Citat:
Jag har läst igenom dagens inlägg och fastnade för dem som diskuterar motiv. Vad hade Tishko egentligen för motiv?
Jag tror inte att han tog livet av Wilma för att hon gjorde slut eller för att ingen annan skulle få henne. Det går inte ihop med att han skulle resa bort och bosätta sig utomlands ( om det nu stämmer )
Tishko sägs dessutom ha varit den som gjort slut ett flertal gånger. Wilma ska ha tjatat sig tillbaka.
Mycket av det material vi har fått ta del av pekar på att Tishko var riktigt leds på allt tjafsande med Wilma.
Jag tror att han tog livet av Wilma för att hon provocerade honom ordentligt den där eftermiddagen. Hon talade om för honom vilken jävla loser han faktiskt är och han tappade det. Om det nu är så att han blev nekad inträde i USA, det i kombination med hans plötsliga personlighetsförändring, kunde ha räckt för att det skulle brinna rejält i skallen på honom. Jag tror att Wilma tryckte ordentligt på hans ömmaste punkt : Egot
Jag tror inte att han tog livet av Wilma för att hon gjorde slut eller för att ingen annan skulle få henne. Det går inte ihop med att han skulle resa bort och bosätta sig utomlands ( om det nu stämmer )
Tishko sägs dessutom ha varit den som gjort slut ett flertal gånger. Wilma ska ha tjatat sig tillbaka.
Mycket av det material vi har fått ta del av pekar på att Tishko var riktigt leds på allt tjafsande med Wilma.
Jag tror att han tog livet av Wilma för att hon provocerade honom ordentligt den där eftermiddagen. Hon talade om för honom vilken jävla loser han faktiskt är och han tappade det. Om det nu är så att han blev nekad inträde i USA, det i kombination med hans plötsliga personlighetsförändring, kunde ha räckt för att det skulle brinna rejält i skallen på honom. Jag tror att Wilma tryckte ordentligt på hans ömmaste punkt : Egot
Jaa, jag är iochförsig bara på sidan ca 700 i FUP, men ibland känns det lite som att hon nästlar sig in överallt. T o m i hans familj, hon börjar "svärta" ner honom inför hans familj, han knarkar, han bråkar med henne, han är svartsjuk......säger hon till hans familj och vill väl att de ska tycka synd om henne. Den 12/11 ringer W till T:s kusin, som ingen av dem träffat eller hört av sig till på nästan ett år. Hon är rätt påstridig också, ringer flera gånger. Vad är det hon ska säga?? W och kusinen känner knappt varandra. T verkar ha kännt att han inte kunde vända sig till sin familj för hjälp, varken med pengar eller med hjälp att få ut henne därifrån.
W verkar mer ha varit inriktad på att köpa smink, kläder, handväskor, fixa naglar, skönhetsoperationer, inredning (vilket är helt normalt för en 16-17-åring), men ingen styr liksom upp det. Om man tittar på T:s kontouttdrag så undrar jag om han ens hade råd att betala hyran i december. Och julen på väg in....och arbetade mindre och mindre. Han kanske sa till W att Kronkalle snart kunde komma.....
Och både hennes och hans vänner verkade försvinna/försvunnit. I början när de bådde där klagade grannarna på fester. När festerna slutade, så slutade/försvann "vännerna" med.
Och det var inte bara W:s mamma hon inte fick bo hos, även systern E säger i förhör att hon "inte kunde ta W tillbaka". Men farmor kunde hon bo hos, pappa kunde hon bo hos, Alba kunde hon bo hos, mammans vännina Jenny kunde hon bo hos. Men W skulle tillbaka till T, ingen kunde stoppa henne.
T skulle ha sagt att han hyrde ut LGH till någon annan när han "åkte" till USA......
Mina tankar bara.
Två förlorade själar, rätt ensamma i världen.