Citat:
Ursprungligen postat av
Safarii
Okej, räknar med att du snackar ifrån egen erfarenhet då.
Stämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Safarii
Men tycker du att effekten är likvärdig utan uppladdningsfasen som med, eller?
Ja jag själv skulle mena på det, dock har jag en "bra" hy, dvs blir lätt solbränd utan att bränna mig.
Oavsett om du gjort uppladdningsfas eller ej sedan tidigare så kommer du märka större effekt av att sola direkt efter stick.
Citat:
Ursprungligen postat av
Safarii
Menar du att uppladdningsfasen kan vara mer nödvändig om man ej solar över huvud taget?
Ja uppladdningsfas är mer viktigt ifall det är så att man tar MT2 på exempelvis vintern och vill uppleva en solbränna på kortare tid, utan att man har tillgång till sol.
Nu när vi närmar oss sommaren så behöver man inte "ladda upp" med uppladdningsfas enligt mig, om det inte är så att man exempelvis har otroligt dåligt pigment så kanske det är sunt att göra det för att man inte ska behöva vara så länge i solen (och minskar då risken att bränna sig).
Enligt min erfarenhet så har jag fått en väldigt sotig bränna, där det ser onaturligt ut och att jag blivit väldigt mörk runt ögonen samt många flugskitar (små svarta leverfläckar) över kroppen när jag kört uppladdningsfas.
Därför tycker jag det är bättre att ta mindre MT2 och vara mer i solen/sola solarium, det ser naturligare ut, men man får en bra "boost" som gör att brännan håller längre och man blir brunare helt enkelt.
Bara kolla på folk på YouTube som kör MT2, de ser helt sjuka ut för de injicerar sig varje dag under längre perioder. Man ser tydligt skillnad på en person som har en MT2-bränna och en som har en naturlig bränna.
Men det är helt upp till folk själva att känna om man vill skrika "hej jag går på barbiedrogen" och få en snabb bränna, eller om man vill få en lite brunare bränna än vanligtvis och undvika folks frågor om man varit utomlands (speciellt nu när det inte är möjligt).