2020-06-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym1670
Jag vet hur det är med J men vill inte gå ut med exakta skador av respekt för henne och dom anhöriga

Ok va synd. Men jag förstår. jag tänker på denna tragedi hela dagarna och skulle vilja veta hur dom mår.
Men tids nog kanske man får veta...
Citera
2020-06-01, 17:15
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Närmare 150 till och med. Siffran till höger om nålen är 160 km/h.

https://bparts-eu.s3-eu-west-1.amazo...nal/014MFK.jpg

Herrejävlar alltså, föraren har verkligen kört bilen som en blådåre.
Citera
2020-06-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
https://www.google.se/maps/@62.28092...7i13312!8i6656

Tack för Ditt försök! Och den bilden har jag sett femtioelva gånger. men VAR är det...? Ifrån denna bild kan i varje fall inte jag komma ur street-view. Ska jag klicka på någon av pilarna och förflytta mig 25 meter i taget några mil tills jag når en skylt på ett by- eller stadsnamn, så jag vet var jag befinner mig och kan kolla från satellit hur omgivningen ser ut...? Ta nu inte detta som otacksamhet, men jag har fortfarande inte en susning om var denna tragedi skett i geografin!
Citera
2020-06-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker95
Ingen som sitter med info om hur det är med de 2 överlevande. Någon som hört nåt från en bra källa?

Jag frågade det tidigare idag och då skrev en att passageraren är ok men många ben trasiga i kroppen.
Citera
2020-06-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Tack för Ditt försök! Och den bilden har jag sett femtioelva gånger. men VAR är det...? Ifrån denna bild kan i varje fall inte jag komma ur street-view. Ska jag klicka på någon av pilarna och förflytta mig 25 meter i taget några mil tills jag når en skylt på ett by- eller stadsnamn, så jag vet var jag befinner mig och kan kolla från satellit hur omgivningen ser ut...? Ta nu inte detta som otacksamhet, men jag har fortfarande inte en susning om var denna tragedi skett i geografin!

62.280641, 17.036479

https://www.google.se/maps/place/62%C2%B016'50.3%22N+17%C2%B002'11.3%22E/@62.280641,17.0342903,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d62.28064 13!4d17.0364795
Citera
2020-06-01, 17:30
Medlem
qflexi0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Killen Milton bor han i Ljusdal, och vilka är föräldrarna? för de som bor på samma adress har helt andra namn. Var han fosterbarn eller placerad?

Han bodde med mamma och styvfar
Citera
2020-06-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Oerhört tragiskt. Mina tankar till alla föräldrar.

Köper man idag en fyrhjuling att åka runt med på gården, kanske samla in lite virke, eller köra ut lite hö, så finns det en nyckel man kan vrida om och ta ur, som begränsar toppfarten.

Hur svårt kan det vara att låta första 7-8 åren som bilförare, vara en prövotid med begränsad hastighet.

Finns det ens någon bilutlånare/förälder som inte tycker exv 90 är en bra toppfart för en bil som körs av ungdomar?

Börja ställ krav på biltillverkare, för dessa verkar skita fullständigt i att ungdomar kör ihjäl sig.

Kortläsare i bilarna för att kunna starta, körkort tex, anpassar då efter ålder, 80 km/h första tre åren
Citera
2020-06-01, 17:34
Medlem
Läste precis om ”Rebecca 22” som intervjuades när hon tände ljus på olycksplatsen.
Hon kände dock inte de inblandade!?!

Är det vanligt att folk åker runt och tänder ljus på random dödsolyckor?
Citera
2020-06-01, 17:36
Medlem
Corona-Chans avatar
Så otroligt tragiskt med barn som dör!

Ni som snackar skit om ungarna som dött, hur dom beter sig, är klädda osv kan dra åt helvete!
Det är småungar som lever ungdomslivet, ni var inte bättre själva. Ni borde fatta bättre i vuxen ålder än att skriva respektlös smörja i tråden om en fruktansvärd olycka. Skäms!
Citera
2020-06-01, 17:44
Medlem
TsarenSvikerAldrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Fair enough.
Och det är den vägen vi ser på filmen?
Det är inte filmat tidigare på kvällen? På väg till festen t.ex
Du verkar vara en boomer, så ska förklara för dig. FÖRST ser man hur de är på bilträffen, SEN i filmen så ser man hur de kör bil SNABBT på en 70-väg.
Citera
2020-06-01, 17:48
Medlem
När man ser denna vy så ser man att vänsterkurvan "nyper" ganska ordentligt. Jag har en ganska bestämd uppfattning om hur denna olycka kan ha gått till.

Först så har vi en oerfaren förare som tittar framåt på vägen lite för kort så att säga, detta är ett mycket vanligt fel man gör som färsk bakom ratten, detta resulterar i att bl.a kurvor kommer som en "överraskning", oftast så hinner man med att parera i sista stund och allt går bra.
Så i denna situation så misstänker jag att kombinationen ser ut som följer:

Låg blick
Högre hastighet än lämpligt
Relativt tungt lastad bil ( 6 personer) + lite annat kanske
Allt för sent försök att hålla kvar bilen på asfalten

Krafterna som utvecklas tvingar bilen ut mot diket och föraren hinner inte parera innan högerhjulen har hamnat i dikeskanten och katastrofen är ett faktum!

Denna länk kom från TurboAnte men är borttagen av någon märklig anledning!

https://www.google.se/maps/@62.28066...7i13312!8i6656

Till dig som kunde ta en egen film av vägen, gör gärna det och isf filma spåren noga, dels på asfalten men även i kanten utanför.
Citera
2020-06-01, 17:49
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Så otroligt tragiskt med barn som dör!

Ni som snackar skit om ungarna som dött, hur dom beter sig, är klädda osv kan dra åt helvete!
Det är småungar som lever ungdomslivet, ni var inte bättre själva. Ni borde fatta bättre i vuxen ålder än att skriva respektlös smörja i tråden om en fruktansvärd olycka. Skäms!
Vi är ju fortfarande här, vi körde inte ihjäl oss själva eller våra vänner.
Det finns ungdomssynder, och det finns ungdomssynder, de flesta slutar inte så här illa, kanske för att de flesta ändå har lite mer koll.
Eller menar du att den här typen av olyckor är vanliga, omöjliga att förhindra och något vi får leva med? Eller tror du att det kunde gått annorlunda, om de haft något bättre koll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in