2020-06-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Inte så troligt med tanke på hur lite blod som fanns i sovrummet kontra hur mycket blod/blodstänk som fanns i vardagsrummet...

Ja men jag tänker att han drämt till henne i sängen. Eller möjligen kvävt henne.
Och sen flyttat till vardagsrummet där han senare tagit av huvudet mm.
Citera
2020-06-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Om jag tolkar dig rätt så kan han ha trampat i blodet tex en timme efter att det hamnade på golvet?
Det är ur fup. Så du får tolka DEN. Själv lägger jag inte några värderingar alls där, för jag har inte kunskapen.
Citera
2020-06-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Nä, nu hänger jag inte med alls. Du menar att hon lydde honom ”fel”?

Varför skulle hon behöva pengar för tandläkarbesök? Hon hade gratis tandvård.

Inte ditt inlägg jag svarade på sorry
Citera
2020-06-01, 22:20
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse

Inte vet jag. Citerade du fel?
Citera
2020-06-01, 22:21
Medlem
Caticorns avatar
Tankar.

Så. I rättegången i fredags säger T ”ni baserar en hel mordutredning på en telefon, det är pinsamt.”
https://forumbilder.com/i/r5dM
https://forumbilder.com/i/r5dG

Samtidigt säger han att hans telefon är hans ”tredje arm”.
https://forumbilder.com/i/r5dp
https://forumbilder.com/i/r5dW

Så jag tänker att han inte har något emot att man inte tror på att han varit hemma hela fredag, lördag och söndag då. Eftersom det verkar vara ”pinsamt” att förlita sej på mobiler.
Från hans hörande, rättegången
https://forumbilder.com/i/r5d9

Från fup, platstjänst
https://forumbilder.com/i/r5dS
Citera
2020-06-01, 22:22
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Nä, nu hänger jag inte med alls. Du menar att hon lydde honom ”fel”?
Ja typ, alltså att hon upprepade gånger sa/skrev att hon ville lyda honom och göra vad han vill att hon ska göra. Han skrev efter många om och men att han bestämmer vad hon själv vill göra.
Tex ville inte han att hon skulle gå lättklädd/utmanande kläder om inte han var i sällskap med henne, ändå gjorde hon detta och tyckte då att det inte var så farligt.

Jag kanske är skadad i hjärnan själv för att fatta vad som är kontrollerande beteende och inte... svårt att förklara mig helt här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Tror inte heller på styckning, det jag menar att han kastat är böodiga trasor och annat "besudlat" material. Knivar och sånt verkar han ha behållit, men kuddar och mög har han kastat.
Jag tror som du, hela kroppen bars ner över natten och dumpades någonstans. Möjligen på ett sådant ställe att T kan vara säker på att den inte hittas. Hans utsago om lappen i häktet känns som en efterkonstruktion
Att han helt sonika skulle ta med kroppen ut... Det som talar för det är stegen i trapphuset, som verkade gå nedåt.

Men ännu mer talar emot, vart tog han sig sen? En kropp är tung att släpa runt på. Då borde det finnas en bil/medhjälpare som lyckats gå helt under radarn.

Dessutom saknas det väl enorma mängder aluminiumfolie. Tishko har själv sagt att de två rullarna (2x20m) var inköpta ganska nyligen. Nästan inget av detta fanns kvar när polisen gick igenom bostaden.

Jag tror att han gjort samma variant av inslagning med övriga kroppsdelar, som med huvudet. Borde finnas fem delar till.

Snorungens enda bedrift var att gömma undan Wilmas kvarlevor. Av befintlig bevisning att döma var han själv, använde inte bil, och kroppen har inte återfunnits. Hoppet börjar blekna.
Jag saknar ord för att beskriva mina känslor inför det.
Senast redigerad av Olbars 2020-06-01 kl. 22:28.
Citera
Medlem
Caticorns avatar
Citat:

Busspengar behövde hon.
Citera
2020-06-01, 22:23
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Ja men jag tänker att han drämt till henne i sängen. Eller möjligen kvävt henne.
Och sen flyttat till vardagsrummet där han senare tagit av huvudet mm.
Möjligheten finns väl, även om den känns mindre troligt Men desto mer trolig än att hon begått självmord!
Citera
2020-06-01, 22:25
Medlem
Citat:

Enligt mamman behövde hon pengar till bussen för att ta sig till tandläkaren.

Puck-tvåa på den.
Citera
2020-06-01, 22:25
Medlem
askungens avatar
Citat:

Gissar att de va mitt, det har du rätt i! Jag har för mig att det stod i fupen atg hon bett om pengar för att hon skulle till tandläkaren, men klart det inte kostade något för henne!
Citera
2020-06-01, 22:26
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Ja typ, alltså att hon upprepade gånger sa/skrev att hon ville lyda honom och göra vad han vill att hon ska göra. Han skrev efter många om och men att han bestämmer vad hon själv vill göra.
Tex ville inte han att hon skulle gå lättklädd/utmanande kläder om inte han var i sällskap med henne, ändå gjorde hon detta och tyckte då att det inte var så farligt.

Jag kanske är skadad i hjärnan själv för att fatta vad som är kontrollerande beteende och inte... svårt att förklara mig helt här.

Om jag tolkar dig rätt här så menar du att Tishko ville att Wilma skulle lyda honom naturligt? Typ underordna sig hans dominans, enkelt uttryckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in