Citat:
Inte alls omöjligt.
Kan det ha funnits någon byggcontainer för byggskräp i närheten?? Gångavstånd? Lite lerigt runt om?
Men jag vill då tillägga att då bör kniven ha varit helt ny. Vi som syr har alltid en speciell sysax (den är väl gömd för de övriga idioterna i familjen), för man kan inte klippa i tyg med saxar som används till annat, och det märks med en gång om sysaxen varit "otrogen". Troligen går det inte med "begagnade" knivar heller, jag tror aldrig att jag har prövat med kniv. Men helt säker är jag inte. Men textilier och vassa eggar fungerar bäst om den vassa eggen inte används till något annat.
Hmm, W hade ju träffat/sprungit på sin "gamla" kärlek på bussen den där veckan, V¤ ictor O. någonting.....
Fast som jag förstod det så hade han gjort slut då, precis innan, och W hade gjort självmordsförsök på vinden. T kanske hittade på denna resa för att W (äntligen, kanske) skulle släppa taget, men sedan kom ju förfrågan upp om inte W kunde få bo/hyra LGH medans han var borta, så att W fick lite mer tid att hitta ett annat boende, så hans "plan" (eller vad det var) sket sig fullständigt. Men varför sa han inte nej? Eller jag har hyrt ut till någon annan......
Hmm, W hade ju träffat/sprungit på sin "gamla" kärlek på bussen den där veckan, V¤ ictor O. någonting.....
Fast som jag förstod det så hade han gjort slut då, precis innan, och W hade gjort självmordsförsök på vinden. T kanske hittade på denna resa för att W (äntligen, kanske) skulle släppa taget, men sedan kom ju förfrågan upp om inte W kunde få bo/hyra LGH medans han var borta, så att W fick lite mer tid att hitta ett annat boende, så hans "plan" (eller vad det var) sket sig fullständigt. Men varför sa han inte nej? Eller jag har hyrt ut till någon annan......
Kan det ha funnits någon byggcontainer för byggskräp i närheten?? Gångavstånd? Lite lerigt runt om?
Fast han har väl inte den röda tröjan eller halsduk på sig när han köper drickan, eller på tåget? Och ingenting med sig? Det måste vara något mindre föremål han gör sig av med (om något), som går att gömma bekvämt under/i jackan. Enligt bilden på tåget så sitter han inte ned, men det kanske inte fanns några sittplatser?
Fast polisen kollade med fogden och de hade inte skickat något brev, men han kanske ljög för W för att hon skulle dumpa honom för att han inte hade några pengar längre? Men pank det var han, jag tror inte att han skulle ha klarat av att betala hyran för december faktiskt.
Fast polisen kollade med fogden och de hade inte skickat något brev, men han kanske ljög för W för att hon skulle dumpa honom för att han inte hade några pengar längre? Men pank det var han, jag tror inte att han skulle ha klarat av att betala hyran för december faktiskt.
Ja absolut byggcontainrar i området, vet dock inte om de brukar ha lås, annas skulle de nog snabbt bli fulla av allehanda...Det har byggts länge i omedelbar anslutning till området där Ts lägenhet är. Finns också matbutik med container på baksidan och industriområde mellan lägenheten och kajen. Det saknas inte ställen att leta på!