2020-05-31, 00:17
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Precis som en asgam som kretsar över ett kadaver in spe.....

Mitt råd: Skaffa dig ett liv och egna pengar så slipper du bry dig om detta.

Den dagen dina föräldrar går till förfäderna kan du lugn och ro fortsätta att förvalta de resurser som dina kära föräldrar har sparat, under en hel livstid, till sina efterlevande.
Dessutom vad exakt ska du göra med pengarna TS? Om det är nåt specifikt som kontantinsats till lägenhet eller dylikt, se över ditt egna liv så kan du ha det inom ett par år. Det enda du kan styra över är hur du själv gör. Och om du är vuxen och jobbar har du alla möjligheter i världen till ett bra sparande.

Dina päron kan leva i 15 år till.
Citera
2020-05-31, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyhorse
Får man fråga hur gammal du är?
Mellan 23-26.

Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX
Hur vet du att dem har pengar? Försörjer de dig nu?

Nej, jag försörjer mig själv. Klart jag lånar ibland av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Dessutom vad exakt ska du göra med pengarna TS? Om det är nåt specifikt som kontantinsats till lägenhet eller dylikt, se över ditt egna liv så kan du ha det inom ett par år. Det enda du kan styra över är hur du själv gör. Och om du är vuxen och jobbar har du alla möjligheter i världen till ett bra sparande.

Dina päron kan leva i 15 år till.

Köpa dator. Bland annat. Det är det första jag skulle köpa iallafall.
Senast redigerad av Sandcat 2020-05-31 kl. 12:56.
Citera
2020-05-31, 16:15
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandcat
Mellan 23-26.

Nej, jag försörjer mig själv. Klart jag lånar ibland av dem.

Växte du upp kärlekslöst? Gav föräldrarna dig inte kärlek?
Citera
2020-05-31, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Växte du upp kärlekslöst? Gav föräldrarna dig inte kärlek?
Jo det var snälla båda två.
Klart det hände Ibland kunde morsan slåss men det var för att hon blev irriterad ibland och det gjorde inte ont.
Citera
2020-05-31, 18:03
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Jo det var snälla båda två.
Klart det hände Ibland kunde morsan slåss men det var för att hon blev irriterad ibland och det gjorde inte ont.
Jo men du måste förstå att det är empatistört beteende att önska att föräldrarna dör. Tillhör nog inte vanligheten varken bland folk eller i den närmaste djurvärlden. Vad tror du det beror på själv, har du några teorier?
Citera
2020-05-31, 18:14
Medlem
Undercoverss avatar
Har "vi" riktig tur så är bostad, bilar & andra pryttlar så pass belånade så det går jämt ut när Ts föräldrar går bort....

....hade varit lika gott åt honom/henne(?).
Citera
2020-05-31, 18:19
Medlem
sucuks avatar
Citat:

En dator för 15-20k sparar du ihop till på ett par månader, var glad att du har dina föräldrar i livet istället!
Citera
2020-05-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
En dator för 15-20k sparar du ihop till på ett par månader, var glad att du har dina föräldrar i livet istället!
Jag tjänar mellan 14-18 tusen och det blir således svårt att spara ihop till en dator för den summan.
Citera
2020-05-31, 19:35
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Jag tjänar mellan 14-18 tusen och det blir således svårt att spara ihop till en dator för den summan.

Så länge man inte gör onödiga köp kommer det växa snabbare än du tror

tjänar 20 och hela min setup ligger nog på 55 totalt. Är några år under 30, spara på och njut av din familj så länge det går ist
Citera
2020-06-01, 00:59
Medlem
Standard.s avatar
Du måste vänta på att dem dör. Förhoppningsvis dröjer det länge där dina föräldrar lever ett lyckligt liv.
Citera
2020-06-01, 06:20
Citat:
Ja jag väntar på att dessa två figurer skall dö så jag kan få lite mer pengar att för mig med.

Läst på om arvslott och bröstarvinge och vill egentligen bara ha klart för mig kring en punkt.

Måste jag vänta på att båda skall dö? Som jag förstår det ärver makan/en pengarna från den avlidne i första hand.
Usch, verkligen ingen respekt för dina egna föräldrar.
Citera
2020-06-01, 12:22
Medlem
oceandrives avatar
Lägg dom på ett fat i fönstret så blir dom bruna fort, sen när du anser att dom är döda så slänger du dom i komposten, funkar på nästan all frukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in