2020-06-01, 16:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jag har läst igenom dagens inlägg och fastnade för dem som diskuterar motiv. Vad hade Tishko egentligen för motiv?

Jag tror inte att han tog livet av Wilma för att hon gjorde slut eller för att ingen annan skulle få henne. Det går inte ihop med att han skulle resa bort och bosätta sig utomlands ( om det nu stämmer )

Tishko sägs dessutom ha varit den som gjort slut ett flertal gånger. Wilma ska ha tjatat sig tillbaka.

Mycket av det material vi har fått ta del av pekar på att Tishko var riktigt leds på allt tjafsande med Wilma.

Jag tror att han tog livet av Wilma för att hon provocerade honom ordentligt den där eftermiddagen. Hon talade om för honom vilken jävla loser han faktiskt är och han tappade det. Om det nu är så att han blev nekad inträde i USA, det i kombination med hans plötsliga personlighetsförändring, kunde ha räckt för att det skulle brinna rejält i skallen på honom. Jag tror att Wilma tryckte ordentligt på hans ömmaste punkt : Egot

Jaa, jag är iochförsig bara på sidan ca 700 i FUP, men ibland känns det lite som att hon nästlar sig in överallt. T o m i hans familj, hon börjar "svärta" ner honom inför hans familj, han knarkar, han bråkar med henne, han är svartsjuk......säger hon till hans familj och vill väl att de ska tycka synd om henne. Den 12/11 ringer W till T:s kusin, som ingen av dem träffat eller hört av sig till på nästan ett år. Hon är rätt påstridig också, ringer flera gånger. Vad är det hon ska säga?? W och kusinen känner knappt varandra. T verkar ha kännt att han inte kunde vända sig till sin familj för hjälp, varken med pengar eller med hjälp att få ut henne därifrån.

W verkar mer ha varit inriktad på att köpa smink, kläder, handväskor, fixa naglar, skönhetsoperationer, inredning (vilket är helt normalt för en 16-17-åring), men ingen styr liksom upp det. Om man tittar på T:s kontouttdrag så undrar jag om han ens hade råd att betala hyran i december. Och julen på väg in....och arbetade mindre och mindre. Han kanske sa till W att Kronkalle snart kunde komma.....

Och både hennes och hans vänner verkade försvinna/försvunnit. I början när de bådde där klagade grannarna på fester. När festerna slutade, så slutade/försvann "vännerna" med.

Och det var inte bara W:s mamma hon inte fick bo hos, även systern E säger i förhör att hon "inte kunde ta W tillbaka". Men farmor kunde hon bo hos, pappa kunde hon bo hos, Alba kunde hon bo hos, mammans vännina Jenny kunde hon bo hos. Men W skulle tillbaka till T, ingen kunde stoppa henne.

T skulle ha sagt att han hyrde ut LGH till någon annan när han "åkte" till USA......

Mina tankar bara.

Två förlorade själar, rätt ensamma i världen.
Citera
2020-06-01, 16:54
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det går till och med att se blod på tvättade kläder, men det behöver inte innebära att man hittar något att testa. Nu hittades en blodbesudling på överkastet och det kunde konstateras att det var Wilmas blod
Detta överkastet är inte tvättat enligt fup så det är då 4 fläckar med blod besudlingar men siluetten?
Då skulle han isf tvättat enbart mitten på överkastet men som sagt så är det otvättat.
Citera
2020-06-01, 16:55
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hänvisa gärna till sidor i FUP för "droppanalysen som bevisar misshandel"!

Och tänk på att hon pga skärsår i handlederna kan ha halvt medvetslös släpat sig runt i lägenheten, och svimmat flera gånger och då skvätt blod och till slut dött.

Förresten har du sett hur någon beter sig efter att ha skurit sig i handlederna, alltså någon som varit ensam och sen dött?

Ok. Så hon tog sitt liv och skar även skallen av sig själv då? Eller vemsa, kanske var det så att det var ett spöke som gjorde allting? Som la huvudet i garderoben så T kunde fortsätta spela tv spel?

Vad har du för mer sjuka respektlösa teorier?
Citera
2020-06-01, 16:56
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja du jag brukar oxå skriva långa inlägg - men denna gång ligger jag i lä! Fast det handlar om flera dagar så man kan knappast korta ner det heller.

Tycker dina funderingar i tidsförlopp och hur han kan ha tänkt och agerat låter trovärdigt. Till och med mer trovärdigt än flera andras tankar och teorier ...

Sedan finns det ju olika saker som detaljer i hur hon miste livet rätt oklart och varför W har lämna både blod och fekalier lite överallt i olika rum samt toaletten samt att det också finns spår av sperma på överkastet enligt den forensiska undersökningen och å andra sidan vet vi ju inte om de har haft sex kvällen innan heller?! Eller dagarna innan det har hamnat blod etc på överkastet. Oklart - annars blir det ju ganska obehagligt om det kommit dit efter W har bragts om livet.

Nej men i stora drag kan jag hålla med dig om din teori.

Eftersom den där T verkar vara totalt morbid så kanske han vill straffknulla henne (nekrofila drag, jag vet...)

En del mördare får stånd när de mördar och styckar.
Jag har läst om detta för länge sedan. Kommer inte ihåg när och var, men jag har läst det tidigare.

Idiot inlägg känner jag...
Citera
2020-06-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Detta överkastet är inte tvättat enligt fup så det är då 4 fläckar med blod besudlingar men siluetten?
Då skulle han isf tvättat enbart mitten på överkastet men som sagt så är det otvättat.
Det fanns inget blod i silhuetten - eller ytterst lite. Det kan vara annat biologiskt material. Se här vad jag hittade. Jag har fetat det jag menar:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Det innebär att när Bluestar lyser upp ett ställe så måste man ta ytterligare prover för att påvisa att det verkligen ÄR blod och inte något annat. Bluestar ger andra svar än enbart på blod. Men det är inget som trådens deltagare förstår. Man måste ta ytterligare prover (via tops) för att säkerställa ATT det är blod. Och därefter kikar man på VEMS blod. Är det INTE blod så lämnar man det tydligen därhän.
Citera
2020-06-01, 17:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkvettet
Jag tror också att mordet kan ha utlösts av en "provokation" från W. Men jag tror inte att "provokationen" har varit annat än en skitgrej som ingen normalt funtad person reagerar särskilt starkt på. Jag tror att T under lång tid burit på en massa hat och ilska som till slut fick sitt utlopp den kvällen. Det kanske inte behövdes så mycket "provokation" från Ws sida för att fullständigt tappa det.

Jaa, håller helt med. "Provokationen" kan ha varit näst intill obefintlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Freddan73
Har läst mycket från tråden och även fupen. Kan hända att jag missat vissa detaljer. Någon kanske redan har svarat på detta jag undrar över.

I kabinväskan ligger det en vit lapp där det står 1-10 med siffror bredvid! Är det någon som vet vad det kan betyda?

Nej, jag har missat det.
Citera
2020-06-01, 17:06
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fanns inget blod i silhuetten - eller ytterst lite. Det kan vara annat biologiskt material. Se här vad jag hittade. Jag har fetat det jag menar:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Det innebär att när Bluestar lyser upp ett ställe så måste man ta ytterligare prover för att påvisa att det verkligen ÄR blod och inte något annat. Bluestar ger andra svar än enbart på blod. Men det är inget som trådens deltagare förstår. Man måste ta ytterligare prover (via tops) för att säkerställa ATT det är blod. Och därefter kikar man på VEMS blod. Är det INTE blod så lämnar man det tydligen därhän.
Ok ja, jag tänker kanske fel men kadaverin borde väl vara biologiskt ämne?
Alltså även fast det inte står just ordet kadaverin i info om bluestar reagerar det på ämnet.
För bevisligen syns det ju på överkastet.
Så tolkar jag det 😊
Citera
2020-06-01, 17:07
Medlem
Citat:
Ok ja, jag tänker kanske fel men kadaverin borde väl vara biologiskt ämne?
Alltså även fast det inte står just ordet kadaverin i info om bluestar reagerar det på ämnet.
För bevisligen syns det ju på överkastet.
Så tolkar jag det 😊
Så tolkar jag det. Också. Men säg inget. För ingen kommer tro dig. Den reagerar på "annat biologiskt material". Sen kan ju folk tolka det som de vill. Den reagerar ju inte på själva överkastet. Och något blod är där inte. Men nu finns den länken i alla fall. Klartext:

Eftersom Bluestar® forensic ger många falska positiva reaktioner samtidigt som metoden kan synliggöra så tunna och utspädda blodförekomster att de mycket väl inte är synliga med blotta ögat kan det vara svårt att avgöra vad som har gett upphov till den kemilumines som iakttas. För att bedöma om blod eller något annat synliggjorts i ett område krävs att det undersöks ytterligare. Då ett DNAresultat erhålls från ett kemiluminescerande område eller besudling går det därför i vissa fall inte att avgöra om DNA-resultatet härrör från blod eller från något annat biologiskt material[/.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-01 kl. 17:13.
Citera
2020-06-01, 17:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Dom enda i detta mål som är heltidsanställda av Uddevalla Tingsrätt är juristdomarna

Ja - såklart är inte tex nämdemännen anställda ;-)

Men - du ser säkert också att mitt svar mer berörde att jurister och domare inte gör uppehåll i rättegången för att de ”behöver paus” från denna utan för att det finns många andra förhandlingar som måste genomföras. 😘
Citera
Bannlyst
Citat:
Sååå HUR tog hon sitt liv menar du?
Misshandlade sig själv grovt så muskelvävnad flög? 🤔
Tryckte in nåt vasst på sig själv i ögat?
Hon är varken hängd eller strypt enligt rättsläkarens undersökning..

Du kan inte ha läst hela mitt inlägg nedan:

För då hade du sett att jag skrev "tex skurit sig i handlederna".

Och du kan inte heller ha läst FUP, tex sida 182, om du tror att något vasst har tryckt i ögat innan döden. Alla skador innan döden kommer enligt rättsläkaren från trubbigt våld, vilket ett fall mot tex golvet kan orsaka. Och falla mot golvet är det nog stor risk att man gör om man skär sig i handlederna.

Och det kan bli väldigt hårt fall om man svimmar och faller mot något, tex en TV-möbel, om det var det på sida 310 i FUP som du syftade på med "muskelvävnad". I övrigt finns bara muskelvävnad på kuddvar och knivar, vilket stämmer med min teori om att hon har begått självmord och han har styckat henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Ok. Så hon tog sitt liv och skar även skallen av sig själv då? Eller vemsa, kanske var det så att det var ett spöke som gjorde allting? Som la huvudet i garderoben så T kunde fortsätta spela tv spel?

Vad har du för mer sjuka respektlösa teorier?

Se svar till #Bambambi ovan.

Och du måste väl ändå förstå att vi inte kan ha människor i fängelse för mord, om offret har begått självmord?
Livstids fängelse kostar pengar för samhället. Sen är det ju fel också mot gärningsmannen förstås.

Dessutom om Tishko inte har förstått själv att Wilma kan ha begått självmord, utan tror att hon har blivit mördad av någon annan, då kanske han kommer berätta var kroppen och hennes mobiltelefon finns, om man upplyser honom om att hon kan ha begått självmord. Och kanske kommer man då kunna bevisa att hon begick självmord.
Senast redigerad av vemsa 2020-06-01 kl. 17:27.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddan73
Har läst mycket från tråden och även fupen. Kan hända att jag missat vissa detaljer. Någon kanske redan har svarat på detta jag undrar över.

I kabinväskan ligger det en vit lapp där det står 1-10 med siffror bredvid! Är det någon som vet vad det kan betyda?

Den infon vill jag gärna se.

Visa med länk eller annat så att vi alla här inne kan tolka det.

1-10 med siffror bredvid, alltså fler siffror sidan om 1-10?

Datum, GPS, koordinater...
Citera
2020-06-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Den infon vill jag gärna se.

Visa med länk eller annat så att vi alla här inne kan tolka det.

1-10 med siffror bredvid, alltså fler siffror sidan om 1-10?

Datum, GPS, koordinater...
Sid 381 i fupens pdf-fil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in