2020-06-02, 10:35
Medlem
Ny forskning publicerad i Lancet: Munskydd minskar risken att smittas

Det är den hittills största forskningsöversikten av smittrisker för viruset. 172 studier från 16 länder har gåtts igenom.
Tegnell hade fel. IGEN.
Citera
2020-06-02, 10:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Hehe...nej, det är DU som har bevisbördan. Det är DU som påstår att det ÄR på ett visst vis.

Mig veterligen har andra (mig inkluderat) spekulerat i MÖJLIGA orsaker till epidemins ursprung.

Hur i själva greven får du detta till att det skulle behöva BEVISAS?

Ge dig nu.
Nu är vi där då jag ska bevis det negativa. Det är omöjligt att bevisa att något inte finns. Åtminstone vetenskapligt.

Finns Gud?

Så jag lämnar detta tills jag ser en trovärdig förklaring på ett artificiellt framställt virus.

Ha en bra dag!
Citera
2020-06-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om ditt exempel stämmer så missar alltså hälften av spanjorerna, italienarna och fransmännen sitt plan när rösten i högtalaren säger: ”Planets avgång har ändrats till gate 22”.

Antagligen litar svenskar på rösten i högtalaren på flygplatsen eftersom rösten brukar ha rätt.

När det kommer till myndigheter skulle jag säga att det är LIKA dumt att lita blint på myndigheter som att ALLTID utgå ifrån att myndigheter ljuger eller manipulerar.

Det var inte riktigt det jag tänkte på.
När rösten säger att de som har plats 1-22 ska ta filen till vänster och 23-44 filen till höger.
Jag räknar med att de flesta om inte alla svenskar följer den instruktionen.
En del spanjorer försöker smyga in via den filen som är mindre trafikerad.

De är bättre på att försöka luras? Smartare? Mindre civiliserade? Följer inte "myndigheternas rekommendation"? Mer pragmatiska? Kaosfolk?

Men i ett satiriskt scenario, när högtalaren säger till svenskar att de ska hoppa från flygplan, då räknar jag med att det finns de som gör det. Medan inte en enda spanjor skulle gå med på det.

Svensken har formats att lyssna på vad pappa säger. Han tycker det är enormt viktigt att följa reglerna.
Han tycker att man ska undvika luras, använda våld för att lösa problem.
Det är för att han växt upp i fredliga förhållanden.

Och när äckliga blattar våldtar deras kvinnor så blir de tagna på sängen. Och vet inte hur de ska reagera. För sånt fanns inte i deras uppväxt. Det fanns bara fred. Inget våld.
Och när myndigheterna struntar i att göra allt för att rädda deras familj, vänner, bekanta, så blir de tagna på sängen igen. Myndigheterna, pappan, som säger hur saker ska fungera. Och som de alltid litat på.
Det blir en konflikt. Hur ska pappan kunna vara orättvis mot mig? Jag har lyssnat på honom hela livet.
Så jag tycker jag fortsätter lyssna på honom. Att det dör så mycket folk är bara för att det finns en pandemi. Det dör ju folk i hela världen. Det är ingen idé att ifrågasätta våra kära myndigheter. De gör säkert rätt. Jag behöver inte tänka nån vidare på det.
Citera
2020-06-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men kära du, då skulle vi redan ha en epidemi med centrum i Guangdong. Det skulle isf redan existera där. Tror du att det av en händelse utvecklats i en enskild individ? För att en evolutionär utveckling skall ske måste det nog till en större spridning av varianterna innan det nuvarande. Någon sådan har inte noterats och framförallt då faller Wuhan-labbet bort som nödvändig faktor i det hela.

Ok, så om en person blev smittad i labbet av ett blodprov från en myrslok och sedan började smitta andra i staden wuhan och det gick vadå, ett halvår eller ett år tills den första blev sjuk nog att söka vård.

Skulle det kunna fungera i din trånga värld?

(det skulle fungera alldeles utmärkt)
Citera
2020-06-02, 10:39
Medlem
Utländsk media och experter om Sveriges strategi:
"Schweden ses inte längre som en ”bullerbyidyll” i Tyskland"

Sverige strategi ”ett totalt misslyckande för vänstern”

"Sverige har blivit Europas spetälske"

Finsk media: Det mest förvånande i Sveriges coronakris är förmågan att bortse från alla döda

"Independent: Fyra diagram visar hur förödande Sveriges strategi har varit"

Omvärlden ser på Sverige med avsmak och avsky. Tack Tegnell.
Citera
2020-06-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Väl rutet!

Flockimmunitet är något som har sålts in till de med "hive mind", dvs de som har en total flockmentalitet och ej kan tänka själva, eller åtminstone har mkt svårt för det.

Är inte religiös själv direkt men såg en fin insändare i DN häromdagen där två präster var bekymrade över de äldres situation. Prästerna talade om att vi behöver flockhumanitet.

Citat:
"Annika Borg och Johanna Andersson: Sverige behöver en etikkommission, som granskar beslutsfattandet och återupprättar en värdig människosyn.

Coronapandemin har exponerat det eroderade folkhemmet. Människor som lever långa liv betraktas som tärande och blir sedan avhumaniserade pinnar i dödsstatistiken."

https://www.dn.se/debatt/doden-pa-aldreboendena-visar-att-vi-behover-flockhumanitet/
Citera
2020-06-02, 10:42
Medlem
30% överdödlighet på landets äldreboenden.

https://www.svd.se/30-procentig-overdodlighet-pa-aldreboenden

Vad kallar man det, fungerar massmord?

Om man dödar 30% av alla dagisbarn hade det väl varit massmord?
Är folkmord bättre?
Citera
2020-06-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Cigarettrök är sur (låg PH) och skadar lungorna så man kan väl anta det är en ogynnsam miljö för viruset också, det måste ju va lätt att testa på ett lab.
Det har med AC2 receptorer att göra inte cigarettrök!
Citera
2020-06-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ny forskning publicerad i Lancet: Munskydd minskar risken att smittas

Det är den hittills största forskningsöversikten av smittrisker för viruset. 172 studier från 16 länder har gåtts igenom.
Tegnell hade fel. IGEN.

Det fanns tidigare en artikel publicerad på SR om detta (google träff), men den verkar bort-censurerad nu...??

På omni finns länken till Lancet studien:

https://www.omni.se/ny-forskning-munskydd-minskar-risken-att-smittas/a/WbEVLr
Citera
2020-06-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det fanns tidigare en artikel publicerad på SR om detta (google träff), men den verkar bort-censurerad nu...??

På omni finns länken till Lancet studien:

https://www.omni.se/ny-forskning-munskydd-minskar-risken-att-smittas/a/WbEVLr

SR har blivit bra på att censurera bort alla artiklar där det visar sig hur fel Tegnell och Regeringen har haft. Genomkorrupt media.
Citera
2020-06-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
30% överdödlighet på landets äldreboenden.

https://www.svd.se/30-procentig-overdodlighet-pa-aldreboenden

Vad kallar man det, fungerar massmord?

Om man dödar 30% av alla dagisbarn hade det väl varit massmord?
Är folkmord bättre?

Man dödar ju inte människor.
Däremot har vi misslyckats att skydda.

Masstestning, smittspårning och isolering av sjuk tror ju jag skulle vara det bästa.
Och där har vsrken politiker eller fhm varit i närheten av vad man kan kräva.

Så visst har fhm varit för dåliga i denna kris.
Men det handlar inte om vilja att döda utan inkompetens att göra rätt saker.

Lockdown tror jag globalt sett inte kommer ske i framtida pandemier.
Däremot test, test, test, spåra, spåra, spåra samt isolera sjuka.
Det har vi i Sverige varit direkt värdelösa på.
Och resultatet blir högst dödstal och att vi förmodligen blir ett av de absolut sista länderna att helt öppna upp.
Vilket innebär att vi varken vinner i låga dödstal eller räddad ekonomi.
Tyvärr landar nog jag där i min slutsats så småningom.
Men lockdown anser jag är fel väg att gå fortfarande.
Citera
2020-06-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det har med AC2 receptorer att göra inte cigarettrök!
Nikotin är ett gift som tar kål på bakterier parasiter och virus.
Finns i många växter som försvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in