Citat:
Ursprungligen postat av
KnivStina
Jag har läst igenom dagens inlägg och fastnade för dem som diskuterar motiv. Vad hade Tishko egentligen för motiv?
Jag tror inte att han tog livet av Wilma för att hon gjorde slut eller för att ingen annan skulle få henne. Det går inte ihop med att han skulle resa bort och bosätta sig utomlands ( om det nu stämmer )
Tishko sägs dessutom ha varit den som gjort slut ett flertal gånger. Wilma ska ha tjatat sig tillbaka.
Mycket av det material vi har fått ta del av pekar på att Tishko var riktigt leds på allt tjafsande med Wilma.
Jag tror att han tog livet av Wilma för att hon provocerade honom ordentligt den där eftermiddagen. Hon talade om för honom vilken jävla loser han faktiskt är och han tappade det. Om det nu är så att han blev nekad inträde i USA, det i kombination med hans plötsliga personlighetsförändring, kunde ha räckt för att det skulle brinna rejält i skallen på honom. Jag tror att Wilma tryckte ordentligt på hans ömmaste punkt : Egot
I Uddevalla tingsrätt Aktbilaga 124 står följande
"Tishko och Wilma hade inte mycket kontakt per telefon med kompisar eller andra personer, enligt HÖK-listor. Det är bekräftat att de använde sig av Snapchat, detta syns inte i telefonlistorna. Diagrammet nedan visar kontakter och kontaktförsök mellan Tishkos och Wilmas telefoner under 1-19 november 2019. Tishko använde inte sin telefon i någon större utsträckning. Diagrammet visar även hur kontakterna dem emellan ser ut efter
den 13 november, då Wilma ska ha gjort slut med Tishko enligt utredningsuppgifter. "
Känns som att det då borde stämma, länk till att ladda ner den finns i första inlägget, på s. 12 i den pdfen står detta om du vill dubbelkolla.
Läser man även smsen mellan dem ser man hans kontrollbehov.
T till W "Va hade du på dig"
"??"
W till T "Ralph Lauren byxorna och en svart tröja"
T till W "Va har du gjort?"
"Du gör mig orolig va e detta"
"Jag får fan aldrig för mig att igga i 1 timma asså"
W till T "Jag sover lite baby behöver energi"
Annan dag:
T till W "Vrf har du gjort så att Viktor Olsson kan se dig på kartan?"
W till T "Gjorde så alla i Lysekil kunde se mig hahahah wtf kolla själv"
Finns fler som dessa.