2020-05-29, 12:13
Medlem
Denna aktie ser ju onekligen bra ut, så gick in med några tusenlappar till. Önskar bara jag följt råden och gått in med mer i den tidigare, då den låg under 20kr.
Citera
2020-05-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babidito
Denna aktie ser ju onekligen bra ut, så gick in med några tusenlappar till. Önskar bara jag följt råden och gått in med mer i den tidigare, då den låg under 20kr.

Det sa folk om 5kr när aktien stod på 10kr, säger det om 20kr nu och ska säga det om 30kr snart, när aktien ska stå på 70kr
Som sagt, inte alls för sent att köpa in, räcker med att läsa några sidor här i tråden för att inse det. Vi ska betydligt högre.

Väldigt fint support idag!
NRD öppnade med en idiotblock på 50k aktier för 28kr, men aktien visade mycket starkt support och 115k st. blev omsatta fram tills nu. Alla block är köpta och nu blir det att fortsätta uppåt.

Finns en informativ Discord enbart för SCOL förresten, välkomna in
https://discord.gg/w7WD8s7
Senast redigerad av Venturer 2020-05-29 kl. 12:21.
Citera
2020-05-29, 20:50
Medlem
För den intresserade,

Vill dela med mig av nybörjarperspektivet och känslan av att man redan sumpat chansen.

Har som tidigare sagt köpt i omgångar mellan 13-15 och sedan stod det "stilla" på 18~ ett tag.
Sålde sedan av vid 18~ pga rädsla, ett missförstånd och ogrundade tankar.

MEN, ändrade inställning och köpte in mig igen på 28~, vill helt enkelt inte låta mitt misstag få mig att missa en bra chans, det var en redig intern konflikt jag fick ha innan jag fick lust & ork att se lite mer långsiktigt. Fick lixom lägga bakom mig att jag tog en rejält bakslag och gå vidare.

Detta är tänkt att peppa folk i liknande sits och tankar.
Citera
2020-05-30, 01:20
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReallyHotCoffee
För den intresserade,

Vill dela med mig av nybörjarperspektivet och känslan av att man redan sumpat chansen.

Har som tidigare sagt köpt i omgångar mellan 13-15 och sedan stod det "stilla" på 18~ ett tag.

MEN, ändrade inställning och köpte in mig igen på 28~, vill helt enkelt inte låta mitt misstag få mig att missa en bra chans, det var en redig intern konflikt jag fick ha innan jag fick lust & ork att se lite mer långsiktigt. Fick lixom lägga bakom mig att jag tog en rejält bakslag och gå vidare.

Tänkte själv gå in på måndag!
Citera
2020-05-30, 14:42
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReallyHotCoffee
För den intresserade,

Tack för att du delar med dig! Jag har i princip gjort samma sak, dock så har jag egentligen bestämt mig för att inte investera inom forskning- och läkemdelsbolag då jag egentligen har noll kunskap inom området och har svårt att göra egna bedömningar för olika företag. Det stod mellan Oncology Venture och Scandion Oncology när jag skulle köpa och jag valde Scandion och det var ren tur att jag gjorde det. Det är också läskigt när läkemdelsbolag som Asarina droppar 70% efter en misslyckad fas.
Citera
2020-05-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Det är också läskigt när läkemdelsbolag som Asarina droppar 70% efter en misslyckad fas.

Ja, Asarina blev tråkigt för de som satt inne.
Dock går det inte att jämföra Asarina och Scandion. Läs nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Angående Asarina Pharma och deras flopp: med lite erfarenhet skulle man inte bli förvånad av deras resultat.
Menar inget illa, men Asarina studien baserades på placebo och självmätningar. Det är klart recept för katastrof.

Scandion Oncology har starkt pre-klinisk data, och tydliga kliniska endpoints att mäta under deras klinisk fas.
Scandion använder även dem biomarkörer, som enligt statistiken mer än dubblar chanser för succé på FAS2or, samt att SCO-101 är en enkel kombinationsbehandling som i sig dubblar chanserna ytterligare.
Dessutom, rapportering efter varje cohort blir en mini-interim och hjälper att justera förväntningarna. Man kan också se det som en mini-trigger att förvänta sig var 2-3 veckor.

Jag tror starkt på 1,5mdkr BV som kortsiktigt mål och uppköp eller avtal redan år 2020!

Inbjudan till Discord servern gäller fortfarande, finns även några stycken fd. Asarina investerare som redan lyckade återhämta sig tack vare Scandion

Citera
2020-06-01, 12:52
Medlem
Untouchables avatar
Vilken raket detta är. Har fyllt på med teckningsoptioner idag.
Citera
2020-06-01, 13:49
Medlem
Funderade lite på Scandion Oncology kortsiktiga triggers i närtid.
Tror att CTA på den andra FAS2 med pancreas cancer kommer nu i veckan.
(CTA: Clinical Trial Application, alltså ansökan att inleda en FAS2 klinisk studie)

Tror starkt att vi fortsätter resan uppåt mot 80kr med flera fina nyheter att förvänta oss kommande veckor och månader, till och med VDn Nils förutser nyheter om avtal(=uppköp) och/eller partnerskap enligt Biostock intervjun.
https://www.biostock.se/2020/05/har-scandion-oncologys-pipeline-wall-street-potential/
Finns gott om motivering här i tråden också.

Fick höra snack om en kommande live-intervju med Nils och Peter hos en av dem större Facebook aktiegrupper inom kort, kan bli en fin våg FOMO och nya investerare som får ögonen upp för guldägget Scandion Oncology.

Varmt välkomna även inne i Scandion Oncology discord server, där har vi massa med info och diskussioner kring bolaget
Senast redigerad av Venturer 2020-06-01 kl. 13:58.
Citera
2020-06-02, 11:33
Medlem
Tuggar på och konsoliderar fint, och nu får vi även detta utmärkt PM!

SCO-101 har alltså visat att det get "its biological effect here" - med andra ord, kan vi förvänta oss en lyckade FAS2

The exposure biomarker in the current SCO-101 Phase II study is unconjugated bilirubin, and the levels changed as it was expected based on the clinical Phase I data.
The Phase II study is a combination of chemotherapy (FOLFRI) and SCO-101 and the changes in the exposure biomarker demonstrates that
SCO-101 is reaching different parts of the body and is exerting its biological effect here.

https://scandiononcology.com/news/exposure-biomarker-in-clinical-phase-ii-trial/
Citera
2020-06-02, 17:01
Medlem
Köpte nu när det dippade lite. Verkar jävligt lovande, men som alltid hög risk med dessa... but you gotta live a little sometimes! Satsar man inte så vinner man inte

Känns som "this year it might happen"-bolag, eller så backas bandet igen.
Citera
2020-06-02, 18:04
Medlem
Lite så är det, pallot.
Välkommen in i värmen, idag var det otroligt tillfälle att köpa, speciellt med tanke på dagens nyheter!

"The Phase II study is a combination of chemotherapy (FOLFRI) and SCO-101 and the changes in the exposure biomarker demonstrates that
SCO-101 is reaching different parts of the body and is exerting its biological effect"

Vi har alltså bekräftelse att:

★ SCO-101 + Chemo går att kombinera, utan adderade toxicitet
★ Att SCO-101 visar den förväntade aktivitet i kroppen och påverkan på dem bestämda kliniska biomarker endpoints - så nära bekräftelse på effekt som det finns

Det är helt sjukt, och minskar risken något enormt! Och allt detta redan i första patienten
Nu väntar vi mätning på tumören, vilken med ovannämnt och Nils "i foresee news reporting partnership" påstående på Biostpck förra vecka - känns helt klart lovande ut!

För övrigt visade aktien mycket styrka idag, med över 250k aktier omsatta på VWAP (snittpris) motsvarade +/-0 från gårdagens stängkurs. Detta ser bra ut TA-mässigt för dem som bryr sig om sånt, och en sån fint konsolidering är betryggande för nya som vill köpa in.
Vi gör oss redo för nästa vågen upp, med PDAC CTA som närmsta trigger troligen redan i veckan.

Som alltid, välkomna även i vår Scandion Discord server
Citera
2020-06-02, 18:18
Medlem
Venturer: Noterar att alla dina inlägg på flashback är relaterade till bolaget. Detta kan tolkas som att du är här på uppdrag av företaget, för att göra reklam (få folk att köpa aktier i Scandion). I om med att du även kör en discord-server, osv.

Nu vet jag inte om det nödvändigtvis är emot flashbacks regler att aktörer gör reklam för sig själva; du förstår nog dock själv att detta verkar något suspekt. Jag skriver mest detta för att uppmärsamma andra på att trådskaparen har 100% av sina inlägg relaterade till bolaget i fråga, och kanske ta dennes entusiasm med en nya salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in