2020-06-01, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos-Locos
Det är svårt att hitta mera stabila bilar på vägen, tro mig haft i princip hela Audis modellprogram och om du verkligen tror att en A4 inte klarar ca 60 kg extra vikt så är det snarare du som skall ta en ordentlig fundering och återkomma.
Om det är A4:an som var visades för några inlägg så pratar vi inte heller om någon direkt raket heller plus ca 10 år gammal bil.

Du har rätt. Alla bilar är stabila även om det är 60 kg mer i baksätet - i upp till 90 - 100 km/tim möjligen.

Men kör i 150 km/tim så handlar det om fysiklagar och inte bilmodeller. Om hon behövde väja för någonting, vilket förmodligen var utlösande orsak, blev det troligen omöjligt att häva bilens krängning.

Om du vet hur en VW bubbla med svansmotor uppförde sig, så förstår du.
Citera
2020-06-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unrank11
Stämmer de att en av pojkarna hittades i vattnet ? Hur långt i är ifrån där bilen stod till vattnet ?

Citat:
Ursprungligen postat av Vindla
Vet inte vad vägen heter. Men man passerar där i Sörfors om man åker mellan Sundsvall och Hassela. Trodde någon hade drunknat när vi såg polisen, gummibåt och liksäck och googlade därför och insåg att det var denna tragiska olycka.
Förstod dock snabbt att något inte stämde när det stod att fem var med i olyckan klockan tre inatt och de plockade upp någon kl 12-13 när vi passerade. Tänkte att det måste varit en person till som de missade i natt och det uppdaterades ju sedan.
Olyckan skedde vid en bro och personen plockades upp från andra sidan bron än där bilen körde av, så antar att han åkt med vattnet en bit.
Kan inte släppa tanken på hur sorgligt för deras mammor med morsdag framöver... Stackars alla anhöriga till alla inblandade...💔

Enligt skribenten som passerade vid kl. 12-13, så var polisen då ute med en båt och liksäck och plockade upp en person ur vattnet, på andra sidan bron än där bilen körde av vägen.
Citera
2020-06-01, 09:56
Medlem
Jag kan inte förstå hur vuxna människor kan sitta och slänga all denna skit på ungdomarna och i synerlighet föraren.
Nu får ni väl för fan ge er! Vad gjorde ni i 16 års ålder,satt ni hemma och så fint såg Mellon med mamma & pappa medan ni tryckte i lördagsgodiset eller?!
När man är i tonåren/ungvuxen är man ute och "skapar minnen" som man ska kunna bära med sig genom livet. I den åldern är man fri i sinnet,man håller på att bryta sig lös från föräldrarna och man försöker sin plats i livet.
När jag var 16 år,vilket är mer än 20 år sedan,var jag också ute mitt i nätterna,festade och ljög för mina föräldrar om övernattningar hos kompisar när de försökte hålla mig hemma.
Och man får inte glömma att detta är/var BARN! BARN som var på väg att växa upp. De hade inte samma tänk som oss vuxna,glöm inte det!
Detta är inget annat en enormt tragisk händelse med ENBART offer.

Mitt hjärta är fyllt av sorg för alla inblandade och Ni har mitt varmaste deltagande.♡
Citera
2020-06-01, 09:57
Bannlyst
Ja såsom bilen ser ut så lär dom inte kört i 70 km/h som var högsta tillåtna hastigt!

https://imgur.com/a/M5K0jUi
Citera
2020-06-01, 10:01
Medlem
När jag ser diket och bilen får jag intrycket att bilen gått ner i diket med sidan först vilket förklarar att ena sidan är intryckt och att ingen i baksätet överlevt.
Citera
2020-06-01, 10:02
Bannlyst
Emil..

https://www.instagram.com/p/CA3Ksd6HaU6/
Citera
2020-06-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Straffet föraren får är en livstidsdom genom att behöva leva med att ha kört ihjäl 4 av sina kompisar, om ni inte tycker det är tillräckligt vet jag inte vad ni är för ena människor.

Hade du tyckt likadant om någon hade frontalkrockat med ditt barn i 140 km/h på en 70-väg? "De kommer må dåligt av det resten av sitt liv", det hade inte räckt för mig. Det här är mer än bara otur i trafiken, bra att polisen väcker åtal.
Citera
2020-06-01, 10:07
Medlem
När jag var 15 någon gång på 80 talet dog en tjej kompis till mig i en liknande olycka.
Då i en mycket sämre bil, och ingen använde bälte då.
Sedan dess har det hänt med kuslig regelbundenhet.
Det har dock ökat enormt nu på slutet, jag ska inte skylla på GTA och fast and furious filmerna, men dom har i alla fall bidragit till att väldigt många fler ungdomar har intresserat sig för hottade bilar.

När jag var 18 så portade man toppar och bytte kamaxel och fick 20hk till från ursprungliga 100.
Hade man intresse för trimmade bilar då var man oftast seriöst intresserad av motorsport.

Nuförtiden köper vem som helst en bil som har 200hk och sedan kranar man upp turbon och insprutningen så kan man ha 300hk eller mer.

Förr i tiden ägnade sig föraren enbart åt att köra, passagerare fram bytte kassettband.
Nuförtiden släpper aldrig föraren mobilen, och det ska snappade och fipplas konstant.

Dom senaste 10 åren har vi haft ett flertal olyckor med unga personer i antingen egna hotta bilar eller pappas direktör sträcker, och det kommer att öka.

Spekulationerna om djur på vägen, eventuellt dåliga däck och annat kan vi strunta i.
Sånt här händer ändå, i pappas sprillans nya bil med bra däck, likväl som i ricers med felaktiga hjulvinklar och uppnötta budgetdäck på alldeles för breda fälgar.
(Jävla idiottrend att förstöra bilen genom att knäcka ut hjulen och ha för breda fälgar för däcken, det sabbar totalt väghållningen)
Citera
2020-06-01, 10:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Ja såsom bilen ser ut så lär dom inte kört i 70 km/h som var högsta tillåtna hastigt!

https://imgur.com/a/M5K0jUi

En bild på en bil uppe på en bärgningsbil säger ingenting då bilen blivit sönderklippt under räddningsinsatsen.
Citera
2020-06-01, 10:08
Medlem
cybergrodans avatar
Visst kan man tänka på hur ''dumt'' det var av föraren, men det är inte lätt om man nyss fått körkort och dessutom har ett helt gäng unga grabbar med sig i bilen. Vid den åldern har man inget konsekvenstänk så det är samtidigt svårt att klandra henne. Huruvida hon döms eller inte spelar mindre roll, värre straff än att 4 vänner dör finns inte...
Citera
2020-06-01, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokenjonsson
https://gofile.io/d/phoiK1
Redigerad för att dölja namn på dom inblandade

Hur fan håller hon ratten
Men några fingrar på ena handen
Citera
2020-06-01, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym1670
Hon ligger i uppsala

Så här står det i dagens VK.

Den kvinna som skadades vid den svåra olyckan utanför Sundsvall vårdas på intensiven i Umeå.

https://www.vk.se/2020-06-01/laget-kritiskt-for-skadad-kvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in