2020-06-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det heter faktiskt att man avlägger vittnesmål även när målsägande gör det.

Är du säker på det?
Jag kan absolut ha fel i detta men vill minnas att det är en grundläggande skillnad mellan vittnesmål (vilket sker under ed) och förhör/att höras.

Men som jag säkerligen nämnt förut, terminologin avseende processrätten är min absolut svagaste kunskap när det kommer till juridiken
Citera
2020-06-01, 23:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
https://lawline.se/answers/maste-familjemedlemmar-svara-vittnesed

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ed_(juridik)

Tack - ska läsa och återkommer om jag funderar över något.

Nu måste jag till bingen efter gårdagens jobb och sedan endast två timmars sömn och jobbpass igen = attans mör just nu! Vilket kanske märks
Citera
2020-06-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Är du säker på det?
Jag kan absolut ha fel i detta men vill minnas att det är en grundläggande skillnad mellan vittnesmål (vilket sker under ed) och förhör/att höras.

Men som jag säkerligen nämnt förut, terminologin avseende processrätten är min absolut svagaste kunskap när det kommer till juridiken
En närstående avlägger vittnesmål, men inte under ed.
Citera
2020-06-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Sett senaste dagarna att många påtalat detta med Playstationkontot. Det syns inte exakt när man spelar, inte heller loggas det mellan vilka tillfällen man är inloggad. Det skulle förutsätta att hans PS är uppkopplat mot andra tjänster än bara lokalt. Dessutom vet man inte om en person spelat bara för att enheten är på/inloggad.

Motbevisa gärna ni som har bättre koll. Det är inte lätt att se på en PC/Steam, så varför skulle man kunna se det på en dummare burk som en PS?

Kan man inte på nåt sätt se mellan vilka tidsperioder det överförts trafik via bredbandet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Han har/hade ett Playstation Online-konto enligt kontoutdragen från banken.
Kan man spela PS utan att vara online? Alltså med spelkasster/skivor (använder man förresten sånt i PS numera). För i så fall kanske det inte loggas. Och om han hävdar det så kanske det blir svårt att bevisa. Jag måste också säga att jag har noll koll på tv-spel och sånt.
Citera
Medlem
Ser att många funderar på vilket motiv han kan ha haft. Jag tror att det är mer eller mindre omöjligt att använda en frisk hjärna till att förstå hur den djävla organismen tänkte.

Men får väl spekulera. Det kan ju vara så enkelt att W faktiskt HAR gjort slut och bara det är ju en megaförödmjukelse för honom. Kommer hon sedan tillbaks och skall hämta grejer och då, för första gången, vägrar ha sex med honom och går det då 13 kromosomer på dussinet som hos honom då brinner väl proppskåpet fullständigt.

Slutar med våldtäkt när hon gör motstånd och eftersom han tycker han har sin fulla rätt att straffa henne och ta det han vill ha så eskalerar våldet.

Behöver inte vara svårare än så.
Citera
2020-06-01, 23:38
Medlem
Citat:
En närstående avlägger vittnesmål, men inte under ed.

Mycket möjligt. Måste läsa in mig på processrätten. Man tappar mycket snabbt när man jobbar med något annat. Kan ju också ha att göra med att jag festade något rejält under den terminen... Nåja, ingen är ofelbar!
Tackar för korrigeringen
Citera
2020-06-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Mycket möjligt. Måste läsa in mig på processrätten. Man tappar mycket snabbt när man jobbar med något annat. Kan ju också ha att göra med att jag festade något rejält under den terminen... Nåja, ingen är ofelbar!
Tackar för korrigeringen
Det är ju faktiskt inte speciellt viktigt så länge folk begriper vad man menar. Eller hur?
Citera
2020-06-01, 23:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Han har/hade ett Playstation Online-konto enligt kontoutdragen från banken.

Tack för att du förtydligade det 👍🏻
Ändrade i mitt förrförra inlägg.
Citera
2020-06-01, 23:40
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
De tre inringningarna är de ställen inom området som uppvisar fluorescens, där toppsning sedan gjorts. En topsning påvisar Ws blod, de andra två påvisar inte blod, vilket inte är det samma som att det inte är blod, utan bara att blod inte kunnat tas upp till tops från underlaget. Se sid 266 i fup.

De inringade S074 S075 och S076 är blodfläckar synliga för ögat, de visas även under bluestarundersökningen för att se hur de ligger i förhållande till fluorescensen.
Alltså är de inringade zonerna vad man kunde se redan innan bluestar.
Citera
2020-06-01, 23:40
Medlem
Citat:
Det är ju faktiskt inte speciellt viktigt så länge folk begriper vad man menar. Eller hur?

Haha, finns ju en hel skola i hur jurister måste ändra sitt språk så att gemene man har en chans att hänga med. Minns när jag satt och skrev mitt exjobb och plöjde domar från 50-talet, helt omöjlig jävla rotvälska
Citera
2020-06-01, 23:41
Medlem
Kan någon förklara för mig varför gjorde polisen inte samma sak som dem gjorde med Johanna Möller. Alltså släppa ut honom och låta honom tro att han är fri medan dem lägger kameror och överbevaka honom en tid och sedan gjorde rättegången. Tror mycket mer falsk trygghet hade kommit fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in