2020-06-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag är helt säker. Alla deras uttalanden passar extremt bra in på att Kina ska vinna mark.

Så fort länder (förutom Kina) öppnar upp kommer nya alarmistiska utlåtanden från WHO.

En Etiopien som generalsekreterare, 0% chans att han har rent mjöl i sin påse.

Kan det vara så att Johan Giesecke och Anders Tegnell synat detta? Båda är väl kontaktade med WHO.
Citera
2020-06-01, 22:09
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Älskar idioter som dig!
Du är en utav dem jag nämnde i första inlägget, lite tragiskt..

Nu är det så att influensan och vinterkräksjukan skövlar tusentals äldre människors liv per år, ska vi införa dessa restrikioner året runt, varenda år tycker du?
På så sätt räddar vi oerhört många liv.

Om ja, tror du att varenda 70 plussare går med på det? eller samhället för den delen?
Om nej, varför väljer du att döda äldre människor som kunde räddats genom att vara inlåsta i sitt rum uppemot 20-30 år? DITT SVIN!

Varför inte införa restriktioner så att bilar aldrig kan starta om samtliga bilbälten inte är fastkopplade?
Eller alko-lås på samtliga bilar i bruk?
Eller varför inte införa lag på att bära hjälm - dygnet runt - vet du hur många liv som kunde räddats pga olyckor?

Etc etc.

Roligt att se dig ignorera fakta dock, nu är det så att överdödligheten ligger på 30% under "covid-19" månaderna bland äldre människor (90%+ utav alla döda), det betyder att om 2000 personer dör i vanliga fall så dog 2600 nu.
Så i 70% utav fallen så fanns covid-19 med i bilden, men dessa personer hade ÄNDÅ dött under denna period.
De andra 30% (överdödligheten) kommer sannolikt även att sänkas i slutet på året då de allra svagaste dog några månder i förtid.

Inom ett år eller två så kan vi se effekten utav detta, men sannolikt så kommer dödligheten (totalt sett) att ha ökat med en handfull %.
Även foliehattarna kommer tids nog att inse detta.

Tyvärr sätter jag inte på mig foliehatten, men däremot ett munskydd!
Citera
2020-06-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Kan det vara så att Johan Giesecke och Anders Tegnell synat detta? Båda är väl kontaktade med WHO.
Och Trump
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tyvärr sätter jag inte på mig foliehatten, men däremot ett munskydd!

Enkelt att ignorera fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Vi har fundamentalt olika sätt att se på saken och hur man ska tolka detta. Självklart är Sveriges dödstal inte några vackra siffror, MEN vi vet inte hur detta kommer se ut i framtiden och vad som händer vid virusets återkomst - om det nu blir någon sådan. Jag kan inte se detta på något annat sätt och det är min åsikt, liksom du har dina åsikter. Någon fakta kan inte presenteras ännu.

Jag är ledsen, men fakta har vi. Vi har facit i handen. Du ljuger för dej själv och andra.

Det som händer i framtiden är det ingen som vet. Inte ens rockstjärna Gieseckell.
Under tiden har Sverige, IDAG, sämsta siffror i världen.
Därför handlar det inte om att vara ödmjuk. Det är det som är verkligheten som vi kan utgå ifrån idag.
Om ett år kanske vi alla är döda, vad fan vet jag.

Men visst. Behåll dina åsikter. Antar att när du ser en lavin komma mot dig kommer du resonera på samma sätt. Men som du säger, vi är alla olika.
Citera
2020-06-01, 22:12
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vilket i-land hanterar det sämre?

Tänker inte låta mig luras till att gå in i någon sådan diskussion, eftersom det hela bygger på att vi inte kan veta någonting helt säkert ännu.

Så varsågod, nu kan du hävda att jag inte kan svara på det "eftersom Sverige är sämst".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Och Trump

Ja, det har du rätt i. Det känns på något sätt konstigt att vi för en gångs skull är på samma sida som Trump, men det känns så jäkla rätt.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Läste tidigt om Avifavir men jag har ingen aning om den svenska sjukvården har provat denna anti-virus medicin.

Dock har vi en 3 miljoner overksamma doser Tamiflu i de svenska bergslagren för en ny pandemi av Spanska sjukan typ. Ingen hade räknat med att vi skulle få Kinesiska sjukan istället!

Jag vet inte heller om vi provat Favipiravir. Britterna och japanerna provar väl den medicinen och Avifavir verkar vara ryssarnas egna modifierade variant som dom behöver själv först men tydligen skulle dela med sig sen.

Det enda jag vet vi provat är Remdemsivir, antikroppar och hydroklorokin.

Sen ska vi nog spara Tamiflun. Det kan komma en svår influensa igen. Hoppas doserna håller några år.
Citera
2020-06-01, 22:13
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag menar mer hur stater och människor hanterat detta. Allt från meningslösa nedstängningar av hela samhällen till hamstring som skedde i mars. Jag bokstavligen talat skrattade åt folk som maniskt plockade på sig toalettpapper och konserver. Aristoteles hade nog också skrattat över att det mänskliga psyket inte nått längre på 2000år.

Jag tror inte att du vet något alls om Aristoteles!

Han försökte få till en perfekt stat där man bland annat kunde ta hand om COVID-19.
Citera
2020-06-01, 22:15
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
”Dags att byta strategi – testa, spåra och isolera”
Det är dags för Sverige att gå över till en coronastrategi som värnar både hälsa och ekonomi, skriver bland andra epidemiologen Tove Fall och ekonomen Lars Calmfors på SvD:s debattsida. Den nya strategin bör bestå av omfattande testning, smittspårning och isolering för att bryta så många smittkedjor som möjligt, skriver de.
https://omni.se/dags-att-byta-strategi-testa-spara-och-isolera/a/wP1lGo
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror inte att du vet något alls om Aristoteles!

Han försökte få till en perfekt stat där man bland annat kunde ta hand om COVID-19.

Läs på vad Aristoteles sa om döden så får du se hur illa det rimmar med att unga individer är livrädda för covid19.
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Älskar idioter som dig!
Du är en utav dem jag nämnde i första inlägget, lite tragiskt..

Nu är det så att influensan och vinterkräksjukan skövlar tusentals äldre människors liv per år, ska vi införa dessa restrikioner året runt, varenda år tycker du?
På så sätt räddar vi oerhört många liv.

Om ja, tror du att varenda 70 plussare går med på det? eller samhället för den delen?
Om nej, varför väljer du att döda äldre människor som kunde räddats genom att vara inlåsta i sitt rum uppemot 20-30 år? DITT SVIN!

Varför inte införa restriktioner så att bilar aldrig kan starta om samtliga bilbälten inte är fastkopplade?
Eller alko-lås på samtliga bilar i bruk?
Eller varför inte införa lag på att bära hjälm - dygnet runt - vet du hur många liv som kunde räddats pga olyckor?

Etc etc.

Roligt att se dig ignorera fakta dock, nu är det så att överdödligheten ligger på 30% under "covid-19" månaderna bland äldre människor (90%+ utav alla döda), det betyder att om 2000 personer dör i vanliga fall så dog 2600 nu.
Så i 70% utav fallen så fanns covid-19 med i bilden, men dessa personer hade ÄNDÅ dött under denna period.
De andra 30% (överdödligheten) kommer sannolikt även att sänkas i slutet på året då de allra svagaste dog några månder i förtid.

Inom ett år eller två så kan vi se effekten utav detta, men sannolikt så kommer dödligheten (totalt sett) att ha ökat med en handfull %.
Även foliehattarna kommer tids nog att inse detta.

Det är sant, men de är kanske inte kända för att ge permanenta lever och hjärtskador i samma utsträckning som covid. Det finns olika grader i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in