2020-06-02, 10:25
Medlem
Skönt att alla mål uppnåddes. Jag tror dock det var ett misstag att ha en förkortad kampanj, hade den kört på i 30 dagar så hade det troligen kommit många fler backare när det hunnits skrivas mer om det i vanliga media där fler icke serienördar kunde se det. Kalle & Hobbe är en sån serie som verkligen går hem hos alla men väldigt få i den breda massan har koll på kickstarter & Apart.
Prismässigt ligger den i högsta laget och jag tror inte många kommer lägga pengar på den utanför kampanjen med det pristillägg som då kommer.
Men jag är glad att jag får den till early bird pris.
Citera
2020-06-02, 11:08
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Skönt att alla mål uppnåddes. Jag tror dock det var ett misstag att ha en förkortad kampanj, hade den kört på i 30 dagar så hade det troligen kommit många fler backare när det hunnits skrivas mer om det i vanliga media där fler icke serienördar kunde se det. Kalle & Hobbe är en sån serie som verkligen går hem hos alla men väldigt få i den breda massan har koll på kickstarter & Apart.
Prismässigt ligger den i högsta laget och jag tror inte många kommer lägga pengar på den utanför kampanjen med det pristillägg som då kommer.
Men jag är glad att jag får den till early bird pris.

Håller med om att kampanjen var i kortaste laget, borde ha varit en vanlig 30-dagarskampanj. Å andra sidan nådde Apart alla målen så vem är jag att klaga?

Högt pris? Det rör sig om 10 års samlade serier i 4 böcker med en boz. Priset är knappast högt utan vad man kan förvänta sig. Att det kanske är mer pengar än vad många vill lägga är en annan sak. En lyxutrustad BMV för 500000:- är ett bra pris, men det kan fortafarande vara mer än man vill lägga.
Citera
2020-06-02, 13:52
Medlem
Den engelska versionen av boxen går på 1000-lappen, nu blev till slut den svenska mer påkostad med alla delmål men det visste man inte som tidig backare, därav kommentaren om priset.
Nu blev priset högt men rimligt, jag köpte den så uppenbart är det värt priset för mig. Men om jag skulle missat kampanjen och de lagt priset högre i handeln (som de hintat om) så vete katten om de inte passerat smärtgränsen för ”Bang for the buck”.
Jag tänker då att det hade varit bättre för dem och oss köpare om de kört kampanjen längre och fått en större volym med lägre tillverkningskostnad.
Men äsch det spelar väl ingen roll egentligen, så länge jag får min kvalitetsbox i slutänden
Citera
2020-06-02, 14:07
Medlem
XXAs avatar
Jag minns att jag fick ångest av strippen där Kalle gör läxorna och säger att han inte har tid att leka med Hobbe. Detta gör att Hobbe förvandlas tillbaka till sin livlösa gosedjursform och sitter med hängande huvud på skrivbordskanten Fan vad djup denna serien var
Citera
2020-06-02, 14:52
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXA
Jag minns att jag fick ångest av strippen där Kalle gör läxorna och säger att han inte har tid att leka med Hobbe. Detta gör att Hobbe förvandlas tillbaka till sin livlösa gosedjursform och sitter med hängande huvud på skrivbordskanten Fan vad djup denna serien var

Den strippen är inte äkta. Den gjordes av en annan tecknare efter att Bill Watterson lagt ner serien.
Citera
2020-06-02, 14:57
Medlem
XXAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Den strippen är inte äkta. Den gjordes av en annan tecknare efter att Bill Watterson lagt ner serien.

Åh, verkligen, hade ingen aning att det finns inofficiella strippar. Hur kunde den få ges ut i så fall?
Citera
2020-06-02, 15:07
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Åh, verkligen, hade ingen aning att det finns inofficiella strippar. Hur kunde den få ges ut i så fall?

Antar att det är något fan som ritat strippen utan något vinstintresse.

Går att läsa via länken nedan:

http://webcomics.dualsquirrel.net/img/calvinandhobbes-last-fake.jpg
Citera
2020-06-02, 15:14
Medlem
XXAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Antar att det är något fan som ritat strippen utan något vinstintresse

Men ändå, gick personen bara in på redaktionen och bad om att få den publicerad och dem bara: "Yeah, sure, why not". Vilken bedrift.
Citera
2020-06-02, 15:17
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Men ändå, gick personen bara in på redaktionen och bad om att få den publicerad, verkar otroligt.

Vet inte om strippen blev publicerad i någon tidning, tror mer att någon ritade strippen och la ut den på internet.
Spekulerar dock. Har du läst strippen i någon tidning?
Citera
2020-06-02, 15:19
Medlem
XXAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Spekulerar dock. Har du läst strippen i någon tidning?

Ja, det var i en riktig utgivning, antingen var det i serieparaden eller något album.
Citera
2020-06-02, 16:53
Medlem
Kanske var i nått av de där Parodi-albumen som gavs ut på 90-talet?
Citera
2020-06-02, 17:42
Medlem
XXAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Kanske var i nått av de där Parodi-albumen som gavs ut på 90-talet?

Naä, något sånt har jag aldrig haft vad jag vet, den var översatt i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in