2020-06-01, 21:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.

Jag tolkar det som att det inte fanns speciellt mycket blod på överkastet - men ni tolkar annorlunda. Då får det bli så.

Nå, kan du verifiera till FUP, med ditt påstående, *eller så får det bli så *!
Citera
2020-06-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jag har läst igenom dagens inlägg och fastnade för dem som diskuterar motiv. Vad hade Tishko egentligen för motiv?

Jag tror inte att han tog livet av Wilma för att hon gjorde slut eller för att ingen annan skulle få henne. Det går inte ihop med att han skulle resa bort och bosätta sig utomlands ( om det nu stämmer )

Tishko sägs dessutom ha varit den som gjort slut ett flertal gånger. Wilma ska ha tjatat sig tillbaka.

Mycket av det material vi har fått ta del av pekar på att Tishko var riktigt leds på allt tjafsande med Wilma.

Jag tror att han tog livet av Wilma för att hon provocerade honom ordentligt den där eftermiddagen. Hon talade om för honom vilken jävla loser han faktiskt är och han tappade det. Om det nu är så att han blev nekad inträde i USA, det i kombination med hans plötsliga personlighetsförändring, kunde ha räckt för att det skulle brinna rejält i skallen på honom. Jag tror att Wilma tryckte ordentligt på hans ömmaste punkt : Egot

Kan de ha bråkat och T fortsätter att spela tv-spel och ignorera henne så att hon tillslut i ren ilska/frustration kastar ner hans Ps4 på golvet/mattan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G159
En väldigt långsökt teori som jag själv inte tror på men lägger fram ändå.

Lägga kroppsdelar i påsar/lådor, sätta på "Varning Asbest" tejp och sedan iväg till tippen.
Aldrig någonsin någon som kommer öppna dessa och titta samt att det slängs i en grop på en tipp som sedan grävs för.

Innan ni nu börjar med "hur skulle det vara möjligt" och allt det där... jag vet inte, jag tror inte på det själv. Lägger bara fram teorin som sagt.

Det hade kanske jag gjort, som jobbar i byggbranschen och vet hur asbest hanteras. Men Tischko, den svagbegåvade kurden? Njä..
Citera
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jag har läst igenom dagens inlägg och fastnade för dem som diskuterar motiv. Vad hade Tishko egentligen för motiv?

Jag tror inte att han tog livet av Wilma för att hon gjorde slut eller för att ingen annan skulle få henne. Det går inte ihop med att han skulle resa bort och bosätta sig utomlands ( om det nu stämmer )

Tishko sägs dessutom ha varit den som gjort slut ett flertal gånger. Wilma ska ha tjatat sig tillbaka.

Mycket av det material vi har fått ta del av pekar på att Tishko var riktigt leds på allt tjafsande med Wilma.

Jag tror att han tog livet av Wilma för att hon provocerade honom ordentligt den där eftermiddagen. Hon talade om för honom vilken jävla loser han faktiskt är och han tappade det. Om det nu är så att han blev nekad inträde i USA, det i kombination med hans plötsliga personlighetsförändring, kunde ha räckt för att det skulle brinna rejält i skallen på honom. Jag tror att Wilma tryckte ordentligt på hans ömmaste punkt : Egot

I Uddevalla tingsrätt Aktbilaga 124 står följande
"Tishko och Wilma hade inte mycket kontakt per telefon med kompisar eller andra personer, enligt HÖK-listor. Det är bekräftat att de använde sig av Snapchat, detta syns inte i telefonlistorna. Diagrammet nedan visar kontakter och kontaktförsök mellan Tishkos och Wilmas telefoner under 1-19 november 2019. Tishko använde inte sin telefon i någon större utsträckning. Diagrammet visar även hur kontakterna dem emellan ser ut efter den 13 november, då Wilma ska ha gjort slut med Tishko enligt utredningsuppgifter. "

Känns som att det då borde stämma, länk till att ladda ner den finns i första inlägget, på s. 12 i den pdfen står detta om du vill dubbelkolla.

Läser man även smsen mellan dem ser man hans kontrollbehov.
T till W "Va hade du på dig"
"??"
W till T "Ralph Lauren byxorna och en svart tröja"
T till W "Va har du gjort?"
"Du gör mig orolig va e detta"
"Jag får fan aldrig för mig att igga i 1 timma asså"
W till T "Jag sover lite baby behöver energi"

Annan dag:
T till W "Vrf har du gjort så att Viktor Olsson kan se dig på kartan?"
W till T "Gjorde så alla i Lysekil kunde se mig hahahah wtf kolla själv"

Finns fler som dessa.
Senast redigerad av CzeLious 2020-06-01 kl. 21:16.
Citera
2020-06-01, 21:07
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja på 3 inringade ställen med röd ring

https://forumfiles.com/3eB8pd40of/613C7959-AB75-4913-8196-4A4BD14ADC7B_jpeg

Kan du utveckla vad du menar
Citera
2020-06-01, 21:08
Medlem
Citat:
Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.

Jag tolkar det som att det inte fanns speciellt mycket blod på överkastet - men ni tolkar annorlunda. Då får det bli så.

The extreme sensitivity of BlueStar® Forensic allows the naked eye to detect bloodstains down to
1/1000 dilutions,like minute traces or droplets that
have been washed off,with or without detergent. Så kroppen kan ha blivit avtvättad men fortfarande haft blod på sig, löst i vatten har det spridit sig i överkastet och avsatt blod som inte är synligt för blotta ögat.

(Vemsa kommer väl säga att T hällt klorin i sängen....)
Citera
2020-06-01, 21:08
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ja, man har hittat blodbesudlingar. Men hela silhuetten är inte blod vilket folk härinne tror.

Vad är det för siluett, som du är övertygad om?
Citera
2020-06-01, 21:10
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Kan du utveckla vad du menar
Du ser på bilden? 3 röda ringar där blod besudlingar hittats, 3 svarta med sperma.
Alltså tre mindre fläckar
Citera
2020-06-01, 21:11
Medlem
Citat:
Nä, så då har ju medlet reagerat på annan biologiskt ämne, nu vet inte jag om likvätska har någon färg men den borde ju rimligen vara biologiskt ämne..🤔
Klart den är biologiskt ämne, men tänk lite här nu va? Hur lång tid tror du det tar innan en död kropp ruttnar och börjar avge vätskor? Inte på den ändå ganska korta stunden hon legat död i lägenheten.
Citera
2020-06-01, 21:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Du ser på bilden? 3 röda ringar där blod besudlingar hittats, 3 svarta med sperma.
Alltså tre mindre fläckar

Ja, det vet jag om
Citera
2020-06-01, 21:16
Medlem
Citat:
Ja på 3 inringade ställen med röd ring

De tre inringningarna är de ställen inom området som uppvisar fluorescens, där toppsning sedan gjorts. En topsning påvisar Ws blod, de andra två påvisar inte blod, vilket inte är det samma som att det inte är blod, utan bara att blod inte kunnat tas upp till tops från underlaget. Se sid 266 i fup.
Citera
2020-06-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Klart den är biologiskt ämne, men tänk lite här nu va? Hur lång tid tror du det tar innan en död kropp ruttnar och börjar avge vätskor? Inte på den ändå ganska korta stunden hon legat död i lägenheten.
Förruttnelseprocessen påbörjas direkt när döden inträffar. Det krävs att liket ligger där 15-20 min för att hunden skall känna likdoft. Och det är mycket möjligt att tösen legat där hela tiden som T varit ute på sin tågresa. Dvs fyra timmar. Det vet vi inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in