Citat:
Ursprungligen postat av
C2XBS8
Jobb och utvecklingsgarantin är för alla åldrar.
Ok!
Hur som helst såhär gick det till för min del;
Akassa dagarna var påväg att ta slut. Tror jag fick brev från arbetsförmedlingen 2-3 månader innan min a-kassa tog slut och att det handlade om jobb och utecklingsgsratin. Tackade ja till det, hur det gick till minns jag inte. Däremot så hände det ingenting första månaderna när jag var med i jobb och utvecklingsgarantin.
Tills jag fick brev om att jag skulle på ett större gruppmöte på arbetsförmedlingen. Det var en större lokal där med kanske 30 pers i samma situation som jag. 1-2 arbetsförmedlare var där. Men framförallt var det ett par stycken anordnare Lernia minns jag och det handlade om jobbcoach. Olika företag som var där som erbjöd jobbcoacher. En representant från varje företag som pratade varmt om företaget för att sälja in det.
Hur som helst var man tvingad till att välja någon anordnare. Det visade dig att det var tidskonfiskering kl 10.00 eller om det var 9.00 till kl 15.00 varje dag måndag - fredag. Söka jobbkurs helt enkelt.
Detta skulle pågå i ungefär 1 månad. Efter det skulle jag tvingas ut på praktik. Antingen skulle jag fixa en egen praktik eller så skulle jag bli tvingad att välja en praktik som dom själva valt om jag inte lyckats hitta någon.
Ungefär så ser det ut om de inte ändrat arbetssättet helt och hållet.