2020-06-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej!
Flashback lagrar inte IP-adresserna vilket gör att det inte är någon risk för att de skall bli tvingade att lämna ut dem av nån domstol eller dyl.

”Eftersom Bahnhof, i enlighet med EUs bestämmelser, endast har datalagrat när det funnits särskilda skäl för det, och endast har lämnat ut kunduppgifter till brottsbekämpande myndigheter i enlighet med LEK, Lagen om Elektronisk Kommunikation, har vi aldrig lämnat ut våra kunders uppgifter till någon upphovsrättsfirma som skickar utpressningsbrev. De uppgifter vi har lagrat har antingen raderats inom 24 timmar, eller varit strikt avsedda för LEK och endast lämnats ut inom ramarna för den lagen. När vi har fått förfrågningar om att lämna ut kunddata enligt IPRED har vi alltså inte haft något att lämna ut.”
https://bahnhof.se/press/press-releases/2019/10/08/bahnhof-avslojar-operatorerna-som-lamnar-ut-dina-uppgifter-till-utpressare-2019

De ggr polisen hittat information från Flashback så så har de hittat konton på misstänktas medier och kunnat logga in den vägen. Jag kan inte minnas nån FUP jag läst , (och jag har läst på forumet i över 10 år) där polisen kontaktat Bahnhof och fått ut uppgifter.
Jag har läst flera fup där polisen försökt knäcka vem som legat bakom ett nick. De har inte lyckats såvitt jag kan minnas. I de två fall jag själv känner till så har människan bakom nicket själv outat sig för polisen.
Citera
2020-06-02, 16:00
Medlem
Seröst. Skulle man inte kunna ha "vallning" i bostaden? Om polisen placerar en likadan väska som man funnit och placerar den i garderoben och de ber den åtalade ta ner väskan och öppna den. Med eller utan paket. Och kanske också be honom visa var jeansen och den röda tröjan är. Om han nu har förträngt allt som har hänt, skulle då inte minnet kanske "komma ifatt". Bara det att närma sig bostaden kan bli jobbigt för honom. Möjligtvis långsökt tanke....

Sen har det varit många förslag på det fyrkantiga föremålet i vardagsrummet. Skärbräda?
Citera
2020-06-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Första slaget ger nog inget blodvite, kanske inte heller det andra. Men slår du hål på huden och sedan fortsätter slå med stor kraft så kommer det skvätta.
Skär du dig i armen så skvätter det inte. Det rinner på sin höjd, men inget fontänliknande.

Vad är det du vägrar förstå? Hon kan omöjligt ha tagit livet av sig med tanke på brottsplatsundersökning och de skador som huvudet påvisade.

Hade det ens funnits den minsta lilla misstanke om självmord så hade naturligtvis detta tagits upp i utredningen. Det finns inte några sådana misstankar, alls.

Om det nu ÄR en olycka,ett självmord,och ev tishko med eller utan medhjälpare.
Skulle då inte advokat RÄMSELL råda Tishko att berätta SANNINGEN.. Han skulle då i värsta fall dömas för griftefrid 2 ÅR,ute efter 1 år, eller i bästa fall t.o.m. FRIKÄNNAS
Citera
2020-06-02, 16:05
Medlem
Hur blev det med fadern till GM kommer han åtalas?
Citera
2020-06-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shejkbinusam
Hur blev det med fadern till GM kommer han åtalas?
Nej nej, både far och hans hustru är helt fria från misstankar. Om inte något nytt kommer fram så de skall sugas in igen.
Citera
2020-06-02, 16:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
4,5 meter

Men jösses - om det nu är så attans viktigt så var det en större mängd folie.

Normala mått på en folierulle är: 20 meter och drygt 30/40 centimeter brett ... så står det på min rulle jag har hemma. Finns otroligt många olika mått - men det jag har är en vanlig rulle ifrån Konsum.

Jaaa - attans många meter eller hur??? Och har det stått 7x35 betyder det en folierulle om 7 meter och 35 centimeter bred.

Varför tjafsa om exakta måtten? Det har ju klargjorts att mängden folie som MGM har inhandlat MEN som inte finns kvar i lägenheten tydligen har använts. Och så mycket använder man INTE till de föga grammen cannabis han säger sig använda per månad. Inte ens en väldigt ihärdig husmor som lagar mycket mat till stor familj använder så mycket folie.

Kan vi inte låta den diskussion bero? Såvida de inte hittar kroppsdelar inlindat i folie - fört då kan det vara intressant att diskutera det och om det eventuellt kan finnas teknisk bevisning av spår såsom fingeravtryck etc. ?
Citera
2020-06-02, 16:17
Medlem
Har nog egentligen ingen större betydelse men fick en plötslig tanke. Är MGM kristen eller muslim? I smsen skrev Wilma något om att hon visste att korta shorts var haram och hon bad om ursäkt för att hon burit det. Alkohol och droger är ju också haram men det gick tydligen bra att ge henne det. Sedan blev han arg när hon hade lagat köttbullar igen. De flesta köpta köttbullarna är en blandning av gris och nötkött. Försöker förstå mig på deras förhållande men jag blir fan inte klokare.
Citera
2020-06-02, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister
sid 182

Det står på sida 182 i FUP så här:

"Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar
för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de
uppkommit före döden."

Sådana skador skulle kunna uppkomma av ett enda fall mot golvet. Men hon kan även ha svimmat först pga blodförluster, sen rest sig upp och gått runt i lägenheten, och sen fallit mot golvet igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Första slaget ger nog inget blodvite, kanske inte heller det andra. Men slår du hål på huden och sedan fortsätter slå med stor kraft så kommer det skvätta.
Skär du dig i armen så skvätter det inte. Det rinner på sin höjd, men inget fontänliknande.

Vad är det du vägrar förstå? Hon kan omöjligt ha tagit livet av sig med tanke på brottsplatsundersökning och de skador som huvudet påvisade.

Hade det ens funnits den minsta lilla misstanke om självmord så hade naturligtvis detta tagits upp i utredningen. Det finns inte några sådana misstankar, alls.

Men nu var det bara ytliga sår uppkomna innan döden. Och tror du inte att det skvätter blod om man slår en skuren handled mot ett golv, som vid ett fall mot golvet?

Muskelvävnaden kan ha skvätt ut mot TV-väggen när hon skar sig i handlederna. Men sen kan man undra om "arrector pili muscle" räknas som "muskelvävnad", se nedan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Arrector_pili_muscle

I så fall behöver såret inte vara så djupt för att muskelvävnad ska finnas med i blodspår som på sida 310 i FUP.

Och glöm inte detta fall nedan om ni tror att svensk polis är supernoga med allt:

"Nu avslöjar Sveriges Radio-programmet P1 Dokumentär att polisen var så inriktade på att Ingemar hade mördat sin fru att man glömde bort att undersöka flera tydliga spår som ledde mot det man långt senare skulle komma fram till: att en älg hade dödat Agneta."
( https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1wod6/frun-sparkades-ihjal-av-en-alg--han-fick-skulden )

Så vad kan polisen ha missat i Wilma-fallet, som tyder på att hon har begått självmord?
Senast redigerad av vemsa 2020-06-02 kl. 16:23.
Citera
2020-06-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du verkligen hon skulle vågat det? Hon löd varenda vink: han fick bestämma vilka kläder hon hade, vilken musik hon lyssnade på, lät honom ha gps på henne, hon skötte hela hemmet åt honom (hon var 16 år när hon flyttade hem till honom!). Nej, jag tror inte hon skulle mopsat upp sig så.

Han hade inte GPS på henne. Hon hade platstjänst aktiverad på snapchatkartan. När hon öppnar snapchat uppdateras hennes plats på kartan, den är alltså inte särskilt tillförlitlig då den inte är i ”realtid”. Däremot ska han enligt vittne ringt upp henne snabbare än kvickt när han upptäckt att hon stängt av den.
Citera
2020-06-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det står på sida 182 i FUP så här:

"Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar
för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de
uppkommit före döden."

Sådana skador skulle kunna uppkomma av ett enda fall mot golvet. Men hon kan även ha svimmat först pga blodförluster, sen rest sig upp och gått runt i lägenheten, och sen fallit ihop igen.

Du tror inte rättsläkarna kan se skillnad från slag med trubbigt våld och ett fall? Eller mord med trubbigt våld eller fall genom självmord? Jag beundrar din envishet Vemsa, men du börjar närma dig det absurda.

Du kan inte jämföra ditt exempel i spoilern, med ett slakthus och ett huvud i en garderob, lögner, mörkande, raseriutbrott, kontroll. Se hela bilden. Inkl rättsmedicinska resultat.
Citera
2020-06-02, 16:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Har det hittats en kroppsdel till eller missförstod jag ditt inlägg?

Nej det har inte hittats mer av W än huvudet. Du missförstod.
Citera
2020-06-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Han hade inte GPS på henne. Hon hade platstjänst aktiverad på snapchatkartan. När hon öppnar snapchat uppdateras hennes plats på kartan, den är alltså inte särskilt tillförlitlig då den inte är i ”realtid”. Däremot ska han enligt vittne ringt upp henne snabbare än kvickt när han upptäckt att hon stängt av den.
Ja, jag minns det. Men hans ilska när hon stängde av, tolkar jag som kontroll. Men det är ju bara jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in