2020-06-02, 07:12
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Thomas Linden avdelningschef på socialstyrelsen säger till SVT nyheter att dom till stor del ändå lyckats skydda dom äldre.

Han framstår som kylig och är tydligen efterbliven om han tror nån köper hans lögner.

4000 av 1.6 miljoner av våra äldre har dött, för många men han far ju inte med osanning
Citera
2020-06-02, 07:13
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vet inte om du varit i full isolering men vi har haft full tryck på uteserveringar, stormarknader och köpcentrum i 2 månader.
I två månader? Hur menar du? Det stämmer ju inte med vetkligheten.
Citera
2020-06-02, 07:14
Medlem
santos_devilles avatar
Sitter folk och gnäller om masker forfarande? Vi i Norden kommer inte köra med masker, det fungerar liksom inte. Sätt på er en mask själva och gå vidare. Det kommer inte ske!
Citera
2020-06-02, 07:15
Bannlyst
Citat:
4000 av 1.6 miljoner av våra äldre har dött, för många men han far ju inte med osanning

Jo 100% osanning.
Sverige har misslyckats totalt med att skydda dom äldre från att bli utsatt för smittan.
Citera
2020-06-02, 07:18
Medlem
Citat:
Sitter folk och gnäller om masker forfarande? Vi i Norden kommer inte köra med masker, det fungerar liksom inte. Sätt på er en mask själva och gå vidare. Det kommer inte ske!
Ansiktsmasker fungerar som skydd inom sjukvården.

Du är lättlurad och har gått på lögnen.

A new analysis of 172 studies, funded by the World Health Organization, confirms what scientists have said for months: N95 and other respirator masks are far superior to surgical or cloth masks in protecting essential medical workers against the coronavirus.
https://www.nytimes.com/2020/06/01/health/masks-surgical-N95-coronavirus.html?action=click&module=Top%20Stories &pgtype=Homepage
Citera
2020-06-02, 07:19
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I två månader? Hur menar du? Det stämmer ju inte med vetkligheten.

Bauhaus, Ikea, Hornbach osv har haft knökfullt i 2 månader. Uteserveringarna öppnade för 1,5 månader sedan och vissa har varit fullsatta nästan dagligen. Emporia och triangeln har varit välfyllda dom dagar det varit kallare. På dagtid när det är soligt har det varit svårt att hitta en sittplats i våra populära parker.

Visst att det är färre än vanligt så här års, men om man jämför med lockdown länder så borde ge oss ett väldigt högt tryck i Skåne, något som aldrig kom.
Citera
2020-06-02, 07:21
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Ansiktsmasker fungerar som skydd inom sjukvården.

Du är lättlurad och har gått på lögnen.

A new analysis of 172 studies, funded by the World Health Organization, confirms what scientists have said for months: N95 and other respirator masks are far superior to surgical or cloth masks in protecting essential medical workers against the coronavirus.
https://www.nytimes.com/2020/06/01/health/masks-surgical-N95-coronavirus.html?action=click&module=Top%20Stories &pgtype=Homepage

Jag har inte gått på något, jag tror säkert masker är lite bättre än att inte ha masker. Men varför ska friska människor behöva gå omkring med masker? Och folk med glasögon har ett helvete, nej tack. Vi kör den nordiska modellen när det kommer till masker
Citera
2020-06-02, 07:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ingen verkar första att rapporterat döda den dan inte innebär att så många dog den dan. Rätt uselt av både intervjuare och den som blev intervjuad. Det drar liksom ner förtroendet för allt de säger.
Precis som Tegnell själv inte förstod detta då han kritiserade de 22 forskarna. Själv påstod han i en intervju att det absolut inte skulle komma att läggas till fler döda under perioden som forskarna räknat på. Nu visade det sig att antalet ökade med mer än 50% efter ett tag vilket gjorde både hans uttalande och antagande att forskarna hade totalt fel fullständigt felaktigt.
Citera
2020-06-02, 07:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nej precis, värmen tror inte jag heller påverkar. Men möjligheten att det sprids sämre när många umgås utomhus, den biten hoppas jag lite på.

Försöker undvika tunnelbanan och stormarknaderna så mkt jag bara kan men ibland måste man ju åka nånstans, tyvärr.

Ja, jag håller tummarna. Det har känts olustigt att se trängseln dock, även om jag själv håller mig på mkt avstånd från andra. Det kan ligga något i det du säger, att de yrkesverksamma kanske smittas ännu mer nu..

Jag är mycket nyfiken på att få veta vad de danska gymnasieeleverna gjort som utsatt dem för smitta då de var på besök i Sverige?

Man får ju anta att de har vistats mycket utomhus? Det kan ju vara så att de varit på någon fullsatt restaurang eller liknande och smittats inomhus men som sagt, det vore mycket intressant att få ta del av deras resplan mm.
Citera
2020-06-02, 07:27
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Precis som Tegnell själv inte förstod detta då han kritiserade de 22 forskarna. Själv påstod han i en intervju att det absolut inte skulle komma att läggas till fler döda under perioden som forskarna räknat på. Nu visade det sig att antalet ökade med mer än 50% efter ett tag vilket gjorde både hans uttalande och antagande att forskarna hade totalt fel fullständigt felaktigt.
Tegnell skall ju anses vara kompetent men han uppvisar sin inkompetens genom att som oftast komma med direkta felaktiga svar i frågor där han borde visat sin kunskap, han är fel person på sin plats.
Citera
2020-06-02, 07:30
Medlem
Citat:
Jag har inte gått på något, jag tror säkert masker är lite bättre än att inte ha masker. Men varför ska friska människor behöva gå omkring med masker? Och folk med glasögon har ett helvete, nej tack. Vi kör den nordiska modellen när det kommer till masker

Du undrar varför friska mäniskor skall gå omkring med ansiktsmasker?

Svar:
* Skydda andra om de är smittade symptomatiskt eller asymptomatiskt
* Ansiktsmask hjälper även till att inte bli smittad som person.
* Och använda ansiktsmask för att påminna andra om smittoläget och att få dem att komma ihåg social distansering.

Edit: * Du skyddar även mun och näsa från pillande med egna händer när du bär ansiktsmask.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-06-02 kl. 07:33.
Citera
2020-06-02, 07:33
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Sant lr falskt?

https://imgur.com/a/bo6BIr1
Mycket av det är ren fakta och stämmer. Fakta är dock svår att sälja in. Känslor säljer bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in