2020-06-01, 11:04
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Inte alls omöjligt.

Kan det ha funnits någon byggcontainer för byggskräp i närheten?? Gångavstånd? Lite lerigt runt om?

Ja absolut byggcontainrar i området, vet dock inte om de brukar ha lås, annas skulle de nog snabbt bli fulla av allehanda...Det har byggts länge i omedelbar anslutning till området där Ts lägenhet är. Finns också matbutik med container på baksidan och industriområde mellan lägenheten och kajen. Det saknas inte ställen att leta på!
Citera
2020-06-01, 11:06
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Det fanns ingen övervakningskamera på direkten/eurokiosk och därför vet man inte vad han hade på sig. Enligt polisen som plockade upp honom pp E6an hade en mörka sportbyxor och en svart tröja.
Den röda tröjan o halsduk syntes vid netto kl 14:30.
Halsduken låg i väskan med huvudet, men tröjan och byxorna han hade på netto har man inte hittat. T hävdar att de ska finnas i lägenheten.
Jag har aldrig sett bilder från tåget, och ett mindre föremål skulle kunna vara blodiga kläder som han vill göra sig av med.
Om du har en bild där han är på tåget, kan du länka?!

Han handlar 14:30 på netto. Sedan går han hem. (Mördar W någon gång mellan 17-18 tiden misstänker jag). Duschar. Byter om. Går till kiosken, handlar 18:47. Går till tåget, åker 19:07. Ingen övervakning på varken kiosk eller tåg. Finns inga bilder från dessa ställen.
Citera
2020-06-01, 11:13
Medlem
Matamatas avatar
Jag har funderat på vad som kan ha stått på golvet där man med bluestar ser en fyrkant. Eftersom det inte är något blod på sittpuffen som står framför fåtöljen så är den ditställd efter mordet. Alltså borde det ha stått en annan där. Lite mindre och utan fötter.
Edit: Det är även logiskt med en mindre eftersom det ligger en kudde framför den stora nu, vilket bara ser konstigt ut.
Senast redigerad av Matamata 2020-06-01 kl. 11:16.
Citera
2020-06-01, 11:19
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Han handlar 14:30 på netto. Sedan går han hem. (Mördar W någon gång mellan 17-18 tiden misstänker jag). Duschar. Byter om. Går till kiosken, handlar 18:47. Går till tåget, åker 19:07. Ingen övervakning på varken kiosk eller tåg. Finns inga bilder från dessa ställen.
Nej, jag vet. Med Marie-antoionette menar stt hon sett bilder från tåget men tror hen blandat ihop bilderna bara.
Citera
2020-06-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla aktörer har flera andra ärenden och det är svårt att synkronisera almanackorna..
Dom behöver nog vila upp sig lite också. Måste vara ganska ansträngande detta. Det känner man ju själv fast man bara är "publik" så att säga.
Citera
2020-06-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Dom behöver nog vila upp sig lite också. Måste vara ganska ansträngande detta. Det känner man ju själv fast man bara är "publik" så att säga.
Det är deras jobb. Och med tanke på hur mycket brott som sker i samhället, så går de inte sysslolösa direkt. Så när det är "paus" i förhandlingarna så finns pappersjobb i målet att göra - men man har också andra klienter som skall arbetas med, som sitter i häkten osv. De kan inte heller vänta. Domaren har andra förhandlingar att sitta vid också osv osv.
Citera
2020-06-01, 11:35
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag kan ha fel om bild på tåget, men jag har för mig att jag sett det??? I FUP eller i bilagan...?

Jag ser honom stående i tåget, håller i en stång, lite vänd med ryggen mest mot kameran, tittandes på mobilen.....eller har jag drömt???

Hmm, jag kanske behöver en paus från detta
Känner också igen det 🙈 men det måste va nån bild på honom från annat tillfälle då.
Citera
2020-06-01, 11:42
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Nej, jag vet. Med Marie-antoionette menar stt hon sett bilder från tåget men tror hen blandat ihop bilderna bara.

Finns inga bilder från tåget med T i FUP i varje fall ... Då får man allt visa vilken sida i FUP som det finns på!
Citera
2020-06-01, 11:45
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Finns inga bilder från tåget med T i FUP i varje fall ... Då får man allt visa vilken sida i FUP som det finns på!
Jag har också efterfrågat de bilderna, men jag tror att skribenten bara har blandat ihoo bilderna/ej läst FUP.
Citera
2020-06-01, 11:58
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
What? Varför dröjer det så länge?

Allt går inte på räls i en rättegång. Varje oklarhet = inget svar och/eller svar man får i rättegången behandlas ju löpande bakom kulisserna att antingen överbevisa alternativt kunna besvara = tidsfrist ges då och likaså om något nytt har uppkommit i rättegången som man måste ta reda på fakta.

I en rättegång kan det ju komma upp saker som inte funnits i FUP som måste redas ut.
Citera
2020-06-01, 12:02
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Jag har också efterfrågat de bilderna, men jag tror att skribenten bara har blandat ihoo bilderna/ej läst FUP.

Lite så tror jag också - då kan det bli en trådsanning (falska och icke existerande "sanningar") utan en egen teori om det hela. Då ska man säga att "jag tror att xxxx".

Antingen hänvisar man till sidor i FUP eller annan "fakta" som man kan hitta någonstans. Facebook är t ex INTE någon sanningsenlig källa - men FUP är det!
Citera
2020-06-01, 12:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter

Nu skämtar du väl ändå
?
De är heltidsanställda vid Uddevalla tingsrätt och har fullt upp varje dag!

De har ett veckoschema som alltid ligger uppe och som visar att varje dag är business as usual.

Kolla in veckans schema
över förhandlingar: https://www.domstol.se/uddevalla-tingsratt/om-tingsratten/aktuellt/veckans-forhandlingar/
Senast redigerad av T34Panzer 2020-06-01 kl. 12:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in