Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
Ok det här var intressant, har denna dotter vittnat om att hon gått och lagt sig i HDs säng vid 23-tiden? Hur vet du det i sådana fall? HDs alibiuppgifter finns väl inte med i fup eller har jag missat den delen? Borde inte den delen ligga i slasken i och med att hon inte åtalats?
Och hur kan du med den påstådda informationen som grund känna dig så säker på att HD inte kunnat delta i mordet som du gör? 23-tiden kan vara 22.30 eller 22.45 och jag har svårt att tro att denna dotter skulle komma ihåg den uppgiften om den kvällen när hon senare eventuellt förhörs....när då? Måste vara när både HD och SD häktas över ett år efter mordet, finns inte en chans att dottern kan komma ihåg en sådan sak då. Men jag kan ha fel, får se om du har svar på mina frågor.
Eller har du blivit lurad av HD och köpt hennes version från fup rakt av utan att granska det om dottern? Om HD är källan så är värdet noll.
Jag utgår från FUP. Döttrarna var hos HD den natten, just det finns väl inget att invända mot. Hon chattar med S*llen fram tills någon gång efter kl 23.00.
Vet ingenting om döttrarnas vittnesmål eftersom det inte finns upptaget i FUP.
Eftersom flickorna har varit hemma i lägenheten så
utgår jag ifrån att deras mamma inte har utfört mordet. Eller befunnit sig på brottsplatsen. Veta kan ingen.
Däremot håller jag det öppet för att hon har kunnat vara behjälplig, antingen med förberedelser eller efteråt.