2020-05-28, 15:51
Medlem
dANiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soppero
Yes. Du har fått bra grejer.

Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Som soppero sa, japp. Du har fått bra grejer. Men är det obehagligt illamående och otrolig värme så skulle jag överväga att sänka dosen. Man ska inte känna sig spyfärdig av ett stick, men lite lätt obehaglig känsla i magen är normalt.

Förstår, tack. kände dock inget illamående eller värmande känsla, satte den första igår iofs, får se ikväll.
2020-05-29, 07:49
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Som soppero sa, japp. Du har fått bra grejer. Men är det obehagligt illamående och otrolig värme så skulle jag överväga att sänka dosen. Man ska inte känna sig spyfärdig av ett stick, men lite lätt obehaglig känsla i magen är normalt.

Om du solar direkt efter första sticket (inom en 30 min efter stick eller så) och får ordentligt med sol så kommer du märka att det är skillnad.

Uppladdningsfaser är bullshit imo, det är bara om man inte får någon sol.

Okej, räknar med att du snackar ifrån egen erfarenhet då.
Men tycker du att effekten är likvärdig utan uppladdningsfasen som med, eller?
Menar du att uppladdningsfasen kan vara mer nödvändig om man ej solar över huvud taget?
2020-05-29, 10:41
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Okej, räknar med att du snackar ifrån egen erfarenhet då.

Stämmer.

Citat:
Men tycker du att effekten är likvärdig utan uppladdningsfasen som med, eller?

Ja jag själv skulle mena på det, dock har jag en "bra" hy, dvs blir lätt solbränd utan att bränna mig.
Oavsett om du gjort uppladdningsfas eller ej sedan tidigare så kommer du märka större effekt av att sola direkt efter stick.

Citat:
Menar du att uppladdningsfasen kan vara mer nödvändig om man ej solar över huvud taget?
Ja uppladdningsfas är mer viktigt ifall det är så att man tar MT2 på exempelvis vintern och vill uppleva en solbränna på kortare tid, utan att man har tillgång till sol.

Nu när vi närmar oss sommaren så behöver man inte "ladda upp" med uppladdningsfas enligt mig, om det inte är så att man exempelvis har otroligt dåligt pigment så kanske det är sunt att göra det för att man inte ska behöva vara så länge i solen (och minskar då risken att bränna sig).

Enligt min erfarenhet så har jag fått en väldigt sotig bränna, där det ser onaturligt ut och att jag blivit väldigt mörk runt ögonen samt många flugskitar (små svarta leverfläckar) över kroppen när jag kört uppladdningsfas.

Därför tycker jag det är bättre att ta mindre MT2 och vara mer i solen/sola solarium, det ser naturligare ut, men man får en bra "boost" som gör att brännan håller längre och man blir brunare helt enkelt.

Bara kolla på folk på YouTube som kör MT2, de ser helt sjuka ut för de injicerar sig varje dag under längre perioder. Man ser tydligt skillnad på en person som har en MT2-bränna och en som har en naturlig bränna.

Men det är helt upp till folk själva att känna om man vill skrika "hej jag går på barbiedrogen" och få en snabb bränna, eller om man vill få en lite brunare bränna än vanligtvis och undvika folks frågor om man varit utomlands (speciellt nu när det inte är möjligt).
2020-06-02, 00:08
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SQZ
Jag funderar också på att testa det, har en polare som kör nu.. har kört sina 5 första dagar på raken och ska nu börja med 1 gång i veckan (Tror det blev rätt) och han är redan väldigt brun, och han känner även att han inte blir så hungrig MEN han känner inte av någon ökad sexlust eller spontana erektioner som en del andra har varit med om.

Som sagt är jag sugen men jag vet inte riktigt om jag klarar av sprutor, har alltid varit en fegis när det gäller sånt och jag vet inte själv så väldigt mycket om det så jag kommer följa denna tråden.
Nämen SLUTA!
Fattar ni inte vilka risker ni tar???? Helt sjukt!
Det är som alla dessa piller man kan stoppa i sig för att bli brun; Maxosol och allt vad dom heter. Man får ju A-vitaminförgiftning av dom, det är därför man blir "brun". Men man får ju leverskador om man håller på med dom för länge...
2020-06-02, 00:13
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teleraden123
Är de någon har fått en svullnad efter injektion och därefter blivit rött och börjat klia? De kan stickas till när man rör området. Blir lite nojig, vill inte dö pga en injektion.. Dessutom har jag haft mycket problem med att när jag tar ut sprutan ur injektionsflaskan så skvätter det upp lite.
Sluta människa! Du låter som en heroinist! Varför!?! För att vara snygg en säsong för nån kille. Helt sjukt! Kan du inte få nån kille utan att vara brun kan du gott vara utan.
2020-06-02, 11:49
Medlem
Covington89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Nämen SLUTA!
Fattar ni inte vilka risker ni tar???? Helt sjukt!
Det är som alla dessa piller man kan stoppa i sig för att bli brun; Maxosol och allt vad dom heter. Man får ju A-vitaminförgiftning av dom, det är därför man blir "brun". Men man får ju leverskador om man håller på med dom för länge...

Tagit detta i flera år periodvis. Forskare som tog fram det i Australien för folk som var gingers.
Sluta snacka gojja bara för att du själv inte vågar ta det din blekfis.

Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Sluta människa! Du låter som en heroinist! Varför!?! För att vara snygg en säsong för nån kille. Helt sjukt! Kan du inte få nån kille utan att vara brun kan du gott vara utan.

Haha, ja hon låter osäker, men dö av en sub-injektion av melonotan 2 skulle jag säga är omöjligt.
2020-06-02, 12:08
Medlem
Har kört uppladdningsfas och solat vid ett par tillfällen, har en blandad vial i kylen som typ är full. Jag har nässpray och inte sprutor.

Har kört varje dag under uppladdningsfas, 1 sprut i vardera näsborre. Sen har jag fortsatt köra typ dagligen under veckan jag solat. Har alltså kört typ dagligen i ca 3 veckor.

Har nu en sådan färg jag vill ha och jag vill egentligen inte bli brunare än såhär, jag kommer sola vid kanske ett ytterligare tillfälle för att jämna ut färgen på ryggen lite.

Hur ofta ska jag ta nässprayen nu i framtiden? 1 sprut/näsborre hur många ggr i veckan? Under underhållsfasen liksom.

Mvh
2020-06-03, 12:05
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magmysMannenKanada
Har kört uppladdningsfas och solat vid ett par tillfällen, har en blandad vial i kylen som typ är full. Jag har nässpray och inte sprutor.

Har kört varje dag under uppladdningsfas, 1 sprut i vardera näsborre. Sen har jag fortsatt köra typ dagligen under veckan jag solat. Har alltså kört typ dagligen i ca 3 veckor.

Har nu en sådan färg jag vill ha och jag vill egentligen inte bli brunare än såhär, jag kommer sola vid kanske ett ytterligare tillfälle för att jämna ut färgen på ryggen lite.

Hur ofta ska jag ta nässprayen nu i framtiden? 1 sprut/näsborre hur många ggr i veckan? Under underhållsfasen liksom.

Mvh

Vet du hur stark dosering varje spray är? Hur många ml vatten blandade du ut det med eller kom det färdigblandat?

Har du kört 2 sprut varje dag och upplever att du blir brunare utan att sola, så testa kör 2 sprut (alltså 1 per näsborre) 2 dagar i veckan, blir du brunare än du önskar så gå ned på 2 sprut á 1 dag i veckan.
2020-06-04, 16:12
Avslutad
Uppladdningsfas melanotan 2

Jag har beställt mello som borde komma tills imorgon, därefter ska jag börja med uppladdningsfasen som vanligt. Sidan jag beställer ifrån rekommenderar att ta mello varje kväll utan att sola i 6 dagar och börja sola på dag 7, därefter sola varannan dag med mello i en vecka ungefär. Men kan man börja sola tidigare? Ungefär efter 3-4 dagar? Som jag har förstått de så är dom 6 dagarna man bara tar mello till för att kroppen ska vänja sig vid preparatet. Är de nånting som går snett om man börjar sola tidigare?
Kan tillägga att jag har ursprung från land med bra pigment, så blir väldigt lätt brun utan att bränna mig, men jag är inte ”lightskin” eller vad man kallar de, har bara väldigt lätt för att bli brun. Har även fått till en ganska bra bränna redan av vårsolen, vet inte om det spelar någon roll men men.
2020-06-04, 18:02
Medlem
Tänkte beställa men bor på behandlingshem och tar urinprov ett par gånger i veckan finns det någon risk att pissa positivt på något? Fattar ju att jag inte kan pissa positivt på mello, men kanske på något annat ifall det blir nån form av reaktion typ?
2020-06-04, 22:53
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillalilladuuu
Tänkte beställa men bor på behandlingshem och tar urinprov ett par gånger i veckan finns det någon risk att pissa positivt på något? Fattar ju att jag inte kan pissa positivt på mello, men kanske på något annat ifall det blir nån form av reaktion typ?
Du sitter på behandlingshem men måste vara brun????
2020-06-08, 14:08
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinonnonea
Aldrig samma, köp en låda på apotek

Är det bara att gå in och köpa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem