2020-06-01, 16:13
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror också att han ville bli av med Wilma. Trött på att försörja henne också. Det kanske var därför han ville dra till USA också. Nu hade det ju kommit brev från kronofogden också. Situationen var ohållbar för hans del. Därför blev det som det blev.

Det är något jag inte tror på, att han ville bli av med henne, tror bara att han försökte krossa henne psykiskt eftersom de gjorde slut hela tiden och han alltid gick efter henne.

Kanske var det så att hon till slut tänkte göra slut och det passade inte honom.

Är man så kall att man mördar och styckar någon och sitter o flinar åt det tror jag inte man bryr sig om att gå efter nån efter man bråkat och gjort slut.

Han ville bara ha kontroll, nu när hon ville göra slut försvann kontrollen och han flippade.
Citera
2020-06-01, 16:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Silhuetten var inte gjord i blod. Det fanns ett par blodstänk, och det fanns spermastänk. Nå, tro det eller ej. Det är bara att läsa NFCs rapport om överkastet. Själv skiter jag i det nu.

Jag tänker att siluetten är utspätt blod. Hon har blivit avduschad, lagd på sängen blöt av vatten, men blod sipprar fortfarande ut....MIN SPEKULATION.

T dödar henne i vardagsrummet, släpar in henne i duschen, duschar och samtidigt duschar henne, lägger henne sedan på sängen och drar till Ljungskile.

Min spekulation.
Citera
2020-06-01, 16:18
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ja, det förstår jag. Men varför en silhuett? Det handlar om kemi, oxidering/syre och en del annat.

Nå, jag lär inte övertyga någon här. Så jag jobbar med att försöka få svar som är förståeliga. För blod är det inte som lyser upp av Bluestar-reagensen. Och den behöver något att reagera på för att lysa upp. Klorin är en grej som den reagerar på, och jag har svårt att tro att hela W var avtvättad med klorin innan hon hamnade på överkastet.

Ja ja. Lämnar detta.

Det krävs inte mycket blod för att det ska synas i en bluestarundersökning. Det är det som sprayen gör, lyser upp där det funnits/finns blod. Det gick däremot inte att få så många spårsäkringar på överkastet eftersom "det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där". Det gick inte heller att få blodbesudlingar säkrade från vardagsrumsgolvet till exempel där bluestar kunde visa att det funnits blod. Men visst lystes hela vardagsrummet upp ändå

edit: Tar tillbaka det understrykta då jag bara fångade upp "vardagsrumsvägg" först
Senast redigerad av siister 2020-06-01 kl. 16:32.
Citera
2020-06-01, 16:19
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
För helv--te Vemsa!!!!

Tror du inte T hade redogjort för att det var han som lämnade lägenheten ostället för att ljuga om att det var hon som drog?

Dina teorier blir mer och mer vrickade för varje dag som går.... Är det möjligen du som har en grandios självbild som tror dig ha bättre teorier en polisens egna tekniker som gör detta så gott som dagligen?
Samma negativa inställning ang tekniska utredningar som den misstänkte har skribenten du citerat 🙈
Att tro sig veta och vara mer än kriminaltekniker är som att påstå jorden är platt..
Det har skrivits att det inte är säkert hon dog på torsdagen utan att det kan ha skett senare..ja men då har ju tishko enligt sitt Svar ”jajamen” varit hemma.
Citera
2020-06-01, 16:21
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Att hon blev dödad i vardagsrummet har ju polisens tekniker slagit fast som det mest troliga scenariot.

Okej det hade jag missat, följde fallet mycket i början men slutade ett tag och började nu igen efter jag såg att rättegång drog igång.
Citera
2020-06-01, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
För helv--te Vemsa!!!!

Tror du inte T hade redogjort för att det var han som lämnade lägenheten ostället för att ljuga om att det var hon som drog?

Dina teorier blir mer och mer vrickade för varje dag som går.... Är det möjligen du som har en grandios självbild som tror dig ha bättre teorier en polisens egna tekniker som gör detta så gott som dagligen?

Han har sagt att han lämnade lägenheten.
Och enligt min teori så ljuger han om att hon lämnade lägenheten, för att han inte vill erkänna griftefridsbrott för att han inte vill straffas för det, och för att han inte vill öka risken att han fälls för mord.

Läste du ens hela mitt förra inlägg, tex den sista meningen om att han själv kanske tror att hon mördades av någon annan, men hon begick egentligen självmord?
Citera
2020-06-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkvettet
Jag tror att T är lite av en dubbelnatur som växlar mellan att ha en grandios självbild och en känsla av underlägsenhet, kanske till och med självförakt. Jag tror inte alls han är så säker som han försöker ge sken av under förhören, jag tror att hans överlägsna och hånfulla attityd är sätt att dölja sin osäkerhet, att försöka "lura" förhörsledarna/åklagaren etc om sin förträfflighet. Och ibland tror jag han går på det själv.
Han är bara en mytoman med Narcissistisk personlighetsstörning och inget annat. Han borde ruttna i fängelset, Jorden mår bättre utan personer som honom.
Citera
2020-06-01, 16:23
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Nån höghet är jag inte, och det vet du. Jag är bara jävligt envis. Men jag jobbar på det. Tyvärr är det svårt att få tag på folk som faktiskt jobbar med detta. Jag vet dock att Bluestar kan ge falska svar. Dvs reagera på metaller, vissa växtmaterial, klorin etc. Jag kan inte hitta något naturligt med denna silhuett då det inte är blod. Jag läser innantill i NFCs rapport som säger att det var väldigt lite blod på överkastet. Men jag ber att få återkomma ifrågan när jag fått ett svar från en auktoritet i området.
Tycker det där är ”spännande” rent tekniskt/biologiskt och ser fram emot att du får svar för det är ju en Helt klart en siluett Som kommit fram av någon anledning.
Citera
2020-06-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jag har läst igenom dagens inlägg och fastnade för dem som diskuterar motiv. Vad hade Tishko egentligen för motiv?

Jag tror inte att han tog livet av Wilma för att hon gjorde slut eller för att ingen annan skulle få henne. Det går inte ihop med att han skulle resa bort och bosätta sig utomlands ( om det nu stämmer )

Tishko sägs dessutom ha varit den som gjort slut ett flertal gånger. Wilma ska ha tjatat sig tillbaka.

Mycket av det material vi har fått ta del av pekar på att Tishko var riktigt leds på allt tjafsande med Wilma.

Jag tror att han tog livet av Wilma för att hon provocerade honom ordentligt den där eftermiddagen. Hon talade om för honom vilken jävla loser han faktiskt är och han tappade det. Om det nu är så att han blev nekad inträde i USA, det i kombination med hans plötsliga personlighetsförändring, kunde ha räckt för att det skulle brinna rejält i skallen på honom. Jag tror att Wilma tryckte ordentligt på hans ömmaste punkt : Egot

Jag tror också att mordet kan ha utlösts av en "provokation" från W. Men jag tror inte att "provokationen" har varit annat än en skitgrej som ingen normalt funtad person reagerar särskilt starkt på. Jag tror att T under lång tid burit på en massa hat och ilska som till slut fick sitt utlopp den kvällen. Det kanske inte behövdes så mycket "provokation" från Ws sida för att fullständigt tappa det.
Citera
2020-06-01, 16:28
Medlem
Ur FUP:

Wilma har från vardagsrummet tagit sig själv, eller fått hjälp, till sovrummet och där legat på sängen, på sängöverkastet. Hon kan ha varit vid liv då hon hamnade i sängen men har även legat där avliden eftersom en likhund markerat för lik i sängen.

Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.

Jag väntar på svar, OM jag får svar, på övriga frågor. Men detta är det enda som finns i fupen. Tolka man silhuetten så borde det varit massor av blod om det skulle vara det enda bluestar reagerat på. Jag vet inte. Tills vidare kan vi bara lämna det därhän.

Och till allas glädje kommer jag nu pudla fullständigt. Jag har definitivt inga bevis att det reagerar på kadaverin. Hoppas få svar dock.
Citera
2020-06-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
En teori om att Wilma har begått självmord:

Enligt rättsläkaren så har Wilma inte strypts till döds, men hon kan ju ha begått självmord på annat sätt, tex skurit sig i handlederna. Och i så fall kan hon ha fallit ihop och slagit i golvet eller annat föremål innan hon dog, och på så sätt fått tex "blånaden" i ansiktet, som omnämns på sida 182 i FUP och som enligt rättsläkaren har uppkommit före döden.

Och jag tycker att det är mycket som tyder på att hon har begått självmord, tex att hon har försökt begå självmord tidigare, att hon hade kontakt med psykolog fram tills hon dog, och att hon verkar ha mått väldigt dåligt den sista tiden innan hon dog.
Och Tishko kanske lämnade lägenheten och sa till henne något i stil med:

"du kan ta lägenheten, jag ska till USA och hjälpa Trump att vinna valet, hej då för alltid Wilma"

Och det som "hon" har skrivit på "sin" Twitter nedan dagen innan hon dog, alltså den 13 november 2019, tyder på att hon hade bestämt sig för att hon ville gifta sig med Tishko, och att hon hoppades att Tishko skulle vilja gifta sig med henne:

https://twitter.com/wilmanouvelle

Lägg också märke till bakgrundsbilden, som är den här bilden:

https://www.pinterest.se/pin/116389971606105245/

Alltså en "romantisk picknick lämplig för frieri"-bild.

Och nästan alla andra inlägg den dagen handlar om kärlek, trohet, lojalitet mm.

Och då gjorde det förstås henne helt förkrossad, att höra Tishko säga att han skulle lämna henne för gott.

Tishko lämnade alltså lägenheten för att åka till Göteborg, där det är bättre att vara om man vill komma till USA, med segelbåt om inte annat. Men han ändrade sig och klev av i Ljungskile, och gick hem för att han inte hade pengar kvar, eller hade dåligt med pengar.
Sen när han kom hem så hittade han Wilma i en pöl av blod, och han blev paranoid att polisen skulle misstänka honom, så han försökte få ut kroppen ur lägenheten och blev då tvungen att skära av iallafall huvudet.

Och kanske ändrade han sig ang. USA när han kom till Ljungskile, för att han ville tillbaka till Wilma, och kanske tom tänkte fria till henne. Men han hann inte dit innan hon begick självmord.

Sen att han nekar till griftefridsbrott nu, det kan bero helt enkelt på att han inte vill straffas för griftefridsbrott. Men det kan också bero på att om han erkänner griftefridsbrott, då ökar risken att han fälls även för mord.

Han har då förstås sörjt Wilma under hela den här tiden sen hon dog, men han har också haft och har sin överlevnadsinstinkt, som driver honom att slippa undan straff.

Vad kan då bevisa min teori?

Om man hittar Wilmas mobiltelefon, så kanske där finns ett "avskedsmeddelande" från Wilma. Och kanske tom en film av självmordet, tex om hon ville straffa alla som svek henne.
Så om Tishko vet var Wilmas mobiltelefon är, då bör han berätta det för polisen snarast, eftersom den kan fria honom från mord iallafall!
Men även kroppen kan fria honom från mord iallafall, om den har skärsår i handlederna tex.

Så om min teori stämmer, och om han fortsätter neka till både mord och griftefridsbrott i tingsrätten, och om han fälls för mord i tingsrätten, då kommer han troligen berätta om Wilmas självmord i hovrätten.

Men om Tishko vet att Wilma begick självmord, då bör han berätta det nu direkt, för sin egen skull!

Men kanske har han inte förstått att Wilma begick självmord, utan han tror att hon blev mördad!
Hmm ja har man vild fantasi så är det en fortfarande jävligt dålig teori. Men lovar dig att skära sig i handleden sen springa runt å skapa en droppanalys så det skapar en falsk bevisning för misshandel. Asså vakna det är Asså en 17åring som skapat dessa bevis??? Det lilla äcklet har skändat flickan efter att han slagit halvt ihjäl henne som han avslutade med en kniv. Sen har han lyckas på nått sätt fått ut hela flickan utom huvet antagligen i en större väska. Finns ett liknande fall i Gävle där planen sket sig då han inte fick i hela henne i väskan men nu pratar vi om en rätt nätt tjej så folks leta efter väska nr 2.
Citera
2020-06-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Du kanske skulle nämnt att Bluestar/kadaverin är din högst egna teori och att den är starkt ifrågasatt i tråden. Sprid inte felaktig information.
Ja tack. Vi behöver inte ta det en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in