Citat:
Jag tror att det är vanligt ja, och betraktas som ursäkta uttrycket "Döds-coolt"... Du förstår, man känner sig så GOOOOD då, och kan hantera lite av sin egen döds-ångest. Speciellt om man kan klämma fram en liten tår för att visa sin solidaritet med de anhöriga. Man får börja utbildningen på en kyrkogård vilken som, lägga blommor på en random grav, och gråta där, gärna när andra ser det. Och frågar de om man kände liket kan man bara hulka och dra förorättad därifrån - och då får man garanterat en liten kick. Förr kallades dessa begravnings-hyenor, då de dök upp på begravningar för folk de inte kände, och flöt med strömmen och fick gratis mat på samkvämet, medan alla anhöriga undrade vem fasen den personen var. Jag är i branschen och har varit med om detta.
Numera ska ju alla dra till olycksplatserna, och kan inte lugna sig tills begravningen, så då får väl dessa hyenor försöka leva ut sina ambitioner där, och kanske använda sina erfarenheter därifrån om det blir något samkväm... (" Oooh, det var så FIINT där ute vid bron! Alla blommorna! Alla ljusen!! *snyft* Och jag blev så rörd...!"
Eller kan man skriva här och reagera på hur folk här skriver, hur dessa fina ungdomar nu gått hädan, och kärlek och handhjärtan till alla anhöriga, och skäms ni andra vars ögon inte tåras av detta...!
Typ så... (ursäkta att jag är luttrad...)
r och vet hur de agerar i olika situationer.