2020-06-02, 18:31
Medlem
Så är absolut inte fallet, det bara är så att jag inte har så mycket att bidra i diskussioner om andra aktier där finns det gott om pålästa flashbackare som håller på och diskuterar. Du har själv bara 118 inlägg på 14 år, så du fattar säkert att man behöver inte känna sig tvungen att kommentera det man inte kan bara för att samla på inlägg, ibland går det bra att läsa och ta nyttja av andras kunskap.
Scandion däremot spenderade jag flera dagars DD på och delar gärna med mig.
Äger inte servern förresten, den har varit uppe sedan sommar 2019 och som du ser det är bara nu som jag tar upp det, men fattar absolut om det går emot reglerna, då ska jag inte bjuda in fler helt enkelt. No biggy.
Du bör inte lägga för mycket vikt på en användarens aktivitet som en nackdel för ett bolag, på samma sätt som du bör inte köpa in dig bara på en användarens tips.
Det du bör göra är eget DD såklart, finns bra med info direkt från bolaget på olika medier som jag tror talar högre än alla mina inlägg kan. Dock kan man ändå ta nyttja av diskussionerna här i tråden som upplyser dem absolut viktigaste delar tycker jag. Idag till exempel hade det varit lätt att missa nyheterna annars, då är det bra att följa tråden.
Lycka till!
Senast redigerad av Venturer 2020-06-02 kl. 19:08.
Citera
2020-06-02, 19:30
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Venturer: Noterar att alla dina inlägg på flashback är relaterade till bolaget. Detta kan tolkas som att du är här på uppdrag av företaget, för att göra reklam (få folk att köpa aktier i Scandion). I om med att du även kör en discord-server, osv.

Nu vet jag inte om det nödvändigtvis är emot flashbacks regler att aktörer gör reklam för sig själva; du förstår nog dock själv att detta verkar något suspekt. Jag skriver mest detta för att uppmärsamma andra på att trådskaparen har 100% av sina inlägg relaterade till bolaget i fråga, och kanske ta dennes entusiasm med en nya salt.

Det har också varit min tanke. Kanske har vi med en trojansk häst att göra.
Allt från honom låter för bra för att vara sant.
Citera
2020-06-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det har också varit min tanke. Kanske har vi med en trojansk häst att göra.
Allt från honom låter för bra för att vara sant.

Tror att jag var ganska nära med min teorier än så länge iallafall.
Som sagt, delar med mig gärna det jag kan, vet inte vad mer kan jag göra? Kommentera bilar eller sport emellan för att bygga kred?

Det är dock alltid klokt att ha lite kritiserande tanke och göra eget DD, ni kan ju läsa VD uttalande själva "I foresee news reporting on new collaborations, partnerships" - hans ord, inte mitt.
https://www.biostock.se/2020/05/har-scandion-oncologys-pipeline-wall-street-potential/

Gör eget DD, och fatta eget beslut. Synd att missa bara pga paranoia över min inläggshistorik.
Senast redigerad av Venturer 2020-06-02 kl. 19:39.
Citera
2020-06-02, 19:38
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Tror att jag var ganska nära med min teorier än säd länge iallafall.
Som sagt, delar med mig gärna där jag kan, vet inte vad mer kan jag göra? Kommentera bilar eller sport emellan för att bygga kred?

Det är dock alltid klokt att ha lite kritiserande tanke och göra eget DD, ni kan ju läsa VD uttalande själva "I foresee news reporting on new collaborations, partnerships" - hans ord, inte mitt.
https://www.biostock.se/2020/05/har-scandion-oncologys-pipeline-wall-street-potential/

Ja, det har du. Och det är vi tacksamma för.
Men du måste själv förstå att man blir lite skeptisk när en användare på Flashback, som enbart skriver om denna aktien, pushar för den. Det är inget mot dig personligen.
Men som sagt; vi är tacksamma. I alla fall än så länge.
Citera
2020-06-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ja, det har du. Och det är vi tacksamma för.
Men du måste själv förstå att man blir lite skeptisk när en användare på Flashback, som enbart skriver om denna aktien, pushar för den. Det är inget mot dig personligen.
Men som sagt; vi är tacksamma. I alla fall än så länge.

Ja, det förstår jag. Men jag skulle inte säga att jag "pushar", snarare upphetsad vilket lyser igenom mina inlägg
Tråden skapade jag oktober 2019 efter att ha gjort DD sedan i sommaren. Vi har haft corona som förhindrade lite, men nu känns det som allt jag prognoserade och längtade efter äntligen börjar hända.
Jag blir bara verkligen glad med varje bra nyhet som trillar in och vill gärna diskutera den med alla. Dessutom känner jag mig lite ansvarig att hålla tråden vid liv och alla uppdaterade med senaste nytt och aktuella teorier eftersom det var jag som startade den.
Ber om ursäkt om min entusiasm missuppfattades som push, låt det inte förstöra tråden är ni snälla
Senast redigerad av Venturer 2020-06-02 kl. 20:08.
Citera
2020-06-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ja, det förstår jag. Men jag skulle inte säga att jag "pushar", snarare upphetsad vilket lyser igenom mina inlägg
Tråden skapade jag oktober 2019 efter att ha gjort DD sedan i sommaren. Vi har haft corona som förhindrade lite, men nu känns det som allt jag prognoserade och längtade efter äntligen börjar hända.
Jag blir bara verkligen glad med varje bra nyhet som trillar in och vill gärna diskutera den med alla. Dessutom känner jag mig lite ansvarig att hålla tråden vid liv och alla uppdaterade med senaste nytt och aktuella teorier eftersom det var jag som startade den.
Ber om ursäkt om min entusiasm missuppfattades som push, låt det inte förstöra tråden är ni snälla

Det är hälsosamt att utvärdera & motivera sina egna val och bli ifrågasatt, förstör inget för mig utan det är väl bara bra med mer perspektiv.

Bör inte vara någon större nyhet att biotech är high risk / high reward i många fall. (?)
Senast redigerad av ReallyHotCoffee 2020-06-02 kl. 20:45.
Citera
2020-06-02, 21:05
Avslutad
Citat:

Så länge du försöker behålla objektiviteten så långt det går - din upphetsning till trots - så är vi alla nöjda! Grymt jobb hittills

Det enda jag oroar mig över är att du i dina lyckostunder eventuellt övervärderar potentialen i ren iver (tex kan bli värd 800kr aktien vid uppköp). Om du inte gör det, vilket jag faktiskt inte tror, så är vi alla tacksamma! Tycker dina analyser är gedigna, dessutom visat sig vara korrekta hittills. Kör på!
Citera
2020-06-04, 09:14
Medlem
GormDenGamles avatar
Dåligt i två dagar nu. Varför?
Citera
2020-06-04, 09:27
Medlem
Citat:
Dåligt i två dagar nu. Varför?

Det kan man knappast säga, tycker jag.
Vi har haft en kraftigt uppvärdering på några dagar förra vecka, och nu i veckan står vi emot och konsoliderar ganska fint med bra omsättning och nya ägare på högre GAV.

Måndag 290k på snitt 32,35kr
Tisdag 251k på snitt 32,85kr
Onsdag, 135k på snitt 33,25kr

I min åsikt är Scandion en maratonaktie, inte sprint (läs FB raket).
Därför gillar jag detta konsolidering nu runt 33kr nivån inför nästa trappan upp.
Vi har sett samma händer på 10-13kr(ish) och 18-22kr(ish).
För mig tyder det på styrka i aktien, och för dem som bryr sig om TA är det också bra.

Jag tror att vi gör oss redo för nästa trigger: antingen PDAC CTA som jag tror skall komma nästa vecka (om inte idag/imorgon), och ytterligare mCRC FAS2 data.
Nästa vågen upp på dessa triggers kan, i min åsikt, bli lika snabbt och lika kraftigt som förra uppvärderingar från under 10kr > 20kr och 20kr > över 30kr.
Jag litar på Scandions fundamentala att visa vägen.
Senast redigerad av Venturer 2020-06-04 kl. 09:35.
Citera
2020-06-04, 09:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Det kan man knappast säga, tycker jag.
Vi har haft en kraftigt uppvärdering på några dagar förra vecka, och nu i veckan står vi emot och konsoliderar ganska fint med bra omsättning och nya ägare på högre GAV.

Måndag 290k på snitt 32,35kr
Tisdag 251k på snitt 32,85kr
Onsdag, 135k på snitt 33,25kr

I min åsikt är Scandion en maratonaktie, inte sprint (läs FB raket).
Därför gillar jag detta konsolidering nu på 30-33kr inför nästa trappan upp.
Vi har sett samma händer på 10-13kr(ish) och 18-22kr(ish).
För mig tyder det på styrka i aktien, och för dem som bryr sig om TA är det också bra.

Jag tror att vi gör oss redo för nästa trigger: antingen PDAC CTA som jag tror skall komma nästa vecka (om inte idag/imorgon), och ytterligare mCRC FAS2 data.
Nästa vågen upp på dessa triggers kan, i min åsikt, bli lika snabbt och lika kraftigt som förra uppvärderingar från under 10kr > 20kr och 20kr > över 30kr.
Jag litar på Scandions fundamentala att visa vägen.

Jag ger den en chans till nästa fredag. Sen blir det att sälja om den inte lyfter sig.
Citera
2020-06-04, 14:31
Medlem
Måste erkänna att jag mådde lite dåligt över feedbacken igår, "kanske tror jag på bolaget lite för mycket?"
Men sen får man ett sånt besked och blir glad igen...

Scandion Oncology: Alligator Bioscience and Scandion Oncology sign preclinical agreement to explore combination therapies for chemotherapy and immuno-oncology
"This is a dream scenario for Scandion Oncology. Combinations between SCO-101,
chemotherapy and an IO drug like mitazalimab could easily become the future of anti-cancer therapy"
says Nils Brünner, CEO of Scandion Oncology.
https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=59617&publisher=370

Citat:
Jag ger den en chans till nästa fredag. Sen blir det att sälja om den inte lyfter sig.

Vågar du sitta lite längre nu?
Citera
2020-06-04, 19:21
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Måste erkänna att jag mådde lite dåligt över feedbacken igår, "kanske tror jag på bolaget lite för mycket?"
Men sen får man ett sånt besked och blir glad igen...

Scandion Oncology: Alligator Bioscience and Scandion Oncology sign preclinical agreement to explore combination therapies for chemotherapy and immuno-oncology
"This is a dream scenario for Scandion Oncology. Combinations between SCO-101,
chemotherapy and an IO drug like mitazalimab could easily become the future of anti-cancer therapy"
says Nils Brünner, CEO of Scandion Oncology.
https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=59617&publisher=370

Vågar du sitta lite längre nu?

En liten stund till. Så länge de går upp, är jag nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in