2020-06-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Granne hade tydligan träffat W i trapphuset onsdag kväll uppklädd lite fint, vet man vad hon gjorde på onsdagskvällen och vem hon träffade ?
I början på tråden så sades det ju att hon skulle gå på någon fest. Nu har det blivit alldeles tyst om den festen. Hur var det Egentligen?
Citera
2020-06-02, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Mja, rent tekniskt finns det väl ganska lite som talar mot självmord?
Så klart det är relevant om det finns alternativa, trovärdiga, förklaringar.
Sticker man sig i ögat om man vill ta livet av sig?
Citera
2020-06-02, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det fanns ju blodbesudlingar på väggen, tex på sida 304 i FUP.
Och inget vasst våld förekom innan döden enligt rättsläkaren, bara trubbigt våld, se sida 182 i FUP.

Blodet kan ha skvätt på väggen vid styckningen eller vid bärande/hanterande av den döda kroppen.

Och vad tror du att människor gör när de har skurit sig i handlederna?
Jag tror inte att de diskar kniven och lägger tillbaka den i lådan iallafall. Kniven tappas eller kastas nog tror jag. Sen är det nog stor risk att det skvätter en del blod i lägenheten.

Så vad finns det för spår i lägenheten, som bara kan komma från misshandel, och som inte kan komma från självmord?
Tycker du att du är intelligent? Du kanske förstår mer än dom flesta?
Citera
2020-06-02, 08:45
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Sticker man sig i ögat om man vill ta livet av sig?
Om du frågar vimsiga personer så är allt möjligt. Ett tag (innan FUP) var teorin att W, eller någon annan, hade sprutat in blod genom brevinkastet för att sätta dit T.
Citera
2020-06-02, 08:54
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Känns långsökt och jag tror inte att han va där för att fixa röka.
Med tanke på att man kan se hur han rört sig i Ljungskile så tror jag inte han fått tag på någon bil heller, isåfall är en eller två till inblandade i bortforslande av hennes kropp.
Frågan är bara vad fasen han gjorde där. Skulle gissa på evt göra sig av med den röda tröjan och byxorna som man inte hittat men syns på netto + Wilmas bankkort. Hans tur mot Gbg var mestadels för att leda spår av Wilma bort från Uddevalla till Gbg.

Kanske han var där för att fixa röka, i salibarättegången så var det en snubbe som bodde på Ljungskile folkhögskola som hade massa droger men oxå vapen. Det skulle ej förvåna mig om det pluggar någon kran där, perfekt täckmantel att bo på en kristen fhsk
Citera
2020-06-02, 09:11
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestoryyy
Tror att det som fick T att mörda Wilma var att hon bland annat gjorde slut med honom, hotade att gå till andra killar när han sen ignorerar henne och sätter på sig hörlurarna blir hon mer arg och skriker högt i hans öra och där får han nog.. Han sa själv i rättegången att hon tog bort hans hörlurar och skrek högt mitt i hans öra i en minut , detta verkar ha gjort honom vansinnig
Att han skulle sitta i en minut och ta emot att hon skriker i hans öra tror jag inte på ett dugg. Däremot tror jag på att de kan ha grälat och att han satt sig med hörlurarna för att spela vidare. Även att hon kan ha stått och skrikit på honom i örat. Sen tror jag snarare att han sagt åt henne något som gjort att hon antingen slitit kontrollen ur handen på honom eller att hon ryckt ur sladden. Detta har då fått honom att flippa och smälla till henne.

Jag tror han insett att det är lättare att få ihop en story om man förhåller sig hyfsat till sanningen i vissa delar än att försöka fabricera ihop allt.
Citera
2020-06-02, 09:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hänvisa gärna till sidor i FUP för "droppanalysen som bevisar misshandel"!

Och tänk på att hon pga skärsår i handlederna kan ha halvt medvetslös släpat sig runt i lägenheten, och svimmat flera gånger och då skvätt blod och till slut dött.

Förresten har du sett hur någon beter sig efter att ha skurit sig i handlederna, alltså någon som varit ensam och sen dött?

Hela utredningen har visat att Wilma dött efter trubbigt våld, (misshandel), inte självmord. Med andra ord, ingen här behöver ha sett hur det ser ut efter att någon skurit upp handlederna. Det räcker att de som arbetar med kriminaltekniska undersökningar har gjort det. Kriminaltekniska undersökningar som analys av blodspår mm visar så mycket om man kan tolka bevisen. Du har uppenbarligen problem med det.

Det spelar också stor roll vad den misstänkte säger. "Ni kommer inte lösa mordet på Wilma". Den meningen säger mer än tusen ord. Han räknade med att dö efter sitt självmordsförsök och är gärningsmannen död blir det inget åtal och därmed ingen juridisk dom.

Du kan inte bortse från tydliga bevis bara för att du helst vill se mördaren frikänd. Just bristen på spår från en annan gärningsman är viktig i det här fallet. Även brist på spår är till nackdel för Tishko. Rätten ser till helheten, det gör inte du.
Senast redigerad av Combival 2020-06-02 kl. 09:23.
Citera
2020-06-02, 09:22
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
förstod inte riktigt vad du menar? har du erfarenhet av styckning?

😂😂😂 att åka 5 ggr i tjänstebil hem under arbetspass. Han har spridigt ut det han vill bli av med.

Oja! Vi äter perfekta skivor Oxfilé här hemma
Citera
2020-06-02, 09:31
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
På fredag 😊
Synd att man inte kan lyssna på rapporteringen, jobbar på fredag men får läsa igenom på lunchen 😊
Citera
2020-06-02, 09:32
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
HEJ WILLOW 1 menar inte slänga skit på dig, förstod bara inte vad du menade ? refererar bara..

Apropå detta fall "W".Förr eller senare kommer tsh spricka ! Som ett barn erkänna, stulit godis!

TSKH har inga att vända sig förutom sin familj,som kommer att skydda honom intill döden ! Med alla pengar/likvida medel de har . Den familjen kommer att anlita Sveriges elitadvokater, överklaga ev.dom till hovrätt , senare till högsta domstolen,medan försvarsadvokater kasserar ut 50 000/mån

THs kommer senare att dömas för Dråp 3-6 år, ute efter 3-2 år för "gott beteende " ,senare begära/tilldömas skadestånd av Staten,för fängslande samt Royalties för boken "MEIN kamppf,W17 oskyldig!"....

Ursäkta mig lite!
Vilken värld lever du i? Har du tagit del av all bevisning?!

Och var skulle hans familj hitta de pengarna. Tror seriöst att hans 16 år blir 18 om han överklagar.

Du måste vakna mannen, detta är rl inte röda mattan i Bollywood
Citera
2020-06-02, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ursäkta mig lite!
Vilken värld lever du i? Har du tagit del av all bevisning?!

Och var skulle hans familj hitta de pengarna. Tror seriöst att hans 16 år blir 18 om han överklagar.

Du måste vakna mannen, detta är rl inte röda mattan i Bollywood
Om enbart han överklagar, och inte åklagaren, så kan HR inte höja straffpåföljden.
Citera
2020-06-02, 09:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om enbart han överklagar, och inte åklagaren, så kan HR inte höja straffpåföljden.

Då hoppas vi åklagaren är på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in