Citat:
Ursprungligen postat av
vemsa
Nej jag förstår inte vad du menar. En människa och en frukt är två helt skilda saker. En frukt är bla mjukare, ömtåligare och saknar blodomlopp.
Och jag kan slå hur hårt som helst mot tex min egen panna, det kommer troligen inte skvätta blod ut genom huden för det, iallafall inte med muskelvävnad i.
Och på sida 181 i FUP, så står det mer om skadorna i ansiktet och på pannan. Och varför skulle inte dessa skador kunna uppstå av ett fall mot golvet?
Och lägg märke till att alla sår uppkomna innan döden var ytliga, se sida 182 i FUP. Alltså utan muskelvävnad i.
Första slaget ger nog inget blodvite, kanske inte heller det andra. Men slår du hål på huden och sedan fortsätter slå med stor kraft så kommer det skvätta.
Skär du dig i armen så skvätter det inte. Det rinner på sin höjd, men inget fontänliknande.
Vad är det du vägrar förstå? Hon kan omöjligt ha tagit livet av sig med tanke på brottsplatsundersökning och de skador som huvudet påvisade.
Hade det ens funnits den minsta lilla misstanke om självmord så hade naturligtvis detta tagits upp i utredningen. Det finns inte några sådana misstankar, alls.