Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
Tror inte heller på styckning, det jag menar att han kastat är böodiga trasor och annat "besudlat" material. Knivar och sånt verkar han ha behållit, men kuddar och mög har han kastat.
Jag tror som du, hela kroppen bars ner över natten och dumpades någonstans. Möjligen på ett sådant ställe att T kan vara säker på att den inte hittas. Hans utsago om lappen i häktet känns som en efterkonstruktion
Att han helt sonika skulle ta med kroppen ut... Det som talar för det är stegen i trapphuset, som verkade gå nedåt.
Men ännu mer talar emot, vart tog han sig sen? En kropp är tung att släpa runt på. Då borde det finnas en bil/medhjälpare som lyckats gå helt under radarn.
Dessutom saknas det väl enorma mängder aluminiumfolie. Tishko har själv sagt att de två rullarna (2x20m) var inköpta ganska nyligen. Nästan inget av detta fanns kvar när polisen gick igenom bostaden.
Jag tror att han gjort samma variant av inslagning med övriga kroppsdelar, som med huvudet. Borde finnas fem delar till.
Snorungens enda bedrift var att gömma undan Wilmas kvarlevor. Av befintlig bevisning att döma var han själv, använde inte bil, och kroppen har inte återfunnits. Hoppet börjar blekna.
Jag saknar ord för att beskriva mina känslor inför det.