2020-06-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Med alla efterlysningar av svar hade jag förväntat mig att du åtminstone läste min text. Det du skriver ovan är inget som jag vänder mig emot. Snarare tvärtom.

Jag förstår fortfarande inte vad jag skrivit som är obehagligt eller ovärdigt. Kan du uttrycka dig mer konkret? Det hjälper inte att du hänvisar till din text, eftersom jag inte förstår vad du menar. Så, tacksam för ett förtydligande.
Citera
2020-06-02, 09:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Oavsett vilket nummer han ringt så borde han ha presenterat sig.

Ringer man 11414 så är väl gången att bli kopplad till det område det rör sig om, så han borde ha blivit kopplad till vakthavande hos Örebropolisen och där presenterat sig även om de inte sett telefonnumret.

Dessa uppgifter borde finnas kvar (som en händelserapport) tänker jag eftersom det gick ut till en bil.
Det finns en HR 145/195.
Citera
2020-06-02, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det finns en HR 145/195.

Har problem att komma åt nu.

Undrar hur han tänkte när konstaplarna träffade på honom och han presenterade sig med ett annat namn.

Tyckte han att det var för magstarkt att vara den som oroligt ringt polisen med tips och sedan gett sig ut ensam i natten igen.

Han hade tydligen inte räknat med att poliserna skulle känna igen honom som mannen de mötte på natten och som betedde sig underligt.
Citera
2020-06-02, 10:18
Medlem
Citat:

Undrar hur han tänkte när konstaplarna träffade på honom och han presenterade sig med ett annat namn.

Tyckte han att det var för magstarkt att vara den som oroligt ringt polisen med tips och sedan gett sig ut ensam i natten igen.

Han hade tydligen inte räknat med att poliserna skulle känna igen honom som mannen de mötte på natten och som betedde sig underligt.

Han orerade för mycket i ett stressat tillstånd. Berättade att det var han som ringt om bakhåll, men uppgav ändå ett annat namn. Inte helt klartänkt där och då.
Citera
2020-06-02, 10:23
Medlem
Vad är det för datum och så som gäller för hovrätten?
Citera
2020-06-02, 10:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

I HR står det en kort beskrivning av insatsen med klockslag, adress och sådant.
Man kan lyssna på YT, del 6. Då blir det en mer personlig betraktelse från polis på plats.
Citera
2020-06-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Ja med Jörgen ja, sen så blir det med J*onas H*åård, för att senare återigen bli med Jörgen.
Som jag nämnt tidigare så "missade" åklagarna detta mycket viktiga i tidslinjen.

Menar du verkligen J*onas H*hård? Det var ju hennes gruppledare/ chef på jobbet. Han säger att dom aldrig träffats utanför jobbet så jag har svårt att tro att Lena skulle prata med honom runt midnatt.
(Två vittnesförhör med H*åård i aktbil 146, s. 133 och framåt.)
Citera
2020-06-02, 10:40
Medlem
Citat:
SD säger att han hade mobilen hemma första ggn han träffade på dessa män vid bron till Baronbackarna (Hj Bergmansväg). Tog sig hem, ringde polisen och tipsade, gav sig ut igen och träffade på polismännen.
Där uppgav han falskt namn... om han uppgav falskt namn och ringt från hemligt nummer är frågan. Kanske svårt för den som tog emot samtalet att komma ihåg rösten. Men namn brukar väl den som ringer 112 få uppge och borde kunna gå att få fram.

Hade Stefan med sig mobilen ANDRA vändan ut dvs då när han träffade på polismännen? Galet orimligt om han hävdar att han glömde den hemma TVÅ gånger samma kväll.
Citera
2020-06-02, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Hade Stefan med sig mobilen ANDRA vändan ut dvs då när han träffade på polismännen? Galet orimligt om han hävdar att han glömde den hemma TVÅ gånger samma kväll.
Jag uppfattade det så, att han lämnade mobilen hemma, för att inte bli rånad på den?!
Men vem "nattvandrar" utan möjlighet attkunna larma vid fara?
Så jävla dumt.
Så uppenbart att det var i syfte att se hur snabbt polisen kunde vara på plats.
Citera
2020-06-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Ja med Jörgen ja, sen så blir det med J*onas H*åård, för att senare återigen bli med Jörgen.
Som jag nämnt tidigare så "missade" åklagarna detta mycket viktiga i tidslinjen.

Jag har missat det där samtalet och tänker att det hade varit troligt om hon haft ett samtal med Hjontemyr*/Jon*s D*hlin (*a). De umgicks en del under hösten -17. JD, liksom JJ, bor högt upp i landet och hade för långt att åka för att vara tänkbara GM (i S resonemang i brevet till Store Björn).
Citera
2020-06-02, 10:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag har missat det där samtalet och tänker att det hade varit troligt om hon haft ett samtal med Hjontemyr*/Jon*s D*hlin (*a). De umgicks en del under hösten -17. JD, liksom JJ, bor högt upp i landet och hade för långt att åka för att vara tänkbara GM (i S resonemang i brevet till Store Björn).
Eller att de inte skulle ”hitta fram och tillbaka”, med en typisk SD twist.
Kanske inte helt ordagrant men med den innebörden.
Citera
2020-06-02, 11:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
SD säger att han hade mobilen hemma första ggn han träffade på dessa män vid bron till Baronbackarna (Hj Bergmansväg). Tog sig hem, ringde polisen och tipsade, gav sig ut igen och träffade på polismännen.
Där uppgav han falskt namn... om han uppgav falskt namn och ringt från hemligt nummer är frågan. Kanske svårt för den som tog emot samtalet att komma ihåg rösten. Men namn brukar väl den som ringer 112 få uppge och borde kunna gå att få fram.
Citat:
Hans larmsamtal finns med i FUP. Jag gissar att han angav fel namn när han mötte poliserna för att hans plan att slå ihjäl L sinkades. Han kunde nog inte tänka helt klart när de upptäckte honom i skogsdungen.
Citat:

Citat:
Han orerade för mycket i ett stressat tillstånd. Berättade att det var han som ringt om bakhåll, men uppgav ändå ett annat namn. Inte helt klartänkt där och då.
Varifrån får ni det här om att SD skall ha uppgett ett felaktigt namn till polisen?
Senast redigerad av Draifos 2020-06-02 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in