2020-06-02, 15:29
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Just det! hindrar strålning,och just därför reflekterar konturerna!! som en stor rund boll!!i detta fall
Man ska inte kräva fysik kunskaper av en irakisk kille som aldrig gått på gymnasium. Kanske så hanterar man knark i hans hemland.
Citera
2020-06-02, 15:31
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Jag avsåg om de skulle hitta en till del med/utan folie, vilken skillnad gör det för utredning/rättegång. Det har inte hittats någon mer kroppsdel till dags dato.

Ok, tack för svar.
Citera
2020-06-02, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Tishko sa så här. Från Aftonbladet
Ok, men det förklarar inte skrivningen att "han måste erkänna först". Men jag lämnar det - antar att det inte är av nån stor vikt.
Citera
2020-06-02, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
....

Ja, men det kan ju vara relevant att veta vart all folie tog vägen.

...

Tror all folie gick åt till huvudet. NFC klöv foliepaketet och registrerade dem 2x3 halvor. Den yttersta bestod av 7 folieskikt, nästa av 4 skikt och det innersta av "ett flertal" skikt".
Folien var bara 30 cm bred så det räcker inte att sno den ett varv runt skallen för att ådstakomma ett täckande skikt. Ett huvud är inte en sfär, omkretsen i horisontalled är större än den horisontella. Säg att det går 2 m folie för att få ett täckande lager (rent antagande). Då är vi uppe i 11x2=22m till detta kommer sedan "ett flertal"x2m, som är lite svårt att räkna på. Att den innersta delen anges lite vagt kan bero på att folien lindats kors och tvärs runt huvudet och att folien lätt går sönder/rivs itu när den hanteras på det viset.
Citera
2020-06-02, 15:37
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Och på sida 181 i FUP, så står det mer om skadorna i ansiktet och på pannan. Och varför skulle inte dessa skador kunna uppstå av ett fall mot golvet?
Och lägg märke till att alla sår uppkomna innan döden var ytliga, se sida 182 i FUP. Alltså utan muskelvävnad i.

Citat:
Skadornas uppkomstsätt 1
Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar
för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de
uppkommit före döden.
sid 182
Citera
2020-06-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Nej jag förstår inte vad du menar. En människa och en frukt är två helt skilda saker. En frukt är bla mjukare, ömtåligare och saknar blodomlopp.
Och jag kan slå hur hårt som helst mot tex min egen panna, det kommer troligen inte skvätta blod ut genom huden för det, iallafall inte med muskelvävnad i.

Och på sida 181 i FUP, så står det mer om skadorna i ansiktet och på pannan. Och varför skulle inte dessa skador kunna uppstå av ett fall mot golvet?
Och lägg märke till att alla sår uppkomna innan döden var ytliga, se sida 182 i FUP. Alltså utan muskelvävnad i.

Första slaget ger nog inget blodvite, kanske inte heller det andra. Men slår du hål på huden och sedan fortsätter slå med stor kraft så kommer det skvätta.
Skär du dig i armen så skvätter det inte. Det rinner på sin höjd, men inget fontänliknande.

Vad är det du vägrar förstå? Hon kan omöjligt ha tagit livet av sig med tanke på brottsplatsundersökning och de skador som huvudet påvisade.

Hade det ens funnits den minsta lilla misstanke om självmord så hade naturligtvis detta tagits upp i utredningen. Det finns inte några sådana misstankar, alls.
Citera
2020-06-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller med, bra inlägg.

Det grova våldet mot huvudet FÖRE döden talar rätt starkt för att det INTE var självmord. Tycker jag. Jag tror inte det finns något fall där någon som blivit grovt misshandlad direkt efteråt begått självmord.

Ja, och/eller drar ur sladden?

Ja, tänkte att det verkar finnas två saker som betyder väldigt mycket för T och kanske därmed kan utlösa en enorm ilska hos honom.

1. Han själv
2. Hans TV-spel
Senast redigerad av Nonickie 2020-06-02 kl. 15:44. Anledning: tillägg
Citera
2020-06-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Ja, tänkte att det verkar finnas två saker som betyder väldigt mycket för T och kanske därmed kan utlösa en enorm ilska hos honom.

1. Han själv
2. Hans TV-spel
Lägg till harmen när han förlorar kontrollen över Wilma när hon gör slut. En kille med kontrollbehov som är så stort som Tishkos, är fullständigt livsfarlig när en tjej går ifrån honom. Billy var likadan. Billy sov dessutom jäkligt gott i häktet, enl hans advokat. Troligen för att han visste var han nu hade Tova. Det verkar inte som om Tishko heller ångrar sitt dåd. Han verkar ganska belåten.
Citera
2020-06-02, 15:48
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie

1. Han själv
2. Hans TV-spel

På 2. Vet vi något om vilka spela han spelade under denna tid? Om hon drog ur sladden för att han skulle lyssna, när han spelade något som han lagt en massa tid på under dagen, utan att spara hur långt han kommit....? Ja, det kan utlösa rejält med ilska hos många gamers.
Citera
2020-06-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
På 2. Vet vi något om vilka spela han spelade under denna tid? Om hon drog ur sladden för att han skulle lyssna, när han spelade något som han lagt en massa tid på under dagen, utan att spara hur långt han kommit....? Ja, det kan utlösa rejält med ilska hos många gamers.
Tror du verkligen hon skulle vågat det? Hon löd varenda vink: han fick bestämma vilka kläder hon hade, vilken musik hon lyssnade på, lät honom ha gps på henne, hon skötte hela hemmet åt honom (hon var 16 år när hon flyttade hem till honom!). Nej, jag tror inte hon skulle mopsat upp sig så.
Citera
2020-06-02, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du verkligen hon skulle vågat det? Hon löd varenda vink: han fick bestämma vilka kläder hon hade, vilken musik hon lyssnade på, lät honom ha gps på henne, hon skötte hela hemmet åt honom (hon var 16 år när hon flyttade hem till honom!). Nej, jag tror inte hon skulle mopsat upp sig så.

Dammsög fast han spelade? Råkade komma åt sladden av misstag? (Jag bara spånar )
Citera
2020-06-02, 15:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Verkar iaf som hans pappa läser, enligt ett förhör där han sagt att han följer allt MEN om han har konto här eller bara är passiv läsare vet vi ju inte, dock följer polisen tråden.
Många läser nog utan att skriva just pga det senaste.
Vi är och ska vara anonyma här men polisen har säkert möjlighet generellt att få info om ip-adress om brott misstänks.

Nej!
Flashback lagrar inte IP-adresserna vilket gör att det inte är någon risk för att de skall bli tvingade att lämna ut dem av nån domstol eller dyl.

”Eftersom Bahnhof, i enlighet med EUs bestämmelser, endast har datalagrat när det funnits särskilda skäl för det, och endast har lämnat ut kunduppgifter till brottsbekämpande myndigheter i enlighet med LEK, Lagen om Elektronisk Kommunikation, har vi aldrig lämnat ut våra kunders uppgifter till någon upphovsrättsfirma som skickar utpressningsbrev. De uppgifter vi har lagrat har antingen raderats inom 24 timmar, eller varit strikt avsedda för LEK och endast lämnats ut inom ramarna för den lagen. När vi har fått förfrågningar om att lämna ut kunddata enligt IPRED har vi alltså inte haft något att lämna ut.”
https://bahnhof.se/press/press-releases/2019/10/08/bahnhof-avslojar-operatorerna-som-lamnar-ut-dina-uppgifter-till-utpressare-2019

De ggr polisen hittat information från Flashback så så har de hittat konton på misstänktas medier och kunnat logga in den vägen. Jag kan inte minnas nån FUP jag läst , (och jag har läst på forumet i över 10 år) där polisen kontaktat Bahnhof och fått ut uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in