Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Det är den välskrivna domen som ligger åklagaren i fatet + problemet med bevisningen, ingen knytning av MGM till brottsplatsen, inget mordvapen, listan kan göras längre men kontentan är att fallet var svagt från början och domen i sig gjorde inte saken bättre för Hiding & Johansson.
Reimer. Jag har en del tillit til saker du skriver pga. att du har hängt här ett tag. Känner igen ditt nick.
Iaf, så du tycker domen till försvarets fördel är "välskriven"? För mig ter sig domen som standard "Åklagare och målsägare har inte till 100.00% bevisat det alla med tressiffrig intelligenskvot kan räkna ut med ena handens fingrar har inträffat". Det är helt i sin ordning. Alla älskar "rättssäkerhet", eller hur? Riktiga svin torskar i HR, eller hur?
Jag tycker tvärtemot att åklagarens överklagande är ganska fin. Inte perfekt, men helt klart tjusig! Nu är det ju standard i alla mordfall att det överklagas (är inte det sjukt i sig?) så åklagaren har förmodligen haft en hel del tid på detta.
Nu är detta inte en tävling i snygghet, så allt kan ju hända. Jag är dock beredd att satsa massor på att åklagaren och målsägande vinner i HR. Vill du spela?