2020-06-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Ja men jag tänker att han drämt till henne i sängen. Eller möjligen kvävt henne.
Och sen flyttat till vardagsrummet där han senare tagit av huvudet mm.
Om han flyttat henne till vardagsrummet efter dödens inträde hade hunden markerat för lik där med.
Citera
2020-06-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Att han helt sonika skulle ta med kroppen ut... Det som talar för det är stegen i trapphuset, som verkade gå nedåt.

Men ännu mer talar emot, vart tog han sig sen? En kropp är tung att släpa runt på. Då borde det finnas en bil/medhjälpare som lyckats gå helt under radarn.

Dessutom saknas det väl enorma mängder aluminiumfolie. Tishko har själv sagt att de två rullarna (2x20m) var inköpta ganska nyligen. Nästan inget av detta fanns kvar när polisen gick igenom bostaden.

Jag tror att han gjort samma variant av inslagning med övriga kroppsdelar, som med huvudet. Borde finnas fem delar till.

Snorungens enda bedrift var att gömma undan Wilmas kvarlevor. Av befintlig bevisning att döma var han själv, använde inte bil, och kroppen har inte återfunnits. Hoppet börjar blekna.
Jag saknar ord för att beskriva mina känslor inför det.

Inte så viktig detalj, men till och med 30 m folie var det.

Något jag har svårt att hitta är en uppskattning av längden/mängden folie som hittades runt huvudet? Kan inte riktigt göra en egen bedömning.
Citera
2020-06-01, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du tror inte han gjorde slut då och då enbart för att visa sin makt över henne? Betänk att hon var ett barn. Hon var 15 när de träffades. 17 när hon dog. Ingen livserfarenhet alls. Men denna gång var det HON som gjorde slut. Och hon verkade känna en lättnad enligt vittnen. Ja du, fan vet vad man ska tro.

Hennes syster "visste" att de hade gjort slut så här på sida 579:

"Tishko säger att de gjort slut på torsdagen men jag vet att de gjorde slut på onsdagen.
Jag vet det för att hon tagit bort Tishkos namn på Instagram på onsdagen, det gör hon alltid
när de gjort slut eller bråkat."

Finns det några fler "bevis" för att Tishko och Wilma hade gjort slut dagen innan hon dog?
Gärna något bevis för att hon var den som gjorde slut. Och gärna något om att hon faktiskt har sagt att hon har gjort slut.
Citera
2020-06-01, 22:54
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis67
Hedersmord/ våld har inte med någon religion att göra utan traditioner!

I beg to differ

Du finder mange tokige tekster i Koranen og haditterne.

Min favorit er, og du får den på engelsk for forståelsens skyld, consider the woman as your field, and plow her as you like🤣

Derudover er der stor forskel på hvordan den muslimske mand behandler en muslima, rettroende kvinde, og en kufar som Wilma.
Koranen og haditterne giver mange eksempler på hvordan især den ikke-troende kvinde kan/skal behandles.
Citera
2020-06-01, 22:57
Medlem
SweKingCalles avatar
Hemtjänst bilen har han ju åkt med till hemadressen 5ggr med va en timmes (plus) mellanrum, har han sedan åkt tillbaks till jobbet eller ?
har inte gps gjort några andra spår ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Ja, för han säger också "Hur kan ni slänga upp en bild på min själsfrände sådär?" Måste vara ett fel, skrivet av Johanna.

Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Ja, självklart menar jag, i min teori, att han har styckat henne efter att hon har begått självmord. Han överger henne och hon begår självmord medan han är i Ljungskile. Han kommer tillbaka till ett blodbad. Han styckar henne och gömmer undan liket.
Om man aldrig har kommit hem och hittat en anhörig uppenbart död genom självmord eller mord, då ska man kanske inte uttala sig om vad man själv hade gjort i den situationen. Lägg därtill att han kan ha varit pårökt, och kanske också tagit "lappar", läs sida 767 i FUP.

Det spelar ingen roll hur fel det var/är av honom att dölja att hon begick självmord eller dölja att han tror att hon blev mördad av någon specifik annan, och det spelar heller ingen roll hur hemskt det är för familjen att inte kunna begrava hela kroppen, iallafall inte när det gäller frågan huruvida han har mördat henne.
Om han inte har mördat henne, då ska han inte fällas för mord!
Då får det bli griftefridsbrott och hindrande av rättvisa istället.

Hur då? Hon har lämnat lägenheten UTAN nyckel, enligt honom, 10 min innan han ger sig iväg.
Citera
Medlem
Citat:
Hennes syster "visste" att de hade gjort slut så här på sida 579:

"Tishko säger att de gjort slut på torsdagen men jag vet att de gjorde slut på onsdagen.
Jag vet det för att hon tagit bort Tishkos namn på Instagram på onsdagen, det gör hon alltid
när de gjort slut eller bråkat."

Finns det några fler "bevis" för att Tishko och Wilma hade gjort slut dagen innan hon dog?
Gärna något bevis för att hon var den som gjorde slut. Och gärna något om att hon faktiskt har sagt att hon har gjort slut.
Det finns inga som helst bevis. Allt handlar om vittnesmål. Det är enbart ord.

Ur förhör med Mal*in:

Vet du varför Wilma gjorde slut med Tishko? Malin uppger att Tishko hade bilder på andra tjejer i sin telefon och Wilma orkade inte med det. "Det var droppen", Wilma orkade inte mer.
Det var första gången som Malin vet att Wilma gjorde slut.
Citera
2020-06-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Det finns dock vittnen som säger att de sett en bil stå parkerad utanför bakdörren.

Jag vet inte när på dygnet dessa steg hördes, men det finns kanske en chans att han fått tag på en bil mellan att polisen släppte av honom och att stegen hördes. Alternativt att han fått tag på en okänd medhjälpare under tiden han var i Ljungskile.
Jag säger inte att det är då, men min teori är att han inte delat kroppen mer än för att avskilja huvudet.
Vad talar för att kroppen inte lindats in i folie i sin helhet och dumpats nära bostaden menar du?
Att vittnen gjort iakttagelser har du helt rätt i. Polisen har dock inte hittat något, åtminstone inte i de bilar eller mobiltelefoner de faktiskt undersökt. Små mängder av Wilmas blod i Tishkos föräldrars Kuga, men man släppte/tvingades släppa teorin att de var inblandade. Medhjälpare skulle kunna misstänkas, men har i vart fall inte kunnat bevisas.

Stegen hördes några timmar efter hans hemkomst vid 22.15, så lite tid hade han.

Sen är följande min spekulation, men generellt känns kropp med armar och ben svåra att slå in på det sättet. Om han börjat med huvudet känns det ju inte långsökt att han skulle fortsatt.
Citera
2020-06-01, 22:59
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ja, självklart menar jag, i min teori, att han har styckat henne efter att hon har begått självmord. Han överger henne och hon begår självmord medan han är i Ljungskile. Han kommer tillbaka till ett blodbad. Han styckar henne och gömmer undan liket.
Om man aldrig har kommit hem och hittat en anhörig uppenbart död genom självmord eller mord, då ska man kanske inte uttala sig om vad man själv hade gjort i den situationen. Lägg därtill att han kan ha varit pårökt, och kanske också tagit "lappar", läs sida 767 i FUP.

Det spelar ingen roll hur fel det var/är av honom att dölja att hon begick självmord eller dölja att han tror att hon blev mördad av någon specifik annan, och det spelar heller ingen roll hur hemskt det är för familjen att inte kunna begrava hela kroppen, iallafall inte när det gäller frågan huruvida han har mördat henne.
Om han inte har mördat henne, då ska han inte fällas för mord!
Då får det bli griftefridsbrott och hindrande av rättvisa istället.

Alltså, snälla, vem är du? Du gjorde kontot uppenbarligen i samband med mordet, och det är så jävla uppenbart att det är mord det handlar om, dem kollar ju blodstänkmönster osv osv.

Hade det varit en normalt funtad person hade inte första tanken varit, jag styckar henne, om man hittar sin partner efter ett självmord.

Du kan släppa tankarna på självmord, låter bara som att du är släkt eller vän till MGM och försöker rentvå hans namn eller nått.
Citera
2020-06-01, 23:02
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det logiska är att de topsar efter. Hur skulle da annars veta var de ska topsa? Skulle de gå igenom hela stället med tops hade de inte varir klara förrän nästa år.

Jag har läst om detta. Hur tror du de gör där bluestar inte kan användas och där de letar efter andra spår?
Precis så! Dom testar på ställen där det är hög sannolikt att få träff. Som plösen på en sko...
Så är det.

Har fått dessa ord till mig ”vi kan inte testa överallt, så man tar specifika punkter som antingen syns med blott ögat eller där det förefaller sig naturligt att hitta någonting”

Jag gick tillbaka och kollade i FUP, där ser man klart och tydligt att dom topsat på ställen utanför området där bluestar reagerat. Tex på andra besudlingar.

S.247
Om det är som du säger så borde de bara testat inom området där bluestar reagerar. Men uppenbarligen inte.

Alla bevis tex: dna reagerar inte på bluestar.
Citera
2020-06-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du tror inte han gjorde slut då och då enbart för att visa sin makt över henne? Betänk att hon var ett barn. Hon var 15 när de träffades. 17 när hon dog. Ingen livserfarenhet alls. Men denna gång var det HON som gjorde slut. Och hon verkade känna en lättnad enligt vittnen. Ja du, fan vet vad man ska tro.

Man kan tro att w gjorde slut,det gör nog de flesta. Låter det vara osagt.
Än så länge har ingen vittnat i tingsrätten att det var w som gjorde slut.
Vi får se vad w kompis kan säga om det när hen ska vittna.

Varken den tilltalade eller målsäganden avlägger vittnesed eller sanningsförsäkran.

Håller med,vad ska man tro..
Citera
2020-06-01, 23:03
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Inte så viktig detalj, men till och med 30 m folie var det.

Något jag har svårt att hitta är en uppskattning av längden/mängden folie som hittades runt huvudet? Kan inte riktigt göra en egen bedömning.

Vill minnas att det var 3 lager folie, med två "halvor" per lager i FUP. Varje är hyfsat kvadratisk med 30-40 cm sida. Så totalt 2m folie där. Saknas 28 meter till så har han nog slagit in hela kroppen när den låg där på vinden och inväntade transport. Oj vad rädd han var för att det skulle lukta när släkten kilade upp och tittade på vinden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in