2020-06-02, 19:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasmicra
Jag ser problemet. Constanta min vän % är olika på vilka summor de speglar sig på därför bättre med 55% skuld till 10000 än 12% mot några miljoner.
Nej, nej. nej...

Av vilken sjuk anledning ska man betala den skulden med lägst ränta först?

Jag mår typ illa av att förklara en så enkel sak. Liksom, förstår ni verkligen inte?
Senast redigerad av constant 2020-06-02 kl. 19:17.
Citera
2020-06-02, 19:47
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Nej, nej. nej...

Därför att en mindre % på en större belopp kan ge mer pengar än större %-tal på ett mindre tal.
Reducerade betalningskrav exponentiell osv.Mycket att tjäna där. Kan gå fort. Men tror inte ni hänger med..
Citera
2020-06-02, 19:53
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Nej, nej. nej...

Jag mår typ illa av att förklara en så enkel sak. Liksom, förstår ni verkligen inte?
Du är verkligen illa ute om du inte kan väga % mot summan och fatta vad du betalar i ränta i reda pengar för dessa olika lån utan bara går på det med högst räntesats. Du kan tacka mig om nåt år. Snowboll up yours.Reda pengar fifan. Tomte!
Citera
2020-06-02, 20:02
Medlem
constants avatar
Citat:
Du är verkligen illa ute om du inte kan väga % mot summan och fatta vad du betalar i ränta i reda pengar för dessa olika lån utan bara går på det med högst räntesats. Du kan tacka mig om nåt år. Snowboll up yours.Reda pengar fifan. Tomte!
Jösses, du är verklige riktigt korkad.

Tror du på fullaste allvar att inte man ska betala det med högsta räntan först?

Du är ju helt blåst. Fattar du verkligen inte?
Citera
2020-06-02, 20:10
Medlem
Pajasmicras avatar
[QUOTE=Pajasmicra|71806254 Du måste fatta att utebliven möjlighet att ta ränta och minskad skuld minskar beloppet som kan krävas avsevärt över tid? Sparränta fattar du men inte detta?
Citera
2020-06-02, 20:12
Medlem
constants avatar
Vad är det du inte förstår?

Fattar du verkligen inte?
Citera
2020-06-02, 20:13
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Jösses, du är verklige riktigt korkad.

Tror du på fullaste allvar att inte man ska betala det med högsta räntan först?

Du är ju helt blåst. Fattar du verkligen inte?
Kan bara konstatera att du inte är den skarpaste kniven i lådan som inte fattar att det som kostar dig mest ska betalas först.% på räntesatsen har inget med det att göra ,pucko.
Citera
2020-06-02, 20:15
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Kan bara konstatera att du inte är den skarpaste kniven i lådan som inte fattar att det som kostar dig mest ska betalas först.% på räntesatsen har inget med det att göra ,pucko.
Fem myror är mer än 4:elefanter.
Citera
2020-06-02, 20:28
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Nej, nej. nej...

Därför att den är absolut störst och kommer kosta dig samma massiva summa år efter år om du inte betalar av den? Kan vara därför en del alltid är skuldsatta? Förstår inte att det som kostar dig mest av dina inarbetade pengar ska pröjsas först då det ger mest minskning av vad man ska betalan tillbaks? Är du så korkad?
Citera
2020-06-02, 20:32
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Därför att den är absolut störst och kommer kosta dig samma massiva summa år efter år om du inte betalar av den? Kan vara därför en del alltid är skuldsatta? Förstår inte att det som kostar dig mest av dina inarbetade pengar ska pröjsas först då det ger mest minskning av vad man ska betalan tillbaks? Är du så korkad?
Ränta på ränta fattar de flesta. Samma när man tar bort stora skulder bitvis.Fast tvärtom. Därför siktar man på de först. Men det fattar alla barn ju..
Citera
2020-06-02, 20:55
Medlem
Citat:
Jag ser problemet. Constanta min vän % är olika på vilka summor de speglar sig på därför bättre med 55% skuld till 10000 än 12% mot några miljoner.

Självklart inte. Constanta räknar helt rätt och har rätt i sak, men tar inte hänsyn till snöbollseffekten. If it works it aint stupid skrev någon, närmre beskrivning varför den lärs ut behövs egentligen inte
Citera
2020-06-02, 21:16
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amen-sluta
Självklart inte. Constanta räknar helt rätt och har rätt i sak, men tar inte hänsyn till snöbollseffekten. If it works it aint stupid skrev någon, närmre beskrivning varför den lärs ut behövs egentligen inte

Att folk gladligen fortsätter betala små räntekostnader per månad, men astronomiska tillslut ,på större lån är ett sedan gammalt beprövat knep.It is known.
Betala av de stora lånen och minska dramatiskt kostnaden är mitt råd. Men gör som ni vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in