekt betalingen i fjor sommer eventuelt ble tillagt når det kom til vurderingen av TH's skyld/uskyld i de diverse rettsinstansene. Det burde i hvert fall Holden vite.

Hvis, i likhet med video av TH's bil som ankommer Futurum, dette også ble tillagt en viss vekt som talte mot hans skyld, så kan det hende de har fått blod på tann, og har sett at den strategien funket for å så rimelig tvil i retten, og dermed kjører på med mer av det samme.

"Alle" andre syns jo betalingen var supermistenkelig, men hvis dette var et moment som ble trukket frem i vurderingene av bevis og sannsynlighetsovervekt av skyld...
Citera
2020-06-02, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH har allerede betalt millioner, uten at det har bidratt til noe i forhold til nye svar eller oppklaring.
Hvorfor gjenta noe som ikke fungerer når dusør kan øke mulighetene for svar eller en oppklaring.

En som utlover dusør vil kunne utvide antall kontaktpunkter og få tips som kan lede til et gjennombrudd.
Med løsepenger har man kun en ukjent bakmann eller gruppe å forholde seg til.

En som utlover dusør sitter med kontrollen. Pengene utbetales kun ved bevis eller avgjørende svar.
Med løsepenger gir man fra seg kontrollen og spiller bort kortene, uten å få noen bevis eller svar.

Hvorfor prøve det samme en gang til så lenge etterpå, når dusør kan gi et bedre resultat?

Fordi dette for tiden er en PR-krig, og dagens trekk var genialt.
Selv Milli måtte kjøre på "den ene side og på den annen side" i VG.
Og politiet blir svar skyldig. De kan ikke si: De er imot dette initiativet. Men de kan heller ikke være for.
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-02 kl. 23:09.
Citera
2020-06-02, 23:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja de må ha nye beviser for å pågripe TH på nytt.
De har åpenbart nye momenter ettersom de ønsket å pågripe TH i fengselsporten sist. Langt fra sikkert at statsadvokaten ser det på samme måte denne gangen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-02 kl. 23:04. Anledning: Skrivefeil
Citera
2020-06-02, 23:04
Medlem
Utloving av dusør for opplysninger som fører til at politiet finner levningene av AE (hvis hun er død), der beløpet blir betalt i monero (etter at politiet har funnet levningene) slik at den som gir slike opplysninger kan forbli anonym:

Dette kan potensielt føre til at den som skjulte levningene melder seg anonymt. Men hvis levningene er skjult på et avslørende sted (som kan avsløre vedkommende), kan det tenkes at han/hun velger å flytte levningene og deretter gi opplysninger for å få dusørpengene.
Citera
2020-06-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
De har åpenbart nye momenter ettersom de ønsket å pågripe TH i fengselsporten sist. Langt fra sikkert at statsadvokaten ser det på samme måte denne gangen.

Ja jeg tror også det.
Citera
2020-06-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Temmelig drøyt å tildele noen person karakteristikker som Farlig! Personangrep er så usaklig og umodent! Debattnivået blir på et såå lavt nivå. Slutt.

Takk for støtten. Har beklaget et innlegg, jeg gikk over streken, og slettet det. Men det var allerede sitert. Den som er mest illsint over innlegget er nå den som deler det mest, samt at vedkommende har kommet med et liknende utsagn selv. Der hun sier at barna ville fått det best i Australia, at hun hadde skjønt det hvis faren ville flytte dem dit. Jeg beklager uansett mitt utsagn. Noen må fredes.
Citera
2020-06-02, 23:11
Medlem
En stund siden jeg har vært innom her, så det er mange sider å lese seg tilbake.
Vil noen gi en kort oppsummering med punkter om hva det tenkes rundt nyhetene om at mobilen ble funnet på et uvanlig sted (trodde det først var i gangen der hun alltid la den), og nyheten om at han har prøvd å kontakte motparten ved å si han vil betale?
Citera
2020-06-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ja,det er jo bare ufattelig idiotisk å betale mange millioner uten å få verken Livsbevis eller en 100% garanti,på å få tilbake kroppen hennes.Enig!
Skjer det ikke på denne måten,så har han egentlig innrømmet skyld sånn jeg ser det.
Innrømmet at det KUN var for å opprettholde påstand om kidnapping,og spill for å slippe konfronterende avhør i morra.
At barna deres synes det er smart å utbetale til en sånn ekstrem konto,isteden for å utlove dusør ? Sier da også en del om at barna er også redde for den egentlige sannheten.Redd for avhør av seg selv og faren.

Jeg tror du har ganske så rett i det du skriver her.
Citera
2020-06-02, 23:14
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
En stund siden jeg har vært innom her, så det er mange sider å lese seg tilbake.
Vil noen gi en kort oppsummering med punkter om hva det tenkes rundt nyhetene om at mobilen ble funnet på et uvanlig sted (trodde det først var i gangen der hun alltid la den), og nyheten om at han har prøvd å kontakte motparten ved å si han vil betale?

Det med mobilen er det i hvert fall en del usikkerhet rundt.

Det virker å være bred enighet om at det var på det lille bordet i gangen den ble funnet, men diskusjonen går nå på om dette var et vanlig, eller uvanlig sted...
Jeg mener også, frem til nå, å ha lest at "den lå på sin vanlige plass i gangen, der de pleide å legge fra seg ting som mobiltlefoner og nøkler", fritt sitert etter hukommelsen. Hvorfor det nå oppgis at den ble funnet på et uvanlig sted vet jeg ikke. Var ikke den plassen det vanlige stedet allikevel?

Det med den siste meldingen om at han vil betale trenger du bare lese deg 3-5 sider tilbake på tror jeg, for å få med det meste som det har blitt snakket om rundt det.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-02 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in