Citat:
Du tror inte rättsläkarna kan se skillnad från slag med trubbigt våld och ett fall? Eller mord med trubbigt våld eller fall genom självmord? Jag beundrar din envishet Vemsa, men du börjar närma dig det absurda.
Du kan inte jämföra ditt exempel i spoilern, med ett slakthus och ett huvud i en garderob, lögner, mörkande, raseriutbrott, kontroll. Se hela bilden. Inkl rättsmedicinska resultat.
Du kan inte jämföra ditt exempel i spoilern, med ett slakthus och ett huvud i en garderob, lögner, mörkande, raseriutbrott, kontroll. Se hela bilden. Inkl rättsmedicinska resultat.
Men som jag förstår det så är "trubbigt våld" även tex att golvet "slår" mot kroppen när man faller mot det.
Och det står bara "såsom vid slag" på sida 182 i FUP.
Dessutom misstänker polisen troligen att Wilma kan ha blivit kastad av Tishko i lägenheten, tex mot golvet eller in i en vägg med huvudet före, eller att han har slagit henne med ett plant golvliknande föremål, tex en laptop. Så att begränsa sig så att "såsom vid slag" bara kan vara våld av tex knytnävar, fötter eller hammare, det tror jag inte att rättsläkaren skulle göra, och jag tror därför inte att hen menar så heller.
Mitt exempel med "älgfallet" var utmärkt tycker jag. För tänk hur det blir för sådana som Tishko med sådant rykte om sig, falskt eller sant. Tänk på hur många saker som polisen troligen kan missa då, för att de är säkra på att Tishko är skyldig till mord.
Det enda som polisen har lärt sig av "älgfallet", är troligen att vara extra noga med utredningen, när helheten säger något annat än vad man misstänker.
Men när det gäller Wilma-fallet så säger både helheten och detaljer att Wilma kan ha begått självmord, men Tishko har styckat henne. Och det här fallet är speciellt på så sätt att den döde var självmordsbenägen, och den misstänkte troligen var psykiskt sjuk, kanske psykotisk när Wilma dog. Det gör att det finns mycket som tyder på att hon har begått självmord, och han har hanterat det på ett onormalt och sjukt sätt.
Det är det enda som betyder något, vad saker i fallet tyder på, och inte hur vanligt eller ovanligt det är att människor styckar sina självmördade anhöriga.