Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Om ditt exempel stämmer så missar alltså hälften av spanjorerna, italienarna och fransmännen sitt plan när rösten i högtalaren säger: ”Planets avgång har ändrats till gate 22”.
Antagligen litar svenskar på rösten i högtalaren på flygplatsen eftersom rösten brukar ha rätt.
När det kommer till myndigheter skulle jag säga att det är LIKA dumt att lita blint på myndigheter som att ALLTID utgå ifrån att myndigheter ljuger eller manipulerar.
Det var inte riktigt det jag tänkte på.
När rösten säger att de som har plats 1-22 ska ta filen till vänster och 23-44 filen till höger.
Jag räknar med att de flesta om inte alla svenskar följer den instruktionen.
En del spanjorer försöker smyga in via den filen som är mindre trafikerad.
De är bättre på att försöka luras? Smartare? Mindre civiliserade? Följer inte "myndigheternas rekommendation"? Mer pragmatiska? Kaosfolk?
Men i ett satiriskt scenario, när högtalaren säger till svenskar att de ska hoppa från flygplan, då räknar jag med att det finns de som gör det. Medan inte en enda spanjor skulle gå med på det.
Svensken har formats att lyssna på vad pappa säger. Han tycker det är enormt viktigt att följa reglerna.
Han tycker att man ska undvika luras, använda våld för att lösa problem.
Det är för att han växt upp i fredliga förhållanden.
Och när äckliga blattar våldtar deras kvinnor så blir de tagna på sängen. Och vet inte hur de ska reagera. För sånt fanns inte i deras uppväxt. Det fanns bara fred. Inget våld.
Och när myndigheterna struntar i att göra allt för att rädda deras familj, vänner, bekanta, så blir de tagna på sängen igen. Myndigheterna, pappan, som säger hur saker ska fungera. Och som de alltid litat på.
Det blir en konflikt. Hur ska pappan kunna vara orättvis mot mig? Jag har lyssnat på honom hela livet.
Så jag tycker jag fortsätter lyssna på honom. Att det dör så mycket folk är bara för att det finns en pandemi. Det dör ju folk i hela världen. Det är ingen idé att ifrågasätta våra kära myndigheter. De gör säkert rätt. Jag behöver inte tänka nån vidare på det.