2020-06-02, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Är du säker på det? Aluminium och koppar hindrar strålning och därför används som skyddfilter.
Just det! hindrar strålning,och just därför reflekterar konturerna!! som en stor rund boll!!i detta fall
Citera
2020-06-02, 15:11
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Just det! hindrar strålning,och just därför reflekterar konturerna!! som en stor rund boll!!i detta fall

En väldigt misstänkt metallboll som säkerhetskontrollpersonal definitivt kontrollerar manuellt. Hade blivit en obehaglig upptäckt för personalen på Landvetter.
Citera
2020-06-02, 15:11
Medlem
Kan han ha varit så väck i skallen att han tänkte att han skulle ta med Wilma på en resa och packade med hennes pass för i hans ögon reste de tillsammans?
Citera
2020-06-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Ang. sida 311 i FUP.

Kan du eller någon annan i tråden förklara för mig, hur vävnadsbitar kan separeras och slungas iväg, utan att man använder något vasst föremål?
Och vad är det för vävnadsbitar som har slungats iväg?
Muskelvävnad bla står det på sida 310 i FUP.

Läs också på sida 312 i FUP:

"Den sammantagna bedömningen är att Wilma Andersson blivit utsatt för upprepat,
trubbigt våld då hon, i låg/golvnära position, befunnit sig i vardagsrummet mellan
fåtöljen och Tv:n. Vid denna plats har hon även utsatts för ett våld som inte närmare kan
preciseras, men har varit av en sådan karaktär, att det separerat vävnadbitar från Wilma
Anderssons kropp."

Varför skulle inte dessa saker kunna ske vid tex knivskärning i handlederna?

Alltså hon skär sig i handlederna ner till musklerna, så att blod med vävnadsbitar i skvätter mot TV-väggen. Hon svimmar sen pga blodförluster, faller och slår sig i ansiktet. Blod från handen/händerna skvätter mot fönsterväggen och mot bla fåtöljens fotstöd, pga att händerna slår i golvet.
Det borde väl kunna ge en sådan blodbild som beskrivs på sida 311 i FUP?

Precis vemsa! och efter att hon skurit sig själv i handlederna ,ramlat och slog ihjäl sig,gick hon till vasken och lade prydligt tillbaka knivarna!!! (knivarna låg i vasken!! enl polisrapport!!)
Citera
2020-06-02, 15:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Kan han ha varit så väck i skallen att han tänkte att han skulle ta med Wilma på en resa och packade med hennes pass för i hans ögon reste de tillsammans?

Jaa, det tror jag för närvarande, att han var helt väck, i alla fall i längre perioder (timmar). Han sa ju också att han blev arg, han hade hörlurar på och hon skrek i hans öra. Men hon blev tyst och sedan såg han "figuren" gå in i badrummet (?) och hallen och ut genom dörren.......

Jag menar psykos.....han kanske verkligen berättar vad han såg.

Jag tycker att det är lite synd att de inte gjort "syn" (T:s benämning på "vallning"). Men antingen förstår han inte, eller inte blivit upplyst om att han först måste erkänna.
Citera
2020-06-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, det tror jag för närvarande, att han var helt väck, i alla fall i längre perioder (timmar). Han sa ju också att han blev arg, han hade hörlurar på och hon skrek i hans öra. Men hon blev tyst och sedan såg han "figuren" gå in i badrummet (?) och hallen och ut genom dörren.......

Jag menar psykos.....han kanske verkligen berättar vad han såg.

Jag tycker att det är lite synd att de inte gjort "syn" (T:s benämning på "vallning"). Men antingen förstår han inte, eller inte blivit upplyst om att han först måste erkänna.
Jag förstod inte det fetade. Hur menar du? Vad måste han "först" erkänna? För vad och varför?
Citera
2020-06-02, 15:23
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Syn
Ett bevismedel i rättegång som innebär att en plats eller egendom besiktigas på stället eller i rättssalen.
https://www.aklagare.se/ordlista/s/syn/
Citera
2020-06-02, 15:25
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Precis vemsa! och efter att hon skurit sig själv i handlederna ,ramlat och slog ihjäl sig,gick hon till vasken och lade prydligt tillbaka knivarna!!! (knivarna låg i vasken!! enl polisrapport!!)

Låt vemsa komma med spekulationer som alla andra utan att överdriva i din respons. Även om det är jobbigt att ensa tänka tanken huruvida det skulle ha kunnat gått till så som vemsa framför. En sjuk människa kanske teoretiskt kan spåra ur på sätt andra inte kan förstå om det är någon nära som väljer att ta sitt liv.

Jag försvarar vemsas rätt att spekulera och tycker denne ska bemötas respektfullt.
Citera
2020-06-02, 15:28
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Det står väl 5 lager i FUP, benämnda A-E, med två kvadratiska foliestycken som vi kan bedöma är 40-50 cm i varje. Det är dessutom två ark i varje lager, ett på var sida om huvudet. Så ca 4m om det nu skulle spela roll.

Men återigen, det spelar mindre roll eftersom det inte påverkar rättegång/utredning om Ts fingeravtryck finns på en eventuellt funnen kroppsdel till, inslagen i folie.

Har det hittats en kroppsdel till eller missförstod jag ditt inlägg?
Citera
2020-06-02, 15:28
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag förstod inte det fetade. Hur menar du?

Tishko sa så här. Från Aftonbladet

Citat:
Vad skar du dig på på lampan?

- Det är en kristallampa, ni har bilder på den.

Det är en del märken som ser ut som rivmärken och en del är vassa som skärsår?

- Jag väntade med att säga det här eftersom jag trodde att vi skulle ha syn i lägenheten. Hade vi haft syn skulle ni ha sett vad jag menade.

Citera
2020-06-02, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Vi ska göra ett experiment du och jag.

Ta en frukt va valfri sort, typ apelsin/äpple/persika/potatis.
Ta sedan en kniv och skär rakt igenom, observera hur mycket det skvätter. Du kan också skära aggressivt, kommer inte göra mycket skillnad.

Ta sedan någonting hårt och smäll till frukten riktigt jävla hårt. Observera hur mycket det skvätter.

Get it? Kapish.

Nej jag förstår inte vad du menar. En människa och en frukt är två helt skilda saker. En frukt är bla mjukare, ömtåligare och saknar blodomlopp.
Och jag kan slå hur hårt som helst mot tex min egen panna, det kommer troligen inte skvätta blod ut genom huden för det, iallafall inte med muskelvävnad i.

Och på sida 181 i FUP, så står det mer om skadorna i ansiktet och på pannan. Och varför skulle inte dessa skador kunna uppstå av ett fall mot golvet?
Och lägg märke till att alla sår uppkomna innan döden var ytliga, se sida 182 i FUP. Alltså utan muskelvävnad i.
Citera
2020-06-02, 15:29
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Har det hittats en kroppsdel till eller missförstod jag ditt inlägg?

Jag avsåg om de skulle hitta en till del med/utan folie, vilken skillnad gör det för utredning/rättegång. Det har inte hittats någon mer kroppsdel till dags dato.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in