Citat:
Ursprungligen postat av
CzeLious
Jag har mest läst här men under senaste dagarna läst i FUP och läste idag W's systers förhör.
Det jag undrar då är hur folk kan säga att han försökte bli av med henne etc när det finns så mycket som säger att han gjorde det för att visa att hon behövde honom och för att psykiskt misshandla henne för att hålla kvar sin kontroll över henne.
Som folk här som skriver att hon var den som alltid ville va med honom.
"När hon bodde hos mig respekterade han inte hennes skolgång och krävde att träffa henne mitt i nätterna. Hon var då trött och orkade inte gå till skolan"
"För ungefär två veckor sedan gjorde Tishko slut. Då började Wilma känna att hon började må bättre. Men sen ville Tishko ha tillbaka, vilket hon först inte ville för hon ville inte rusa in i
detta igen. Men de blev tillsammans igen."
Läste även av någon att W och T träffades genom systern vilket systern inte säger i förhör.
"2 år i februari 2020, så ca 1 ½ år nu. De träffades i Uddevalla via Wilmas kompis Alba."
Även nämner hon att han snackar om kriminella kretsar och att han kan "radera folk"
Sen har jag funderat på om han verkligen kan vara så sjuk att han kunde haft sex med henne när hon var döende eller död, efter en kommentar i förhöret känner jag att det inte är helt otroligt med systerns uttal
" När hon bodde hos mig frågade hon t ex "är det normalt att ha strypsex på en kyrkogård?"."
Vem får för sig nått sånt? Om det inte skulle va när man är ung o man har festat och är riktigt packad och det bara råkar bli så. Men frågar man om det är normalt känns det mer som att han sa till henne att dem skulle ha de.
Sen behöver inte detta vara sant, men det är väl lika sant som allt annat som sagts i utredningen.
Men detta stämmer ganska bra överens med hur jag kan tänka mig att han var i verkligheten om jag ser till helheten om hur han är utåt.
Måste även tillägga att jag såg någon skriva att hon har väl frågat honom vad han tycker om kläder och inte bestämt typ.
Skillnaden mellan att hon kanske frågar sin syster och T är väl att det finns SMS loggar där T skriver saker i stil med, du går aldrig ut så igen, eller, du har aldrig på dig nått sånt igen. Så ja, jag tror han BESTÄMDE vad hon skulle ha på sig.
Att T tog kontakt med W's systers ex C känns också väldigt skumt och försökt få reda på vart systern bor åt honom.
Samma sak när han behöver massa pengar för att "åka hem från USA".
Du måste fundera på vem avsändaren är, med allt som du läser. Läs gärna W:s kompis A¤lbas vittnesmål, och A¤lbas mammas. Jag tycker att de ger en bra och ärlig bild om hur det var.
Både A¤lbas mamma och T:s styvmamma säger att W blev utkastad av sin syster. Det har W sagt till dem själv.
Så fortsätt och läs ALLAS förhör, så du har en mer fullständig bild. Ett tips bara.
Vad gäller kläderna, vi vet ju egentligen inte vad det var för kläder som T reagerade emot. Ingen har egentligen beskrivit dem, utom ett par genomskinliga byxor och ett par shorts.