2020-06-02, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du tror inte rättsläkarna kan se skillnad från slag med trubbigt våld och ett fall? Eller mord med trubbigt våld eller fall genom självmord? Jag beundrar din envishet Vemsa, men du börjar närma dig det absurda.

Du kan inte jämföra ditt exempel i spoilern, med ett slakthus och ett huvud i en garderob, lögner, mörkande, raseriutbrott, kontroll. Se hela bilden. Inkl rättsmedicinska resultat.

Men som jag förstår det så är "trubbigt våld" även tex att golvet "slår" mot kroppen när man faller mot det.

Och det står bara "såsom vid slag" på sida 182 i FUP.
Dessutom misstänker polisen troligen att Wilma kan ha blivit kastad av Tishko i lägenheten, tex mot golvet eller in i en vägg med huvudet före, eller att han har slagit henne med ett plant golvliknande föremål, tex en laptop. Så att begränsa sig så att "såsom vid slag" bara kan vara våld av tex knytnävar, fötter eller hammare, det tror jag inte att rättsläkaren skulle göra, och jag tror därför inte att hen menar så heller.

Mitt exempel med "älgfallet" var utmärkt tycker jag. För tänk hur det blir för sådana som Tishko med sådant rykte om sig, falskt eller sant. Tänk på hur många saker som polisen troligen kan missa då, för att de är säkra på att Tishko är skyldig till mord.
Det enda som polisen har lärt sig av "älgfallet", är troligen att vara extra noga med utredningen, när helheten säger något annat än vad man misstänker.
Men när det gäller Wilma-fallet så säger både helheten och detaljer att Wilma kan ha begått självmord, men Tishko har styckat henne. Och det här fallet är speciellt på så sätt att den döde var självmordsbenägen, och den misstänkte troligen var psykiskt sjuk, kanske psykotisk när Wilma dog. Det gör att det finns mycket som tyder på att hon har begått självmord, och han har hanterat det på ett onormalt och sjukt sätt.
Det är det enda som betyder något, vad saker i fallet tyder på, och inte hur vanligt eller ovanligt det är att människor styckar sina självmördade anhöriga.
Citera
2020-06-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Var vänlig och sprid inte direkta lögner som du bakar in med troliga uppgifter.
SKÄMS på DiG!!
Hur länge sa du att du har haft ditt konto.

Vad är det för lögner som du så vänligt menar sprids?
Citera
2020-06-02, 17:08
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Aha ok 😊
Minns att en som plågade ihjäl katter åkte dit tack vare flashback, han hade konto och blev sur över andras sätt att skriva om dådet och avslöjades.
Yapp, minns det också! Plus HUR han skrev (inte VAD bara). Det var en Moderator som upptäckte det. Högsbo, Göteborg.
Citera
2020-06-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men som jag förstår det så är "trubbigt våld" även tex att golvet "slår" mot kroppen när man faller mot det.

Dessutom misstänker polisen troligen att Wilma kan ha blivit kastad av Tishko i lägenheten, tex mot golvet eller in i en vägg med huvudet före, eller att han har slagit henne med ett plant golvliknande föremål, tex en laptop. Så att begränsa sig så att "såsom vid slag" bara kan vara våld av tex knytnävar, fötter eller hammare, det tror jag inte att rättsläkaren skulle göra, och jag tror därför inte att hen menar så heller.

Mitt exempel med "älgfallet" var utmärkt tycker jag. För tänk hur det blir för sådana som Tishko med sådant rykte om sig, falskt eller sant. Tänk på hur många saker som polisen troligen kan missa då, för att de är säkra på att Tishko är skyldig till mord.
Det enda som polisen har lärt sig av "älgfallet", är troligen att vara extra noga med utredningen, när helheten säger något annat än vad man misstänker.
Men när det gäller Wilma-fallet så säger både helheten och detaljer att Wilma kan ha begått självmord, men Tishko har styckat henne. Och det här fallet är speciellt på så sätt att den döde var självmordsbenägen, och den misstänkte troligen var psykiskt sjuk, kanske psykotisk när Wilma dog. Det gör att det finns mycket som tyder på att hon har begått självmord, och han har hanterat det på ett onormalt och sjukt sätt.
Det är det enda som betyder något, vad saker i fallet tyder på, och inte hur vanligt eller ovanligt det är att människor styckar sina självmördade anhöriga.
Nej, det gör det inte (det fetade). Hade det funnits minsta misstanke om självmord så hade det också stått något litet om det i fupen. Inte ens advokaterna har viskat om det. Vad DE gör är att plantera rimligt tvivel för att eventuellt placera en annan gärningsman på plats. Inte ens dom tror att det är självmord, och då har de ändå ett jobb som skall se till att T går fri eller får lägsta möjliga straff.
Citera
2020-06-02, 17:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Exakt vad är det med golv som du tolkar som trubbigt?
Citera
2020-06-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Var vänlig och sprid inte direkta lögner som du bakar in med troliga uppgifter.
SKÄMS på DiG!!
Hur länge sa du att du har haft ditt konto.
Nåja, sätt dig inte på höga hästar nu - kika vad du själv skrev första månaderna i målet. För övrigt är denne skitunge, som skall vara vuxen, en stor skithög. Syrrans berättelse, kursivt citat:

En gång när Wilma var och firade min son som fyllde år så var hon ledsen och så öppnade hon upp sig lite. Hon var bara 17 år, hon berättade att han ville att hon skulle laga mat och städa. Hon sa att han kunde spotta maten i ansiktet på henne och sa att det smakade skit. Jag frågade henne om han slagit henne och hon svarade att det har hänt.

Hon vågade nog inte berätta allt för mig då jag ville att hon skulle lämna honom då, men ibland så hon saker. Han kunde ta tag i henne när hon städat.
Wilma har haft en kompis som heter H*nn* B*rgkv*st hon bor i Kungälv, de var inte vänner mot slutet. Tishko var väldigt extrem när det gäller sex, han tog strypgrepp på henne och hade tröja runt halsen på henne och dra och slå henne under sex, hon sa inte hur han slog. När hon inte ville ge honom oralsex under bilfärd så sa han att hans förra tjej gjorde det så det var normalt. Hon frågade mig om detta var normalt då hon inte hade haft sex innan. Tishko är den första och ända kille hon haft.

Tillägg -

Berätta mer om kränkningarna

- Hon fick ju inte sova utan smink då han inte tyckte hon var fin då, hon fick aldrig gå utan smink. Att ingen älskade henne, att hon inte har någon som bryr sig om henne och att hon inte har någon familj. Han sa att han älskar henne lite och men så lite är ändå mer än någon annan kommer att älska henne.
Har du hört honom säga det eller har hon berättat det? Hon har berättat det men jag har hört att han sagt till henne att bättra på sminket. Jag sa att hon duger som hon är. Han tvingade henne att kolla på porr men hon ville inte se på det.

Under kalaset med min son då Wilma öppnade upp sig lite så sa hon att Tishko tvingat Wilma att ha med sig sina 15 åriga vänner i en trekant. Hanna från Kungälv nabbade på detta. Wilma berättar att de sitter i vardagsrummet och så säger Tishko att Wilma kan stå i hallen och titta på när han har sex med H*nn* men Wilma kunde inte de utan gick in i sovrummet och hörde allt istället. Jag sa till Wilma att detta inte var okej och sa detta till pappa också. När Wilma berättade detta för min mamma så svarade mamma "det var väl dumt att välja en kompis".
Mamma vet nog jätte mycket om deras förhållande.

Gullig morsa by the way.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-02 kl. 17:33. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-02, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur skulle det gå till menar du?
Har du hört talas om många som krossat ögat när de fallit på ett platt golv?
Fundera lite på varför det heter "ögonhålan" och inte "ögonberget".

På sida 178 i FUP står det om den enda ögonskadan uppkommen innan döden:

"Under och kring vänstra ögat ses ett 4 x 3,5 cm stort område med brungrön
hudmissfärgning med centrum 3 cm till vänster om medellinjen och 0,5 cm
nedanför den vänstra inre ögonvrån. Underliggande hudmissfärgningen ses
brungrön missfärgning av fettväv och muskulatur. Vid vidare dissektion av
ögat ses blödningar på undersidan av ögonbulben och ett nedpressat,
längsgående, 2,5 x ca 2 cm stort benfragment i ögonhålans botten ses, vilket
sitter fast i den högra delen med en längsgående, ca 2 cm lång brygga med
nedträngning av muskulatur och ögat i håligheten samt blödning. I vänstra
ögonhålans högra vägg ses en uppåtgående 1 cm lång brottlinje från främre
delen av nedpressningen. På kanten av ögonhålans skelett ses inga skador."

Förklara gärna varför den skadan inte kan ha uppkommit vid ett fall mot tex ett golv.
Sen finns det bordskanter mm också.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Exakt vad är det med golv som du tolkar som trubbigt?

Att golvet inte är vasst:

"Vid en rättsmedicinsk bedömning av en skada är en av huvuduppgifterna att bedöma vilken typ av yttre våld som inverkat. De två vanligaste typerna av våldsinverkan är skarpt respektive trubbigt våld.
Det skarpa våldet utgörs av föremål med en egg, som till exempel kniv, rakblad eller bitar av glas/porslin.
Det trubbiga våldet utgörs av föremål som inte har en egg. Ett trubbigt föremål kan ha plana, släta, skrovliga, rundade, kantiga och ibland spetsiga delar. En nagel eller en pennas spets är bra exempel på trubbiga, spetsiga föremål. De saknar egg och är därför ej skarpa. Då olika kroppsdelar används vid våldsinverkan är samtliga att betrakta som trubbiga (knytnävslag, skallning, spark, armbågning, rivning med naglar, grepp, bett etc)."
( https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=5856 )

En skallning är väl lik ett fall mot ett golv?
Citera
2020-06-02, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nåja, sätt dig inte på höga hästar nu - kika vad du själv skrev första månaderna i målet. För övrigt är denne skitunge, som skall vara vuxen, en stor skithög. Syrrans berättelse, kursivt citat:

En gång när Wilma var och firade min son som fyllde år så var hon ledsen och så öppnade hon upp sig lite. Hon var bara 17 år, hon berättade att han ville att hon skulle laga mat och städa. Hon sa att han kunde spotta maten i ansiktet på henne och sa att det smakade skit. Jag frågade henne om han slagit henne och hon svarade att det har hänt.

Hon vågade nog inte berätta allt för mig då jag ville att hon skulle lämna honom då, men ibland så hon saker. Han kunde ta tag i henne när hon städat.
Wilma har haft en kompis som heter H*nn* B*rgkv*st hon bor i Kungälv, de var inte vänner mot slutet. Tishko var väldigt extrem när det gäller sex, han tog strypgrepp på henne och hade tröja runt halsen på henne och dra och slå henne under sex, hon sa inte hur han slog. När hon inte ville ge honom oralsex under bilfärd så sa han att hans förra tjej gjorde det så det var normalt. Hon frågade mig om detta var normalt då hon inte hade haft sex innan. Tishko är den första och ända kille hon haft.

Tillägg -

Berätta mer om kränkningarna

- Hon fick ju inte sova utan smink då han inte tyckte hon var fin då, hon fick aldrig gå utan smink. Att ingen älskade henne, att hon inte har någon som bryr sig om henne och att hon inte har någon familj. Han sa att han älskar henne lite och men så lite är ändå mer än någon annan kommer att älska henne.
Har du hört honom säga det eller har hon berättat det? Hon har berättat det men jag har hört att han sagt till henne att bättra på sminket. Jag sa att hon duger som hon är. Han tvingade henne att kolla på porr men hon ville inte se på det.

Under kalaset med min son då Wilma öppnade upp sig lite så sa hon att Tishko tvingat Wilma att ha med sig sina 15 åriga vänner i en trekant. Hanna från Kungälv nabbade på detta. Wilma berättar att de sitter i vardagsrummet och så säger Tishko att Wilma kan stå i hallen och titta på när han har sex med H*nn* men Wilma kunde inte de utan gick in i sovrummet och hörde allt istället. Jag sa till Wilma att detta inte var okej och sa detta till pappa också. När Wilma berättade detta för min mamma så svarade mamma "det var väl dumt att välja en kompis".
Mamma vet nog jätte mycket om deras förhållande.

Gullig morsa by the way.

Ja T framstår som ytterst jävla vidrig. Ws mamma vinner inga medaljer på mammafronten direkt. Det blir ju tydligt att W verkligen fått utstå mycket skit från de som borde stöttat och givit kärlek. Sen att T använde henne som slit och släng utan att någon stämde av är ytterst tragiskt.
Citera
2020-06-02, 17:49
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Så var det ja - angående folien. Men den öppnade rullen med svarta sopsäckar? Den undrar jag om inte resterande kroppsdelar kan ha packats in i - efter att folien tagit slut, så kan ju folie lätt bli rispad och gå sönder. Något måste man nog stoppa de inlindade sakerna (läs: kroppsdelar inlindade i folie) i?

I förhöret säger ju även W's mamma:
"De fick ett vitt duschdraperi av oss men de bytte de ut mot ett annat nytt men jag minns inte att jag såg det nya heller när jag gick runt i lägenheten och kollade."

och även:
"Jag tittade under sängen och tyckte där låg mycket kläder och annat och sängen var inte bäddad och det nya rosa färgade överkastet saknades"

Kommer inte ihåg hur duschdraperiet såg ut på bilderna men kan ju varit så att han använde det nya de köpt till att packa W's delar i eller kropp, och hängt upp det vita de fick av W's mamma.

Överkastet på sängen på bilder är väl någon färg som kan ses som rosa med har jag för mig? Så man kan ju undra vart det tagit vägen när W's mamma var där också.
Citera
2020-06-02, 17:51
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
På sida 178 i FUP står det om den enda ögonskadan uppkommen innan döden:

"Under och kring vänstra ögat ses ett 4 x 3,5 cm stort område med brungrön
hudmissfärgning med centrum 3 cm till vänster om medellinjen och 0,5 cm
nedanför den vänstra inre ögonvrån. Underliggande hudmissfärgningen ses
brungrön missfärgning av fettväv och muskulatur. Vid vidare dissektion av
ögat ses blödningar på undersidan av ögonbulben och ett nedpressat,
längsgående, 2,5 x ca 2 cm stort benfragment i ögonhålans botten ses, vilket
sitter fast i den högra delen med en längsgående, ca 2 cm lång brygga med
nedträngning av muskulatur och ögat i håligheten samt blödning. I vänstra
ögonhålans högra vägg ses en uppåtgående 1 cm lång brottlinje från främre
delen av nedpressningen. På kanten av ögonhålans skelett ses inga skador."

Förklara gärna varför den skadan inte kan ha uppkommit vid ett fall mot tex ett golv.
Sen finns det bordskanter mm också.

Att golvet inte är vasst:

"Vid en rättsmedicinsk bedömning av en skada är en av huvuduppgifterna att bedöma vilken typ av yttre våld som inverkat. De två vanligaste typerna av våldsinverkan är skarpt respektive trubbigt våld.
Det skarpa våldet utgörs av föremål med en egg, som till exempel kniv, rakblad eller bitar av glas/porslin.
Det trubbiga våldet utgörs av föremål som inte har en egg. Ett trubbigt föremål kan ha plana, släta, skrovliga, rundade, kantiga och ibland spetsiga delar. En nagel eller en pennas spets är bra exempel på trubbiga, spetsiga föremål. De saknar egg och är därför ej skarpa. Då olika kroppsdelar används vid våldsinverkan är samtliga att betrakta som trubbiga (knytnävslag, skallning, spark, armbågning, rivning med naglar, grepp, bett etc)."
( https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=5856 )

En skallning är väl lik ett fall mot ett golv?
Trubbigt betyder att det inte är vasst..knytnäve, träsko, skaft av något slag, basebollträ tex..
Ett golv är väl ändå platt? 🤔 inte trubbigt
Citera
2020-06-02, 17:55
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja T framstår som ytterst jävla vidrig. Ws mamma vinner inga medaljer på mammafronten direkt. Det blir ju tydligt att W verkligen fått utstå mycket skit från de som borde stöttat och givit kärlek. Sen att T använde henne som slit och släng utan att någon stämde av är ytterst tragiskt.
Dessutom är det vanligt att såna med ägandebegär ”stöttar” sin partner om de hamnar i bråk eller dispyt för att förstärka beroendet av hen.
Intalar att ingen annan bryr sig, bara partnern.
Citera
2020-06-02, 17:55
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Det ska vara snapchat-appen men hennes syster (som är lite äldre) verkade tro att det var en enskild GPS-app. Iallafall så tolkade jag det under förhören. Du får gärna leta upp det sms:et.

I smset stod det "Jag har gjort så du kan se vart jag är, du behöver inte ha din karta på men känns bra om du vet vart ja är om något skulle hända"

Så tolkar det som att han har nån app med karta så han kan se vart hon är. Men man vet ju inte.

Det står på s. 37 (markerat som sida 35) av Diverse SMS länken i första inlägget i tråden.

SMS #350
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in